Liian ohut limakalvo

Pitkään lapsettomuutta takana ja vihdoin ja viimein se syykin sitten selvisi. Munasoluja oli kolme, jotka oli 18mm (clomit), mutta limkalvo liian ohut kiinnittymiseen. Häkellyttyäni unohdin tyystin kysyä paljonko limakalvo sitten oli.
Eli tietääkö joku kuinka monta milliä on liian ohut?
Ihmetyttämään jäi myös se kun lääkäri kielsi seksin monikkoraskauden pelossa. Miksi se kielti jos ei kerta voi lapsia saada kun ei ne munasolut pääse kiinnittymään? Ihan turhaa toivoa antaa tuollaiset kommentit.

Hei NoBlood :wave:
Mulla liian ohut limis on ollut kp 14 n.3mm ja esikoisen sain kp 14 6,4mm limiksellä, joten ei kovin paksu ollut silloinkaan, mutta ovis olikin silloin muistaakseni kp 16-17 ja en sit tiedä oisko se voinut sitten vielä yhtäkkiä paksuuntua reilusti. Ja clomit siis ollut käytössä.

Moikka!
Mulla kans samoja ongelmia. Mulla limis on ollu jokaisessa ultrassa ohkanen, oli sitten loppukierto tai puoliväli. Mullakin löytyi nyt ensimmäisen clomi-kuurin seurantaultrassa 2 follikkelia (19,5mm), mut limis oli vajaa 3mm. Ihanteellinen limakalvon paksuus pitäis olla vähintään 6mm. Liian ohut limakalvo on tosiaan riski sille, ettei hedelmöittynyt munasolu pääse kiinnittymään tai sitten raskaus päättyy hyvin pian kesken :| Ja toisaalta monikkoraskauksissa on aina keskenmenon riski suurempi, joten ohuella limakalvolla todennäköisesti riski kasvaa entisestään. Sitä en sitten tiedä, mitä sille ohuelle limakalvolle voi tehdä, kun gynekään ei osannut suoriltaan vastata.

Mulla aikoinaan jouduttiin lopettamaan clomiavusteiset inseminaatiot, koska clomit pistivät limakalvon liian ohueksi. Oltaisiin voitu silloin jatkaa vielä inseminaatioita, mutta lääke olisi pitänyt vaihtaa johonkin toiseen. Päätettiin kuitenkin silloin siirtyä IVF-hoitoihin.

Limakalvoa pystytään kyllä kasvattamaan lääkkeillä aika hyvin. No hätä siis.

Yhteistyössä