Liian vanha äidiksi - milloin?

"Taina"
Sitten kun ei voi enää biologisesti tulla äidiksi. Adoptio tietysti onnistuu vanhemmallakin iällä. En kuitenkaan enää eläkeiässä lapsia hankkisi edes adoptiolla.
 
vv
ite oon 35 enkä koe enää olevan aiheellista tässä iässä saada lapsia. Toisaalta naapuri sai päälle 4-kymppisenä terveen lapsen, mutta itse en ottais riskiä, ei sitä enää jaksakaan kunnolla hoitaa.
 
"elämä on ihanaa"
Odotan esikoistani ja täytän juuri ennen hänen syntymäänsä 33. Sopiva ikä mulle; ihana ammatti ja ura plakkarissa, löytynyt se oikea mies, talo ja autot löytyy ja terveyttä piisaa, sekä talous on kunnossa. Ja ennen kaikkea biletykset on biletetty 20-30 -vuotiaana niin, ettei jää niitä kaipaamaan... :D päivääkään en vaihtaisi siis menneisyydestä pois enkä todellakaan olisi ollut aikaisemmin edes valmis äidiksi. Jos kaikki menee hyvin, niin ajattelimme vielä pyöräyttää jossakin vaiheessa tulokkaalle pikkuveljen/-siskon, eli silloin luultavasti olen about 35... Enkä silti koe itseäni liian vanhaksi. :)
 
"vieras"
kun odotin esikostani 26v, raja oli 30v. Toinen lapsi syntyi kun olin 28v, silloin raja oli mielestäni edelleen 30v....no muutama vuosi kului ja vauvakuume alkoi vaivata, olin 35, kun kolmas syntyi, se oli silloin mulle ehdoton takaraja ;), 38v sain vielä kupouksen, silloin aattelin, että 40v ei enää kuulu saada lapsia.
Nyt oon täyttäny 40 ja mietin, että pari vuotta mulla ois vielä lapsentekoaikaa ja tällä hetkellä 42 on se ehdoton takaraja :)

Mut joo, kyllä nuorempana jaksaa paremmin yövälvomiset, koliikit yms, mut vanhemmalla iällä lapsista osaa eritavalla nauttia, puolensa ja puolensa!
 
"joku"
[QUOTE="sopiva";22074480]4-kymppisenä sain kuopukseni, en tuntenut itseäni vanhaksi mutta se sai riittää.[/QUOTE]

Niin minäkin...paitsi et nyt oon 42 ja ...lievä vauvakuume.No,ei,en mä enään kyllä jaksa alkaa,varsinkin jos tulee samanlainen valvottaja,kun tuo kuopus.Kyllä nämä saa riittää.
 

Yhteistyössä