Liian vanha opiskelemaan sairaanhoitajaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hoitajaksiko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hoitajaksiko

Vieras
Haluaisin kokonaan vaihtaa alaa, ja sairaanhoitajan työ kiinnostaisi. Kannattaako 30v+ alkaa enää uutta alaa opiskelemaan? Onko kellään kokemusta niistä aikuisopinnoista millaisia ovat?

Tottakai kannattaa, jos halua riittää. Onhan sulla 30 vuotta aikaa tehdä töitä. Itse olen 30v ja valmistun jouluna. Kun aloitin opinnot niin meidän ryhmässä oli kaksi yli 30 vuotiasta. Aikuisryhmissä, jotka ovat samaan aikaan meidän ryhmän kanssa aloittaneet, on sitten useampi yli 40 vuotias ja taitaa pari olla jo yli 50 vuotiastakin.

Mua aina jotenkin huvittaa nää kyselyt, kun kolmekymppiset tiedustelee "onko liian myöhästä..?" . Elämä loppuu tasan siinä vaiheessa, kun lakkaa yrittämästä, lakkaa ottamasta asioista selvää ja lopettaa kaiken uuden opettelun eli kun kiinnostus elämän eri ilmiöihin loppuu. Että siinä teille... ;)

Anna mennä vain!!!! Aikaa on ja aikuisena oppikin menee paremmin perille kun oikeasti kiinnostaa :)

Briteissä on sellainen systeemi, että joihinkin ammatteihin ei kouluteta jos opiskelija on täyttänyt 40v. Tämä siksi, että koulutus on niin kallis, että opiskelija ei ehdi maksaa itseään takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja anna palaa frank:
Anna mennä vain!!!! Aikaa on ja aikuisena oppikin menee paremmin perille kun oikeasti kiinnostaa :)

Briteissä on sellainen systeemi, että joihinkin ammatteihin ei kouluteta jos opiskelija on täyttänyt 40v. Tämä siksi, että koulutus on niin kallis, että opiskelija ei ehdi maksaa itseään takaisin.

Minusta hyvä tapa. Turha täälläkin on ottaa viisikymppisiä lääkikseen, vaikka lääkärit usein työskentelevätkin vielä eläkkeelläkin. Tosin useimmiten yksityisvastaanotoilla, mikä ei juuri tuo rahaa takaisin yhteiskunnalle.

Itse lähden nyt kolmekymppisenä opiskelemaan terveydenhoitajaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja anna palaa frank:

Niin no noin oli esim. lääkiksessä täällä briteissä, mutta nykyään eivät saa discriminate iän perusteella joten lääkikseenkin pääsee yli 40-vuotiaat. Meillä sh-koulutus oli samassa yliopistossa lääkiksen kanssa, ja kyl siellä taapersi useampikin yli 40 v.