Liikaa itseensä satsaavat äidit ärsyttää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tavismutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En ole väittänyt itseäni paremmaksi. En vain jaksa ymmärtää miksei voi rauhoittua vauva-ajaksi hoitamaan sitä mitä minun mielestä kyllä äidin kuuluu tehdä jos hoitovapaalla on. Kaikkea kohtuudella, mutta näillä äideillä menee kyllä liian lujaa. Huomasin suuren muutoksen kummassakin äidiksi tulon jälkeen. Kun ihmiset alkoivat kiinnittää huomiota luonnollisestikin uuteen tulokkaaseen, niin piti ruveta pistämään paremmaksi. Oma huomionkipeys niin kova. Okei, voin olla nipo ja vaikka mitä mutta mielestäni on surullista kun näin käy.

"En vain jaksa ymmärtää miksei voi rauhoittua vauva-ajaksi hoitamaan sitä mitä minun mielestä kyllä äidin kuuluu tehdä jos hoitovapaalla on"

No mutta edelleenkään kaikki ei ole samanlaisia kuin sinä! Mikä siinä nyt on niin vaikeaa tajuta? Jos et kerran kade ole, niin en sitten keksi, että miksi oikein avaudut muiden tekemisistä. Keskity sinä omaan elämääsi.

Minä taas en ymmärrä sitä, että kasvaville lapsille pitää ostaa kaupasta viimeisen päälle hienot vaatteet ja itse kuljetaan vanhoissa rytkyissä. Kirppiksiltä löytää lapsille helposti uudenveroisia vaatteita, ja kierrätys on lisäksi ekologista. Minä ainakin ajattelen myös sitä, minkälaisen maapallon jätän lapsilleni.

Jos äiti on lasten kanssa 22 h vuorokaudessa, niin tekee vain hyvää kaikille osapuolille, että äiti pääsee pariksi tunniksi tuulettumaan ja isäkin kokee edes pienen ripauksen sitä arkitodellisuutta. Samoin lapset saavat läheisemmän suhteen isänsä kanssa. Bonuksena vielä parisuhde kukoistaa, kun äiti ja sitä kautta myös isä ovat hyvällä tuulella ja saavat haluamansa. Siinä vaiheessa, kun äiti on hoitovapaalla, on lapset jo sen verran isoja, että pärjäävät hyvin myös isän kanssa.

Eiköhän kaikki äidit ole ansainneet rutkastikin hemmottelua rankan vauvavuoden jälkeen. Eikä sen silti tarvitse tarkoittaa sitä, että lapset jäisivät jostain paitsi.

Minä satsaan itseeni kohtalaisesti. Käyn kampaajalla kerran kuukaudessa, lenkillä 3 kertaa viikossa ja jumpassa ja tällöin mies on lapsen kanssa. Lapselle ostan kunnollisia vaatteita ja varsinkin ulkovaatteisiin panostan. Mutta niin teen omille ja miehenkin vaatteille jos niitä hälle ostan.
Ei itseäänkään saa unohtaa vaikka lapsia onkin. Urheilunkin minä alitin vasta kun lapsi syntyi. Näin jaksan paremmin olla äiti.

Mutta kerkeän silti tekemään 2 lämmintä ruokaa päivässä ja leipomaan sämpylät päivittäin.

Minä tunnen yhden tälläisen ap:n kuvaileman ihmisen.

Ei tietenkään leiriytyä koko ajaksi kotiin, mutta jos on joka päivä kalenteri täynnä, onko se enää tervettä? Ja nämä menot on minun mielestä turhia. On hienoa jos harrastaa liikuntaa tai käy välillä tuulettumassa, mutta jos se on sitä jokaikinen päivä. Tämä toinenkin nainen oli itkenyt kun kävi työpaikalla näyttämässä vauvaa, että hän ei saanut huomiota, ihailivat vauvaa. Olisi tietenkin pitänyt ihailla hänen ulkonäköä ja ties mitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tottakai saa ja pitää satsata, mutta jos kaikki aika menee omaan itseensä, omiin harrastuksiin ym... En käsitä että hoitovapaalla kuljetaan kalenteri täynnä eikä olla kotona ja paikoillaan yhtään.

No tee sinä niin kuin itse parhaaksi näet... Mitä se sinua muiden aikataulut ärsyttää? kait he saavat laittautua ja kuntoilla niin paljon kun lystäävät...

Joo, mut ei lasten kustannuksella. Ensin lapset, sitten se oma minä tai joku tasapaino oltava. Onhan näitä kulissiäitejä, jotka on päällepäin niin hienoja ja päteviä mutta jos menis perheen sisälle tutustumaan äidin ja lasten suhteeseen, vois tulos olla ihan jotain muuta.

Ei tietenkään leiriytyä koko ajaksi kotiin, mutta jos on joka päivä kalenteri täynnä, onko se enää tervettä? Ja nämä menot on minun mielestä turhia. On hienoa jos harrastaa liikuntaa tai käy välillä tuulettumassa, mutta jos se on sitä jokaikinen päivä. Tämä toinenkin nainen oli itkenyt kun kävi työpaikalla näyttämässä vauvaa, että hän ei saanut huomiota, ihailivat vauvaa. Olisi tietenkin pitänyt ihailla hänen ulkonäköä ja ties mitä.

No öö, oiskohan sun pitänyt aloittaa kirjoitus sitten että sua ärsyttää 2 sun kaveriasi, ei huollitellut mutsit? Vai vituttiko sulla nyt tässä joku muukin.

Taidat vaan aikasi kuluksi jauhaa paskaa. Mene nyt vaikka hoitamaan niitä lapsiasi, niin ei tarvi tällä jauhaa...

Piti vielä lisätä että mä en ole lainkaan ymmärtänyt että hyvä vanhemmuus on sitä että lapset puetaan viimeisen päälle :snotty: . Ei sillä, ei se takuulla vanhempaa huonoksikaan tee. En vaan ymmärrä miksi tuollaistakin asiaa pitää taivastella.

Mä olen varmaan TODELLA huono äiti kun enimmäkseen ostan pojille vaatteet kirppareilta. Kuopus-raukalla on ihan muutama vaatekappale jotka olen ostanut uutena, nekin tarjouslaarista halpiskaupasta :'(

Mutta tulenko vähemmän kivitetyksi jos tunnustan että myös mun vaatevarasto on hankittu kirppareilta ja halpispaikoista?

No tota, ettet nyt ap hieman keksaissut tai liioitellut tätä juttua?

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mä tiedän äitejä jotka ovat aina tosi huoliteltuja ja satsaavat itseensä. Mutta satsaavat samalla myös perheeseensä ja lapset on kaikki kaikessa.

Tiedän (valitettavasti) myös äitejä, jotka eivät satsaa itseensä mutta eivät liioin lapsiinsa.

Ja sitten on kaikenlaisia äitejä tältä väliltä.

Ymmärräthän sä ap, että nuo sun kaksi mainitsemaasi esimerkkiä ei tarkoita sitä että kaikki huolitellut äidit olis samanlaisia? Nuo sun esimerkkis kertoo vaan että vähemmän hyviä äitejä löytyy ihan minkänäköisistä äideistä tahansa.
Peesaan ihan täysillä.

Terveisin erittäin huoliteltu äiti, jonka lapsi saa kaiken tarvitsemansa hoidon ja on myös huoliteltu. :)

Se ei ollut se pointti, että ostaa kirppikseltä mutta kun sielläkin on laatueroja ja näillä äideillä ei oo näköjään mitään suodatinta sen suhteen. Olen itse ulkoasussani heidän silmissä nykyään "alempiarvoinen" kun käytän ihan verkkareita ja farkkuja. Toinenkin kehotti pukeutumisneuvojalle menoa. Eikä sitten voisi vähempää kiinnostaa. Mulle riittää tavalliset vaatteet ja lapselle ostan alesta usein kerrallaan varastoon vaatetta. Nämä tuntemani äidit huitasee kädellä ja ihmettelee että miks uutta, sehän on vaan lapsi joka möyrii lattioilla...

Eli sinua ei nyt ärsytäkään "liikaa itseensä satsaavat äidit", vaan halusit avautua kahdesta ystävästäsi? En sitte tiedä, kuinka hyviä tuttujasi he ovat, mutta onko nyt kiva heitä arvostella täällä???

Nyt tuli taas hirveä himo päästä jumppaan ja kampaajalle, ja saada pukea nätit vaatteet päälle. Ei vaan onnistu vielä tämän möhömahan kanssa. Kiitti vaan ap, kun muistutit..

Minä ymmärrän pointtisi ap. Yleensä täällä pidetään lasten puolta,mutta nyt kaikki hyökkäsivät sinun päällesi, kun ajattelit vain lasten parasta.
Minulle kyllä kelpaa ihan perusvaatteet, enkä lapsillekaan tarvi mitään merkkivaatteita, ei olis rahaakaan.
Tuo ummetus kohta kyllä järkytti, on kyllä tosi vaikea vaiva, että enpä lähtis edes vitsailemaan tuolla.
Ja en kivitä äitejä, jotka satsaa itseensä ja lapsiinsa, mutta tuo, että lapsi melkein pelkää äitiään ja äiti vaan itkee huomiota työpaikalla, kuulostaa karseelle.
Elikäs ymmärsin tarkoituksesi ap. Monet käsittivät sen vain lyönniksi erilaisia äitejä kohtaan, mikä ei varmaan ollut tarkoituksesi.

Alkuperäinen kirjoittaja Casper:
Minä ymmärrän pointtisi ap. Yleensä täällä pidetään lasten puolta,mutta nyt kaikki hyökkäsivät sinun päällesi, kun ajattelit vain lasten parasta.
Minulle kyllä kelpaa ihan perusvaatteet, enkä lapsillekaan tarvi mitään merkkivaatteita, ei olis rahaakaan.
Tuo ummetus kohta kyllä järkytti, on kyllä tosi vaikea vaiva, että enpä lähtis edes vitsailemaan tuolla.
Ja en kivitä äitejä, jotka satsaa itseensä ja lapsiinsa, mutta tuo, että lapsi melkein pelkää äitiään ja äiti vaan itkee huomiota työpaikalla, kuulostaa karseelle.
Elikäs ymmärsin tarkoituksesi ap. Monet käsittivät sen vain lyönniksi erilaisia äitejä kohtaan, mikä ei varmaan ollut tarkoituksesi.

Peesi.

Juuri tänään kävelin kaupungilla ja minun edellä meni pari pissis-äitiä lastensa kanssa, voi elämän käsi kun akat vain kyttäsivät koko matkan kauppakeskuksen peiliseinän ohituksen ajan itseään siitä peilistä, laittelivat hiuksia ja kohensivat vaatteitaan ja toisen äidin lapsi juoksi karkuun eikä akka huomannut mitään. Teki mieli karjaista että pelle jos se lapses kuolee niin sille on aivan sama onko tukka hyvin ja vaatteet suorassa, keskittykää tärkeimpään!!

Yhteistyössä