Lihottavia ruokia?

minä
Näistä useimmat kyllä tykkä mutta mun poika 4v ei suostu syömään näyttää siltä et oksentaa kun pistän maistamaan:

MM
Kaikki ruoka mihin on lisätty kermaa tai juustoa
sipsit
suklaa
paneroituruoka (kalapuikot, nugetit yms )
rasvassa paistettu ruoka

Lähinnä hän syö vain keitettyä ruokaa pääsääntöisesti perunaa ja muita kasviksia, joskus kelpaa riisi ja makaroonikin, keitetty/haudutettu kala, broileri ja kala kelpaa myös uudissa laitettuna, ilman kastiketta
 
Vepasto
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Näistä useimmat kyllä tykkä mutta mun poika 4v ei suostu syömään näyttää siltä et oksentaa kun pistän maistamaan:

MM
Kaikki ruoka mihin on lisätty kermaa tai juustoa
sipsit
suklaa
paneroituruoka (kalapuikot, nugetit yms )
rasvassa paistettu ruoka

Lähinnä hän syö vain keitettyä ruokaa pääsääntöisesti perunaa ja muita kasviksia, joskus kelpaa riisi ja makaroonikin, keitetty/haudutettu kala, broileri ja kala kelpaa myös uudissa laitettuna, ilman kastiketta
eikös tuo ole hyvä asia?
=)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Näistä useimmat kyllä tykkä mutta mun poika 4v ei suostu syömään näyttää siltä et oksentaa kun pistän maistamaan:

MM
Kaikki ruoka mihin on lisätty kermaa tai juustoa
sipsit
suklaa
paneroituruoka (kalapuikot, nugetit yms )
rasvassa paistettu ruoka

Lähinnä hän syö vain keitettyä ruokaa pääsääntöisesti perunaa ja muita kasviksia, joskus kelpaa riisi ja makaroonikin, keitetty/haudutettu kala, broileri ja kala kelpaa myös uudissa laitettuna, ilman kastiketta
eikös tuo ole hyvä asia?
=)
Juu hyvähän se on kun on tullut itsekin kevennettyä, mutta ap kyseli halpoja lihottavia ruokia. niin tuossa listassa oli näitä, mutta kun ehtona piti olla että lapset ei tykkää, meillä ei tykätä
esim kiusaukset on helppoja, halpoja mut aikamoista kermamössöä
 
Kerma on käytössä, voita on aina joskus joten sen käyttöä voisi lisätä. Majoneesia on ollut aika harvoin, en oikein osaa käyttää sitä. Pitänee etsiä reseptejä siihen, jos sen käyttö lisääntyisi... Sipsit, suklaa, kalapuikot yms. on lapsen herkkua, joten niitä syödään rajoitetusti. Noi juustot on kyllä harmillisen kalliita :/ Tonnikalaa öljyssä syön tosi usein ja paljon, samoin vaaleaa leipää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
Kerma on käytössä, voita on aina joskus joten sen käyttöä voisi lisätä. Majoneesia on ollut aika harvoin, en oikein osaa käyttää sitä. Pitänee etsiä reseptejä siihen, jos sen käyttö lisääntyisi... Sipsit, suklaa, kalapuikot yms. on lapsen herkkua, joten niitä syödään rajoitetusti. Noi juustot on kyllä harmillisen kalliita :/ Tonnikalaa öljyssä syön tosi usein ja paljon, samoin vaaleaa leipää.
miksi? kenen pitää lihoa?
 
vieras
Esim Makaroonissa on paljon enempi hiilareita kuin perunassa, jos sun pitää lihoa niin lisäät vaan älyttömästi hiilareiden määrää. Leipänä vain valkoista (ei mitään täysjyvää tai ruista)
lisukkeenä makaroonia (sitä tavallista ) ei niitä mis on kuituja tai tummaa jne
 
En muista oonko ite kyselly täältä vai lukenu toisten ketjuja, mutta muistan kyllä nuo ehdotukset proteiinilisistä. Kauanko niitä pitäisi käyttää, että vaikutus näkyisi? Kokeilin niitä hetken, mutta taisin kokeilla liian vähän aikaa, kun eroa en huomannut (suoli vain alkoi toimia kahta kauheammin). Lääkärillä olen käynyt, lykkää käteen vain reseptin apteekin lisäravinteita varten. Onhan ne ihan hyviä ja kivoja, mutta vaikutusta niilläkään ei ole ollut. Erikoislääkärille kun valitin niin tuumas vain: "Ole tyytyväinen, ettet ole lihava..."
 
Vepasto
Alkuperäinen kirjoittaja KaksiKertaaPienempi:
En muista oonko ite kyselly täältä vai lukenu toisten ketjuja, mutta muistan kyllä nuo ehdotukset proteiinilisistä. Kauanko niitä pitäisi käyttää, että vaikutus näkyisi? Kokeilin niitä hetken, mutta taisin kokeilla liian vähän aikaa, kun eroa en huomannut (suoli vain alkoi toimia kahta kauheammin). Lääkärillä olen käynyt, lykkää käteen vain reseptin apteekin lisäravinteita varten. Onhan ne ihan hyviä ja kivoja, mutta vaikutusta niilläkään ei ole ollut. Erikoislääkärille kun valitin niin tuumas vain: "Ole tyytyväinen, ettet ole lihava..."
No just... :eek:
 
no kyllä niitä pitäis aika kauan käyttää että alkaa vaikuttamaan.
lisäksi syö ennemmin proteiinipitosta ruokaa, mitä hiilarimössöä... kananmunia,lihaa,kanaa,rasvasta kalaa (esim lohi), jugurtit,viilit,piimä,raejuusto+muut juustot ja maito niitä rasvasempia. syö usein ja lisää annoskokoja pikkuhiljaa että mahalaukku tottuu vähän isompaan määrään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja pienenhetken:
no kyllä niitä pitäis aika kauan käyttää että alkaa vaikuttamaan.
lisäksi syö ennemmin proteiinipitosta ruokaa, mitä hiilarimössöä... kananmunia,lihaa,kanaa,rasvasta kalaa (esim lohi), jugurtit,viilit,piimä,raejuusto+muut juustot ja maito niitä rasvasempia. syö usein ja lisää annoskokoja pikkuhiljaa että mahalaukku tottuu vähän isompaan määrään.
Noita kananmunia ei olekaan meillä juurikaan ruokavaliossa ja lohtakin voisi olla enempi. Raejuusto taitaa olla edullisempaa kuin tavallinen juusto? Annoskoot mulla on isoja, suorastaan jättimäisiä eikä tämä ole minun liioittelua, luokkatoverinikin kauhistelevat syömisiäni... Kai mie syön vain liian terveellisesti, siksi tuota rasvasta ja kaloripitoista evästä yritän nyt haalia ruokavalioon.
 
...
Näyttää siltä, ett tuo on sun oma paino ja olet vain luonnostaa hoikka. Yritä sopeutua siihen ja nauti elämästä. Elimistöllesi on paras ku saa olla "omassa" painossaan eikä tartte taistella. Sama jos oma paino olisi 65kg(pysyy siinä taistelematta)ja haluaa laiduttaa 55kg, ni kovan työn saa nähdä että siinä saa pysymään.

Elimistöllekkin pian olla pahaksi alkaa lihottaa itteään, ainakaa jos teet sen epäterveellisillä elämäntavoilla. Voithan lisätä liikuntaa, lihasmassan lisäystä ja syödä sen vaatimaa proteiinipitoista ruokavalioo, mutta älä ihmeessä "läskiä" itseesi kerrytä. Terveys vaan menee.

Yritä etsiä hyviä puolia kehostasi ja pyri vaikkapa ihan konkreettisesti kirjoittamaan hyvät puolet ja tästä lähin kiinnitä vain pos.puoliin huomioo.

Mukavaa kesää sinulle:)
 

Yhteistyössä