Liian väsynyt jaksamaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja untako
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

untako

Vieras
Olen väsynyt. En voi mennä nukkumaan, koska pelkään taas herätä. Tai en pelkää vaan en halua herätä. Kun herään, odotan vain, että tunnit kuluvat. Odotan, että päivä olisi jo ohi ja lapset nukkumassa ja että pääsisin jo itsekin nukkumaan. Eihän tämän elämän tälläistä pitäisi olla?? Kamalan syyllinen olo, kun en osaa olla iloinen lapsistani. Olen alkanut miettimään, että annan heidät pois. Mihin lapseni joutuisivat, mitä heille tapahtuisi? En vain enää jaksa tätä arkea tämmöisenään. Haluaisin kyllä taas jaksaa ja nauttia elämästä, mutta se tuntuu mahdottomalta juuri nyt.

Jos se lääke ei auta, mitä sait, mene uudestaan lääkärille. Pyydä päästä psykologin juttusille - sekin voi auttaa. Ja kristittynä kehottaisin sinua rukoilemaan. Voimia sinulle!

Tietääkö kukaan, mitä tapahtuu jos haluaa antaa lapset pois? Vaikka vain "väliaikaisesti"? Voiko niin tehdä? En pysty keskittymään ollenkaan mihinkään niin kauan kun tilanne kotona on tämä..minulta vaaditaan enemmän kuin pystyn suorittamaan. Lääkkeet voin purkista ottaa, mutta se ei mitään hyödytä. Psykologilla käynneistä ei tule mitään, kun senkin ajan mietin, kuinka lapset pärjää vieraallaa hoitajalla, vielä pitää käysd kaupassa/pyykätä/siivota/hoitaa lapsia yms yms. Olen niin väsynyt, että käyn jollain tapaa ylikierroksilla.

Kyllä voit tehdä myös itsestäsi lastensuojeluilmoituksen, jos et jaksa.
Usein masennuksen hoitoon määrätään pillereitä, joiden teho ilmenee vasta 2 kk käytön jälkeen. Usein kuitenkin pillerit eivät välttämättä ole heti oikeat, joten määriä tai merkkiä joudutaan vaihtamaan ja taas kestää kuukausia ennen kuin tietää käykö lääke sinulle. MUTTA, sitten kun määrät kohdillaan, olo alkaa helpottumaan... mutta tueksi ehdottomasti tarvitset psykologia. Jaksamista sinulle avun hakemiseen jotta lapsesi saavat äitinsä takaisin! :)

Tarvitset todella apua. Äläkä syyllistä itseäsi, olet varmaan liian tunnollinenkin äiti. Sinuna soittaisin esim. lastenneuvolan hoitajalle jos sinulla on vielä yhtään neuvolaikäistä lasta. Asia voisi lähteä sitäkin kautta purkautumaan. Kyllä sinulle vielä hyvä olo saadaan ja elämä hymyilemään, mutta nyt pitäisi noita kierroksia pudottaa ja siihen tarvitset apua.

Olisiko sun mahdollista saada lapsia säännöllisesti esim. isovanhemmille tai jollekulle hyvälle ystävälle? lyhytaikainen apu ei varmasti riitä vaan ehkä tarvitsisit pidempiaikaista tukea ja apua tilanteeseen.

niin tuttua :(
itse kärsin samoista tuntemuksista, iloa ei saa mistää, pakko vain jaksaa hoitaa lapset ja koti jne, muttei haluis, ei kiinnostais, ei jaksais...
Viimeksi noin 5 vuotta sitten olen viimeksi saanut käydä YKSIN kaupassa, aina joku lapsista mukana. Väsymys mennyt siihen ettei jaksa keksiä/tehdä yhtään mitään ylimääräistä...rutiinilla jokainen päivä, aamupala, tiskit, siivous, välipala, pyykit, ruoka jnejne.....

En halua, että minulta viedään lapset. Sitä pelkään, jos teen itsestäni ls-ilmoituksen tms. Pelkään puhua neuvolassa rehellisesti, koska en todellakaan halua, että minulta otetaan lapset pois. Ihmettelette nyt varmaan..haluan antaa lapseni pois mutta en halua, että minulta otetaan lapset pois. Toivottavasti joku ymmärtää. Haluan olla varma, että lapset pääsevät äitinsä luo takaisin. Tunnen syylisyyttä siitä, että haluan "päästä eroon" lapsistani, mutta tunnen myös syyllisyyttä siitä, että olen surkea äiti tämmöisenään nyt. Haluaisin tietää, mitä lapsilleni käy, jos heistä luovun vaikka vain hetkeksi. Osaako kukaan kertoa?

onko sulla lastenhoito apua saatavilla? se varmaan auttais eniten tässä tilanteessa.
vähän aikaa sit olin myös väsynyt ja puhuin siit neuvolassakin. heti tarjotaan lääkitystä yms. mut en kokenut olevani masentunut, väsynyt vain. onko sulla miestä auttamassa?

[QUOTE="vieras";22061203]onko sulla lastenhoito apua saatavilla? se varmaan auttais eniten tässä tilanteessa.
vähän aikaa sit olin myös väsynyt ja puhuin siit neuvolassakin. heti tarjotaan lääkitystä yms. mut en kokenut olevani masentunut, väsynyt vain. onko sulla miestä auttamassa?[/QUOTE]

Minulla ei ole ketään auttamassa, eikä rahaa palkata lastenhoitajaa tarpeeksi usein.

kuulostaa todella tutuilta ajatukset... en tiedä osaanko silti mitään neuvoja antaa, enkä tiedö voisiko lapsia antaa väliaikaisesti pois.
Mites ois lapsille päiväkotipaikka päiviksi ja ite lepäät ja käyt juttelemassa psykologin kanssa, illat koitot tsempata lasten kanssa ja/tai pyydät ystäviä/sukulaisia avuksi. Mä joskus myös ajattelin etten voi mennä psykologin tai vastaavan juttusille kun ei ole aikaa ja voimia edes siihen, ajattelin että on vaan helpompi kun puren hammasta ja koitan vaan selvitä.... sit tuli niin paha paikka eteen ettei enää pystyny... lääkärin kautta psykologian erikoissairaanhoitajan juttusille... siinä tilanteessa kun saa "peiliä" omille ajatuksille huomaa että on lupa olla uupunut ja ri tarvi vaatii iteltä mahdottomia alkaa pikkuhiljaa toipua.
Hae oikeesti apua, puhu neuvolassa, käy lääkärissä. Yksin ei tarvi jaksaa!
Voimia!

sulla on mahdollisuus saada lapset päiväkotiin ilmaiseksi. jos äiti tarpeeksi väsynyt ja tulotkin pienet ni sit hyvinkin mahdollista. nyt meet lääkäriin ja kerrot tilanteen. vai tuntuuko, et sellanen auttas? kaveri nimittäin sai lapset päiväkotiin, ku oli itse niin väsynyt. ja auutanut hirveesti.. voimia!

Yksi lapsista on vielä vauva, häntä ei voi päiväkotiin laittaa. Hän heräilee vielä monesti yössä, en ole aikoihin nukkunut putkeen kolmea tuntia kauempaa. Yksi lapsista käy päiväkodissa. Päiväkoti on kaukana ja minä kuljen kävellen. Lapsen vieminen päiväkotiin vie aikaa ja energiaa, mutta olen aina vienyt..tyhmää toisaalta.. Psykologilla olen siis käynyt, mutta en osaa siellä olla. Mietin vain, mitä kohta pitää viellä tehdä kotona lasten kanssa yms. En osaa hellittää, en osaa olla ilman että joku asia kiristää tai mietityttää. Olen koko ajan "valmiina", nytkin odotan milloin vauva herää huutamaan..

JOS tekisit itsestäsi lastensuojeluilmoituksen: lapsesi otettaisiin ensiksi n. 3kk kiireellisenä huostaan. Nämä sanat kuulostavat kamalilta, kamalemmalta mitä todellisuus. YHDESSÄ te sosiaalihuollon kanssa miettisitte apua sinulle jotta lapset voisivat asua kanssasi. Tottakai näkisit lapsiasi yms. Minusta osoittaa suurta rakkautta lapsiaan kohtaan, että hakee apua tällaisessa tilanteessa!
Ihmisillä on usein niin väärä kuva sosiaalityöntekijöistä. He luulevat että sossu tulee ja vie muksut, etkä koskaan enää heitä näe! TÄMÄ EI TODELLAKAAN PIDÄ PAIKKANSA! Vaan YHDESSÄ mietitään mitä tehdään jotta lapset voisivat tulla kotiin.

edelleen sanoisin että puhu neuvolassa, kunnasta riippuen ilmaista lastenhoitoa on mahdollisuus saada, neuvolan tädit harkitseva resursseista riippuen kuka sitä todella tarvii. Sanot että jos nyt ei apua saa tarvii lapset koht oikeest sijoituksen.
Oisko ketään tuttua tai naapurin mammaa joka voisi isomman viedä edes sillointällöin päiväkotiin?

[QUOTE="ei nimeä";22061316]JOS tekisit itsestäsi lastensuojeluilmoituksen: lapsesi otettaisiin ensiksi n. 3kk kiireellisenä huostaan. Nämä sanat kuulostavat kamalilta, kamalemmalta mitä todellisuus. YHDESSÄ te sosiaalihuollon kanssa miettisitte apua sinulle jotta lapset voisivat asua kanssasi. Tottakai näkisit lapsiasi yms. Minusta osoittaa suurta rakkautta lapsiaan kohtaan, että hakee apua tällaisessa tilanteessa!
Ihmisillä on usein niin väärä kuva sosiaalityöntekijöistä. He luulevat että sossu tulee ja vie muksut, etkä koskaan enää heitä näe! TÄMÄ EI TODELLAKAAN PIDÄ PAIKKANSA! Vaan YHDESSÄ mietitään mitä tehdään jotta lapset voisivat tulla kotiin.[/QUOTE]

Riippuu täysin henkilöistä ja kunnasta missä olet. Voit menettää lapsesi lopullisesti ja sitä tuskin haluat. Tämän hetkisillä voimavaroillasi et jaksaisi edes taistella vastaan lastensuojelun vääryyksiä. Ja muista että kun lastensuojeluasiakkaaksi joudut, tulevaisuudessa nuo paperit tulevat aina kummittelemaan elämässäsi.
Kärsit luultavimmin masennuksesta, jopa vakavassa määrin. Siihen yksi lisäsyy on varmasti unenpuute.
Onko sinulla mies, joka voisi nyt ottaa enemmän ohjat käsiinsä ja antaa sinulle mahdollisuuden nukkua väsymystä pois. Se jo tekee ihmeitä. Sitten tarvitset luotettavan tukihenkilön jonka kanssa jutella. Joku keino varmasti löytyy millä saat itsesi takaisin. Seurakunnilla on myös perhetyötä ja voisi löytyä tukea. Lastensuojelu on tänä päivänä niin retuperällä että siihen luottaminen voi olla elämäsi viimeinen virhe!

itse en ole koskaan tavannut sosiaalityöntekijään joka haluaisi pahaa perheelle. Yleensä nämä tarinat on sellaisia, joissa aihetta on ollut. Jo pelkästään se, että kunnissa tai kaupungeissa ei ole rahaa sijoittaa lapsia vaikka aihetta kyllä olisi. Noh, mutta ei tuon syvemmin aiheesta. :)

Esimerkiksi neuvolan kautta on mahdollista varmasti saada kotiin perhetyöntekijää joka olisi maksuton jos on pienituloinen. Kannattaa kysyä neuvolasta tai katsoa neuvolan ilmoitusseinä, siinä usein on infoa! Ja ehdottomasti neuvolasta on helppo lähteä eteenpäin asiaa viemään kun sinulla on pieni vauva. Väsymys aina lisää pahaa oloa ja saa asiat ja omat tunteet näyttämään erilaiselta kuin ne oikeasti ovat! Vaikutat vallan järkevältä naisihmiseltä, nyt vain huomenna soittoa neuvolaan ja pyytää jutteluaikaa! Senhän vuoksi ne tädit siellä on! :)

[QUOTE="ei nimeä";22061547]itse en ole koskaan tavannut sosiaalityöntekijään joka haluaisi pahaa perheelle. Yleensä nämä tarinat on sellaisia, joissa aihetta on ollut. Jo pelkästään se, että kunnissa tai kaupungeissa ei ole rahaa sijoittaa lapsia vaikka aihetta kyllä olisi. Noh, mutta ei tuon syvemmin aiheesta. :)

Esimerkiksi neuvolan kautta on mahdollista varmasti saada kotiin perhetyöntekijää joka olisi maksuton jos on pienituloinen. Kannattaa kysyä neuvolasta tai katsoa neuvolan ilmoitusseinä, siinä usein on infoa! Ja ehdottomasti neuvolasta on helppo lähteä eteenpäin asiaa viemään kun sinulla on pieni vauva. Väsymys aina lisää pahaa oloa ja saa asiat ja omat tunteet näyttämään erilaiselta kuin ne oikeasti ovat! Vaikutat vallan järkevältä naisihmiseltä, nyt vain huomenna soittoa neuvolaan ja pyytää jutteluaikaa! Senhän vuoksi ne tädit siellä on! :)[/QUOTE]

Työssäsikö tavannut vai mistä muusta syystä? Mistä syystä haluat hyssytellä lastensuojelun vaaroista vaikka se on todella karmaisevaa. Tiedän moniakin tapauksia joissa on ensin pyydetty perhetyötä avuksi, mutta se apu on kääntynyt avunhakijaa vastaan ja siitä onkin tullut elämään lisästressi.
Ap:lle suosittelen kaivamaan paikkakuntasi tietoa perhetyöstä ja muusta avusta. Voi olla että mörköjä löytyy tai sitten ei. Erittäin varauksella sieltä kannattaa apua pyytää. Sinisilmäinen ei kannata olla, sillä sen hintana voi olla lasten elämä omasi lisäksi.

jospa viet muutkin lapset hoitoon. siis pph:lle tai johonkin.
tai sanot että olet vain väsynyt ja haluat kodinhoitajan.

et ole masentunut sen enempää kuiin kukaan muukaan joka joutuisi yksin hoitaa lapsia ja kotia jos useampi lapsi. joka ainoa ihminen väsyy siinä.
mutta suurin osa saa apua puolisolta tai isovanhemmilta. tai sitten vain 1 lapsi.