lihavuus ällöttää koska...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lily

Vieras
tuossa yhdessä ketjussa tätä kyseltiin, että miksi lihavuus ällöttää ihmisiä. en nyt voi sanoa että se mua oksettais tai ällöttäisi suuresti, mutta jonkinlaista vastenmielisyyttä se mussa herättää, lähinnä jos näen lihavan ihmisen ilman vaatteita tai esim. uikkarissa.

tämä johtuu siitä että olen aina ollut vähän pullukka ja minua on kiusattu siitä koulussa. aikuisiällä olen sitten tehnyt kaikkeni taistellakseni tätä "ällöttävää läskiä" vastaan, koska olen oppinut että sen takia joutuu vihatuksi ja hyljeksityksi. ja koska vihaan läskiä itsessäni, se on minusta vastenmielistä myös muilla.

onneksi monet ylipainoiset ovat sinut itsensä kanssa. on nimittäin aika rasittavaa olla jatkuvasti tyytymätön itseensä.

Alkuperäinen kirjoittaja lily:
toisaalta mun mielestä taas "sopivasti lihava" eli muodokas nainen on usein paremman näköinen kuin langanlaiha nainen jolla ei ole naisellisia muotoja.

Lihava ja muodokas ei ole toistensa synonyymeja, kuten monet näyttävät kuvittelevan. Muodokas tarkoittaa sitä, että on kurveja ja kaaria, esim. pyöreät rinnat, kapea vyötärö ja kaartuvat lanteet ja täyteläinen takapuoli. Hoikallakin ihmisellä voi olla tällainen muodokas tiimalasivartalo. Lihavalla taas kaikki on yhtä paksua pötköä ja makkaraa toisensa päällä.

Lihavaa ihmistä voisi paremminkin kuvata sanalla rehevä, mikäli haluaa positiivisen kaiun.