Liian utelias anoppi!! Neuvoja!!

Hei miniät ja anopit ja muut,

minä kaipaisin nyt aikuisten neuvoja anoppini suhteen. Eli hän on lapsillemme aivan ihana mummo ja lapset hänestä kovasti tykkää ja mekin tulemme keskenämme juttuun.

Mutta kun hän on meillä kylässä, hän tenttaa minulta kaikki valtakunnan asiat. Kaikkien sukulaisten kuulumisista, omien lastensa asiat jne. En halua joutua välikäteen muiden sukulaisten ja hänen kanssaan. Omilta lapsiltaan hän ei koskaan kysy kuulumisia vaan aina vain miniöiltä.

Toinen juttu on, että olemme huomanneet, että jos hän jää meille yksin,
hän lukee kaikki henkilökohtaiset kirjeemme, tiliotteet, sairaskäynti jutut. Vaikka ne olisivat kirjoituspöydän laatikossa ja kansiossa. Pöydälle jos jää taitettuna joku kirje, hän lukee sen estoitta ja vaatii selitystä.

Mitä ihmettä me teemme? Olen sanonut hänelle, että sinun pitää kommunikoida itse poikasi kanssa ja toisten papereita ei ole kohteliasta lukea. Sen hän kääntää niin, että häneltä salataan asioita ja miten pahalta se tuntuu. Mitä meidän tiliotteet kuuluvat hänelle? En itsekkään lue mieheni tiliotteita yms. Tuntuu tosi kurjalta, kun hän tulee lapsenlikaksi ja on päivän huushollissa ja tietää, että taas on henkilökohtaisia juttuja luettu. Ja me kerromme hänelle aina kuulumisemme yms. eikä meillä ole suuria salaisuuksia joita häneltä pimittäisimme.

En missään nimessä halua katkaista välejä tai sanoa ettet ole tervetullut, koska se on lapsilta pois ja tiedän että miehestäni tuntuu tosi pahalta, kun oma äiti käyttäytyy noin.

Onko teillä neuvoja? Kiitos ja kummarrus etukäteen

Toinen tulossa
Minulla ei henkilökohtaisesti ole ongelmana anopin uteliaisuus, vaan ihan muut asiat... Mutta sanoisin sinullekin, että varmasti anoppi kuuntelisi paremmin, jos oma poika sanoisi, kuin sinun sanomanasi. Tämä on ainakin meidän kokemuksemme muiden asioiden tiimoilta :)

Kun minä yritän jostain asiasta sanoa, anoppi yleensä asian kääntää juuri tuolla lailla päälaelleen, kuten kuvailit, "hänestä tuntuu pahalta kun salaillaan" tms. Mieheni voi omalle äidilleen sanoa hiukan tomerammin, ilman pelkoa välien katkeamisesta, niin menee ehkä paremmin perille... Tosin vaatii se silloinkin monen monta keskustelua - eikä kaikki asiat mene perille ikinä :headwall:

Ainoa 100%varma keino lienee lukita anopin vierilujen ajaksi tiliotteet sun muut jonnekin lukittavaan laatikkoon/kaappiin!

väsynyt anoppiin
no eikö sille akalle voi suoraan sanoa että näpit irti henk koht tavaroista, eihän se oo ees laillista tutkia salaa ihmisten tavaroita! Mun anoppi on/oli tunkeileva, halusi väkisin tyrkyttää ja määrätä, voi voi niitä kaikkia juttuja mitä se on tehnyt, en viitti aatella ees ku nään punaista :snotty: kerran vaan sanelin aikaslailla suoraan kuinka on asiat, otti akkeli takapakkia, onneksi.että ku pistää vihaksi se naisihminen \|O

Olen samaa mieltä, että olisi parempi jos mies sanoisi suoraan itse asiasta. Tiedän vain ukostani sen verran, että kun sen pinna tulee täyteen, niin sitten se sanoo ja pahasti ja sitten ei ole kellään kivaa. Lukollista laatikkoa meillä ei ole
mutta ajattelin kasata kaikki kansiot vinnille jonne on tosi vaikea kavuta.
Ärsyttää vaan, kun pitää tällä tavalla "varautua" toisen tuloon.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.12.2006 klo 14:48 tttttttt kirjoitti:
Mä vetäsin sellasta akkaa turpiin joka mun tavaroita penkoo sun miehesi on varmaan saamaton löntys kun ei saa äitiään kuriin
Aikuisten oikeasti, vetäisisitkö 70-vuotiasta turpaan? Tai vetäisitkö jos oma äitisi tekisi samoin tai hyväksyitkö jos miehesi löisi häntä siitä, että penkoo tavaroita? En usko.

Olen samaa mieltä, että mies voisi tomerammin puuttua tähän mutta hänen luonteensa on mikä on. Katsoo aikansa ja sitten räjähtää ja kunnolla.

No, ei kai tässä muu auta kun tavarat piiloon ja jos ei toimi se, niin sitten kissa pöydälle. En vaan haluaisi vanhaa ihmistä nolata ja tiedän, että hän kääntäisi asian siihen perinteiseen tyyliin, että en minä mitään tonkinut, sattui vaan silmään ko. asia.

Yhteistyössä