Liian vähäpätöinen syy jäädä töistä pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liian harvoin sairaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liian harvoin sairaana

Vieras
Kurkku todella kipeä, ääni lähes poissa. Ei kuumetta.

Tämän päivän sinnittelin, mutta kyllä oli kurjaa :| Jotenkin vaan liian korkea kynnys jäädä töistä pois, kun ei ole edes kuumetta ja henkilöstöpulaa muutenkin... Tiedän, ettei kuume ole terveyden mittari.

Päiväkodissa olen töissä ja siellä todellakin joutuu käyttämään ääntänsä! Mietin, että jos huomenna vointi on sama, voisinko hyvällä omalla tunnolla olla töistä pois?

Mietipä vaikka siltä kannalta että olet siellä tartuttamassa muita aikuisia (=ei ainakaan helpota henkilöstöpulaa) ja niitä lapsia..

Älä kato kuumetta,vaan mieti oletko mielestäsi työkuntoinen. Se kun riippuu sairauden lisäksi myös työstä - esim jossain toimistohommissa varmaan voisit hyvinkin olla töissä (ainakin jos ei työ sisältäisi paljoa puhelimessa tai muuten puhumista),mutta pk:ssa työskentely taitaa olla "hieman" fyysisempää?

Vaikea sanoa. Mä itse menisin kyllä, jos olo on kohtalainen. Buranaa vaan naamaan ja töhin.

Ajattele niin, että jos tuo kurkkukipu kestää niin kauan, että pitää hakea lääkärintodistus, niin saatko sen? Usein nuo kurkkukivut, nuhat ja yskät saattaa kestää viikkotolkulla, muutumattomina. Kuumetta kun ei ole, niin ei niistä lääkäri välttämättä sairaslomaa kirjoita. Eikä varmaan esimerkiksi kurkkukivun vuoksi voi viikkoja pois töistä ollakaan.

Jos tuntuu, että vois mennä ohi levolla ja olo on tosi huono, niin sitten peiton alle ja nukkumaan.

En osaa sanoa puolestasi mutta itse menisin töihin. Olen niitä tolloja joilla on kynnys korkea jäädä pois töistä minkään syyn nojalla. Tietysti jos lapsi on sairas niin silloin jään tai mies jää.

Minusta on turvallisuusriski ( vähän liioittelevasti sana ) jos lasten kanssa ei pysty käyttämään ääntään. Sanonut ainakin työkavereille, että eivätluota siihen, ett
Sinä kiljaiset varoitus ja komentohudot pihalla.

Minä aina tunnun täällä kannustavan kaikkia sairauslomalle :D Mutta oikeasti, jos on kipeä olo niin silloin pitää jäädä kotiin, oli kuumetta tai ei. Yleensä sitä paraneekin sitten nopeammin kun pitää ne lepopäivät kotona.. jos taas kärvistelee siellä töissä ensin pari päivää, tekee töitä puoliteholla ja joka tapauksessa työkaverit joutuu ehkä jeesaamaan ja vasta sitten jää saikulle, niin sairauslomakin voi olla pidempi.

Itse inhoan sitä että työkaverit tulee töihin kipeänä. On se tartuntavaara + mahdollisesti joutuu itse miettimään sitä että onko se työkaveri nyt kunnossa, pystyykö tekemään työt vai pitäisikö sitä auttaa, odottaako se apua muttei vaan halua sanoa sitä jne.

Ja lasten kanssa pitää käyttää ääntä, joten minusta et ole täysin työkykyinen.

Ei tähän kipuun ja äänen katoamiseen buranat auta. Arvatkaa vaan olenko niitä koko viikonlopun syönyt... Ja kyllähän mä lääkärin todistuksen saikkuun saan, jos ääni on poissa. Eräs työkaveri menetti äänensä allergian vuoksi 2 viikoksi ja poissa on edelleen.
Vaikeahan niitä lapsia on komentaa jos ääntä ei lähde. Katson vielä aamulla mikä on olo.

[QUOTE="Pikkuinen Jättiläinen";26218166]Minä aina tunnun täällä kannustavan kaikkia sairauslomalle :D Mutta oikeasti, jos on kipeä olo niin silloin pitää jäädä kotiin, oli kuumetta tai ei. Yleensä sitä paraneekin sitten nopeammin kun pitää ne lepopäivät kotona.. jos taas kärvistelee siellä töissä ensin pari päivää, tekee töitä puoliteholla ja joka tapauksessa työkaverit joutuu ehkä jeesaamaan ja vasta sitten jää saikulle, niin sairauslomakin voi olla pidempi.

Itse inhoan sitä että työkaverit tulee töihin kipeänä. On se tartuntavaara + mahdollisesti joutuu itse miettimään sitä että onko se työkaveri nyt kunnossa, pystyykö tekemään työt vai pitäisikö sitä auttaa, odottaako se apua muttei vaan halua sanoa sitä jne.

Ja lasten kanssa pitää käyttää ääntä, joten minusta et ole täysin työkykyinen.[/QUOTE]

Monikaan työkaveri ei anna auttaa. Tiuskaisee vaan että kyllä hän pärjää, ei ole kuumettakaan. Illalla oli, mutta se meni Buranalla ohi. Alappa sitten aikaihmistäneuvomaan että pitäisi jäädä kotiin lepäämään.

[QUOTE="Vieras";26218137]Suurin osa meistä taitaa olla. Sinä sitten työkaverit kärvistelvät kun potilas kiukuttelee ja pärskii.[/QUOTE]

Valitettavasti meillä on pieni samanhenkinen työyhteisö, yhdessä yskitään ja pärskitään mutta kukaan ei kiukuttele, sijaisia todella vaikea saada.