Liikkeestä ostetun auton rahoituskulut ?

  • Viestiketjun aloittaja nuukahilta
  • Ensimmäinen viesti
nuukahilta
Voiko niistä tinkiä.
Mulle tarjottiin kiinnostavaa autoa MUTTA hinnan lisäksi tulisi:
100 toimitusmaksu
180 lainan perustamismaksua
8 euroa /kk lainan käsittelymaksua.
Luoton korko 2,9 MUTTA kustannuksia mun tapauksessa tulisi 372 ( plus toimitusmaksu 100 = aika paljon siis.
Onko vakio käytäntö vai tinkimisen varaa ?
 
Hmmm
Mä en osaa sanoa, muutakuin, että en ottais enää autoa rahoituksella. Rahoituksen takia autoon täytyy ottaa laajin mahdollinen kasko ja lisäksi rahoitusturva. Itellä, kun omasta autosta oli vielä rahoitusta, tuli vakuutusmaksuiksi yli 1000e/vuodessa.
 
vieras
Aivan sama, jos ottaa lainan pankista, niin nekin vaativat käytännössä noi vakuutukset, paitsi jos on joku muu vakuus antaa auton rahoituksen ajaksi. Nuo kuluerät ovat niitä, joilla rahoitusyhtiö elää. Koroillahan ei nykyaikana teinaa rahoittaja mitään. Autoliike ei voi noista tinkiä, mutta auton hintaahan voi aina yrittää sopivammaksi.

Sama , että jotkut autoliikkeet mainostavat 0% korkoa rahoitukselle. Koko korko on silloin sisällytetty auton hintaan tai välirahaan. Nollakorkoja ei ole olemassa.
 
Nuukahilta
Kiitos, ajattelin kans pankkia. On sitten helpompaa puljata luottoa jos haluan sitä maksaa nopeammin, hitaammin ym.
Ja kustannukset...pankki taitaa voittaa siinäkin vaikka lainakorko on suurempi niin loppupeleissä onkin halvempi kun kustannuksia ei ole ( käsittelymaksun pankista jo tingin ! )
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aivan sama, jos ottaa lainan pankista, niin nekin vaativat käytännössä noi vakuutukset, paitsi jos on joku muu vakuus antaa auton rahoituksen ajaksi.
Joitain joustoluottotyyppisiä lainoja saa ilman vakuuksia ja auto on heti oma. Noissa taitaa vaan olla vähän korkeammat korot mutta riippuu sitten lainan suuruudesta onko se merkittävää.

 
juuh
Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
Mä en osaa sanoa, muutakuin, että en ottais enää autoa rahoituksella. Rahoituksen takia autoon täytyy ottaa laajin mahdollinen kasko ja lisäksi rahoitusturva. Itellä, kun omasta autosta oli vielä rahoitusta, tuli vakuutusmaksuiksi yli 1000e/vuodessa.
Uuteen autoon kannattaa joka tapauksessa ottaa laajin mahd. vakuutusturva. Ton verran meilläkin on vakuutusmaksut vuodessa, vaikka on käteisellä maksettu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aivan sama, jos ottaa lainan pankista, niin nekin vaativat käytännössä noi vakuutukset, paitsi jos on joku muu vakuus antaa auton rahoituksen ajaksi. Nuo kuluerät ovat niitä, joilla rahoitusyhtiö elää. Koroillahan ei nykyaikana teinaa rahoittaja mitään. Autoliike ei voi noista tinkiä, mutta auton hintaahan voi aina yrittää sopivammaksi.

Sama , että jotkut autoliikkeet mainostavat 0% korkoa rahoitukselle. Koko korko on silloin sisällytetty auton hintaan tai välirahaan. Nollakorkoja ei ole olemassa.
Me ainakin saatiin lainaa ilman vakuuksia juurikin autoa varten! Toki lainaa jouduttiin ottaa alle 10000, mutta kuitenkin.. olivat vaan pankissa kysyneet mieheltä, että riittääkö summa :D
 
vieras
Voithan aina maksaa auton nopeammin pois ja sillä tavalla säästää noissa kk-maksuissa, näin me teimme. 5 vuoden laina maksettiin 2 vuodessa pois ja korkomenotkaan ei huimannu (1,9%).
 
Hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Uuteen autoon kannattaa joka tapauksessa ottaa laajin mahd. vakuutusturva. Ton verran meilläkin on vakuutusmaksut vuodessa, vaikka on käteisellä maksettu.
Täysin totta. Voi pikkasen ahistaa jos mälläät kymppitonin auton ilman kaskoa.
Mulla on tällä hetkellä osakasko autossa, on vm-05. Kun sain sen superkaskon pois ja rahoitusturvan myös, sekä kilpailutin yhtiöitä, on tämänhetken vakuutusmaksu alle 400e/v Eli on iso ero....
 
Nuukahilta
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voithan aina maksaa auton nopeammin pois ja sillä tavalla säästää noissa kk-maksuissa, näin me teimme. 5 vuoden laina maksettiin 2 vuodessa pois ja korkomenotkaan ei huimannu (1,9%).
Kiitos vinkistä, mutta meillä ei ole kun yksi yh-maksaja joten tuskin tämä tarkkaan mietitty talous tästä ainakaan paremmaksi muuttuu.
Laitan tulevaan autooni kaikki säästöni, joten pitää sinne tilillekin sit mammonaa alkaa kerrytteleen.
Pankista, pankista otan lainaa = )
Tai ei noin iso rahan meno ole mikään = ), mutta pakko on olla auto-ja hyvä -sellainen alla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
Mulla on tällä hetkellä osakasko autossa, on vm-05. Kun sain sen superkaskon pois ja rahoitusturvan myös, sekä kilpailutin yhtiöitä, on tämänhetken vakuutusmaksu alle 400e/v Eli on iso ero....
Mutta mitä se osakasko pitää sisällään? Yleensä siinä on vain hirvi-, palo- ja varkausvakuutus eli jos vaikka törttöilet kolmion takaa toisen auton kylkeen niin maksat itse omat vauriosi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
Mulla on tällä hetkellä osakasko autossa, on vm-05. Kun sain sen superkaskon pois ja rahoitusturvan myös, sekä kilpailutin yhtiöitä, on tämänhetken vakuutusmaksu alle 400e/v Eli on iso ero....
Mutta mitä se osakasko pitää sisällään? Yleensä siinä on vain hirvi-, palo- ja varkausvakuutus eli jos vaikka törttöilet kolmion takaa toisen auton kylkeen niin maksat itse omat vauriosi.
Joistain vakuutusyhtiöistä saa myös semmosen osakaskon, joka pitää sisällään myös "törmäysvakuutuksen" eli jos törttöilee niin vakuutus korvaa :LOL: Mutta eikö tosiaan se perus osakasko oo just se hirvi-palo-varkaus..
 
hmmm
Alkuperäinen kirjoittaja Uniriepu:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä:
Alkuperäinen kirjoittaja Hmmm:
Mulla on tällä hetkellä osakasko autossa, on vm-05. Kun sain sen superkaskon pois ja rahoitusturvan myös, sekä kilpailutin yhtiöitä, on tämänhetken vakuutusmaksu alle 400e/v Eli on iso ero....
Mutta mitä se osakasko pitää sisällään? Yleensä siinä on vain hirvi-, palo- ja varkausvakuutus eli jos vaikka törttöilet kolmion takaa toisen auton kylkeen niin maksat itse omat vauriosi.
Joistain vakuutusyhtiöistä saa myös semmosen osakaskon, joka pitää sisällään myös "törmäysvakuutuksen" eli jos törttöilee niin vakuutus korvaa :LOL: Mutta eikö tosiaan se perus osakasko oo just se hirvi-palo-varkaus..
Mulla ei vissiin oo se ihan perus hirvi-palo-varkaus....ihan niin paljoa en luota omiin ajotaitoihini :)
 
AnttiVKantola
"Uuteen autoon kannattaa joka tapauksessa ottaa laajin mahdollinen vakuutusturva".

Noin toki sanoo vakuutusvirkailija! Mutta uutuudessa on 7 vuoden takuu ja pakollinen takuuhuoltokin maksaa n. 700-1000 e/vuosi. Joten jos vähääkään luottaa kolarittomaan ajamiseensa, niin hyvä on säästää edes vakuutusmaksuissa. Kaskoon liittyvä rahoitusvakuutus hyödyttää vain autoliikettä, sillä vakuutusyhtiö perii mahdolliset rahoituskustannuksensa vakuutuksenottajalta. Jo 1500 eurolla saa käytetyn auton, jolla huristella seuraavaan katsastukseen asti huoletta. Uuden auton ylläpito on kalliimpaa.
 

Yhteistyössä