Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Primavera:Entäs kofeiiniton kaffe? Eihän se samalta maistu, mutta raskaana ollessa vauvan turvallisuus ohittaa kyllä kaiken.
Alkuperäinen kirjoittaja Primavera:Entäs kofeiiniton kaffe? Eihän se samalta maistu, mutta raskaana ollessa vauvan turvallisuus ohittaa kyllä kaiken.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:no mutta eikö se ole todella harvinaista että noilla viikoilla raskaus menee kesken? Vai onko minulla ihan väärää tietoa? Oikaiskaa toki jos olen väärässä
Kyllä minäkin toisinaan saatoin juoda viisikin kuppia kahvia (ei mitään pieniä kupillisia) ja ihan normaali raskaus oli ja lapsikin terve. Parempihan se olisi jos pysyis siinä kolmessa kupissa, mutta uskon että kahvi on paljon paljon pienempi paha sikiölle kuin tupakka ja alkoholi.
Alkuperäinen kirjoittaja Team Switzerland:No siitä voi päätellä paljon, että muissa euroopan maissa (en tiedä onko ihan jokaisessa) se on kokonaan raskausaikana kielletty.
Alkuperäinen kirjoittaja dask:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:no mutta eikö se ole todella harvinaista että noilla viikoilla raskaus menee kesken? Vai onko minulla ihan väärää tietoa? Oikaiskaa toki jos olen väärässä
Kyllä minäkin toisinaan saatoin juoda viisikin kuppia kahvia (ei mitään pieniä kupillisia) ja ihan normaali raskaus oli ja lapsikin terve. Parempihan se olisi jos pysyis siinä kolmessa kupissa, mutta uskon että kahvi on paljon paljon pienempi paha sikiölle kuin tupakka ja alkoholi.
Mä melkein joka päivä jopa pysyn siinä kolmessa kupillisessa (yksi jättimukillinen), mutta silloin tällöin tekisi vielä illallakin mieli juoda. Tänäänkin tulee illalla vieraita, joille keitän kahvit, niin tekisi mieli itekin vielä juoda pikkasen. Ei kai se nyt niin pienestä voi olla kiinni, kun ei suomalaiset neuvolat siitä sen enempää kohise? Ja kun en kuitenkaan joka päivä juo litratolkulla...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Neuvoloissa muistaakseni suositellaan max 3 kuppia päivässä. Ja tietenki saat juoda vaikka litran sitä kahvia, ne on niitä valintoja, joita jokainen raskaana oleva joutuu tekemään ja kantamaan sitten tunnontuskat/seuraukset jos sellasia sattuu tulemaan.
Ja vieraalle, että ei oo kovin harvinaista, että viikolla 7 menee kesken, yleensä keskenmenot tapahtuu ennen 10 viikkoa. Ja nyt puhuttiin riskistä, ei siitä että kaikilla kahvinjuojilla automaattisesti menis raskaus kesken.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Neuvoloissa muistaakseni suositellaan max 3 kuppia päivässä. Ja tietenki saat juoda vaikka litran sitä kahvia, ne on niitä valintoja, joita jokainen raskaana oleva joutuu tekemään ja kantamaan sitten tunnontuskat/seuraukset jos sellasia sattuu tulemaan.
Ja vieraalle, että ei oo kovin harvinaista, että viikolla 7 menee kesken, yleensä keskenmenot tapahtuu ennen 10 viikkoa. Ja nyt puhuttiin riskistä, ei siitä että kaikilla kahvinjuojilla automaattisesti menis raskaus kesken.
korjaanpas nyt hieman sinun virhettäsi: ap on viikoilla 17![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja dask:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:no mutta eikö se ole todella harvinaista että noilla viikoilla raskaus menee kesken? Vai onko minulla ihan väärää tietoa? Oikaiskaa toki jos olen väärässä
Mä melkein joka päivä jopa pysyn siinä kolmessa kupillisessa (yksi jättimukillinen), mutta silloin tällöin tekisi vielä illallakin mieli juoda. Tänäänkin tulee illalla vieraita, joille keitän kahvit, niin tekisi mieli itekin vielä juoda pikkasen. Ei kai se nyt niin pienestä voi olla kiinni, kun ei suomalaiset neuvolat siitä sen enempää kohise? Ja kun en kuitenkaan joka päivä juo litratolkulla...
tämä on vain minun kokemukseni, mutta minä kärsin ihan kamalista päänsäryistä raskausaikana koska yritin pysyä erossa kahvista. Oikeastaan ei alkuraskaudessa tehnyt edes mieli pahoinvoinnin vuoksi. Mutta kun pahoinvointi hellitti palasin siihen tyypilliseen "kahvirytmiini", aamulla kaksi kuppia että jaksaa herätä, päivällä yksi kupillinen ja ehkä illallakin vielä. Heti häipyi päänsärytkin kun taas pystyin kahvia juomaan. Tuskin sekään sikiölle on parempi että äiti joutuu ottamaan särkylääkettä päänsärkyyn.