Liikaa juomaako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Nuoruudessani käytin alkoholia lähes joka viikonloppu, mikäli en ollut töissä Työelämässä ollessani vapailla ollessani eli milloin milloinkin..kuten muutkin nuoret.Saimme aviomieheni kanssa lapsen (minä26 ja hän 7 vuotta vanhempi) ja olin juomatta lähes 2-vuotta. Mieheni kyllä tissutteli tänäkin aikana. Tämä herätti minussa välillä katkeruutta ja aioin ottaa oman aikani takaisin ns"takautuvasti".Nyt lapsemme ollessa parivuotias suhteemme on kriisissä...mies on itsekäs sovinisti ja ei edellenkään hoida kodin asioista.Minä maksan ja hoidan ja teen..rahasta tapellaan myös.Myös esim.lapsilisistä, mitkä OIKEASTI käytän lapsemme vaatteisiin.Mies kylläkin vakitöissä kuten minäkin viimein.
Meillä tiukkaa arkena ajallisesti ja juhlistamme vapaita nauttimalla viinistä ja ruosta..Ja minä nautin!Olen omasta mielestäni sen ansainnut raskaan jopa 9 vrk:tta kestävien työputkien jälkeen ansainnut...Mutta samalla koen huonoa omaatuntoa äitinä siitä ettei ole aikaa tarpeeksi omille lapsille ja saati sitten jos tulee joitain erityismenoja.Harrastamme myös miehei kanssa paljon.
Koen että juomiseni haittaa haittaa ns.perhe-elämäämme esim.la-aamuisin, koska en koe itseäni ajokuntoiseksi.En käy siis baareissa, mies on niin mustasukkainenkin, ettei hän päästäisikään.JUon siis rentoutuakseni kotona , yleensä tietokoneen ääressä lasten nukkuessa.MUTTA koen itseni alkoholisoituneeksi...MINUN tkee mieli alkoholia AINA vapaalle päästyäni!Työni on stressaavaa ja kiireistä mutta silti...OLENKO HUONO ÄITI?Taustoista vielä sen verran et tukijoukot on ollu vähäisiä ja lapsi nukkunut huonosti koko ikänsä...Silti niitä pieniä kenkiä tms. katsellessa iskee huono omatunto!

Ymmärrän huonon omatuntosi. Tiedät itsekin jossain sisälläsi että kaikki ei ole kunnossa jos omatunto soimaa. Tästä asiasta on monia mielipiteitä, että kuinka paljon voi juoda jne.. Itse olet se paras mittari siihen ja kun sitä noin pohdit, niin se tarkoittaa että juot liikaa. Kun juot iltaisin viiniä niin ettet ole aamulla ajokunnossa, toisinsanoen humallut juomisestasi, onko miehesi silloin selvinpäin? Jos ei ole, niin tiedäthän että tuo mitä teet on aika riskialtista? Vaikka joisit vain hillitysti mutta silti enemmän kuin sen pari ravintola-annosta (jota pidetään yleisenä rajana) niin voi tulla joskus esim. sellainen tilanne että jotain sattuu; tulipalo, onnettomuus, joku lapsista tulee äkillisesti sairaaksi ja hänet pitää viedä lääkäriin.. jne.. Jos silloin menet esim. sairaalaan lapsesi kanssa alkoholilta tuoksuen ja pienessä sievässä, saatkin seuraavaksi selitellä asiaa sossuntädille.. :/

Tiedän että olet hyvä äiti ja pidät lapsistasi hyvää huolta, muuten et miettisi näitä asioita ja potisi huonoa omaatuntoa.. Alkoholi on kuitenkin vaarallinen kaveri otettavaksi seuraksi harva se ilta, vaikka se niin mukavalta tuntuukin.. Ei absolutistiksi tarvitse ruveta! Paljon vaarattomampaa mahdollisen riippuvuuden kehittymisen kannalta on se että kerran kuussa viet lapset hoitoon ja juot itsesi humalaan kuin se että tissuttelet hiukan joka ilta.

Haet lohtua alkoholista, koska elämäsi on kriisissä ja sinulla on sisällä paha olla? Alkoholi ei kuitenkaan ole hyvä ratkaisu siihen pahaan oloon, syö vaikka suklaata, käy lenkillä, tapaa ystäviä.. Ja etenkin; mieti ja pohdi sitä mitä haluat elämältäsi, oletko tosiaan onnellinen, voisitko tarjota lapsillesi enemmän jos olisit onnellinen? Olisitko parempi äiti? Tarvitsisiko sinun enää sitten käyttää alkoholia rentoutumiseen? Jaksaisitko enemmän? Mieti.

Kaikkea hyvää teille. :hug:

Olen samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa. Itse en juo koska pelkään että jos jotain tapahtuu niin kuka on ajokunnossa. Et ole huono äiti mutta sain sen käsityksen että sinun miehesi ei oikein ole halukas kodissa auttaan ja se voi olla syy miksi haluat itse juoda.

Olen aina sanonut että ihminen jonka on otettava joka viikko on alkoholisti. Sinun kannattaisi selvittää asiasi miehesi kanssa ja sopia ettei hänkään ottaisi yhtää koska muuten sinunkin tekee mieli ja kaikki juomat heittää talosta pois. Koittakaa viettää se aika joko lapsen kanssa leikkien tai kahdestaa juoden vaikka vettä.

Älkää vain päästäkö sitä niin pitkälle että kerkeää jotain tapahtua. Toivotan sulle oikein paljon onnea yrittämiselle ja jos sinulla ei ole ketään keneltä tukea saat niin täällähän on sitä varten tämä keskustelu olemassa ja kyl täältä oina apua löytyy. :)

Yhteistyössä