lihavuudesta puheen ollen mikä on lihava

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-86:
Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Alkuperäinen kirjoittaja äippä-86:
163/70, ja olen lihava. Mut mä en katsois sitä painon ja pituuden mukaan. Vaan itselläni kun se paino on mahassa (oikea riippuvatsa), reisissä ja takapuolessa. En mä olis lihava jos se kaikki olis tasapuolisesti joka puolella, mutta jos se kaikki on vaan yhdessä paikassa ja näkyvästi niin sit sanoisin lihava
Mulla myös paino tuossa mahassa ja reisissä... Mutta en siltikään koe olevani lihava... Ja mulla pituutta vähemmän kun sulla ja painoo enemmän :ashamed:
mä pidän itseäni lihavana ehkä siitä syystä että ennen olin kokoa 34/36, nyt 40, se on iso muutos, kun aina olen ollut pieni kokoinen, laiha. Ja meillä suvussa kyllä jaksetaan muistuttaa kuinka mä en ole saanut painoani tippumaan.
En mä pidä välttämättä lihavana jotakuta toista jolla samat mitat kun mulla. Joistakin isokokoisista naisista voin jopa sanoa että ovat kauniita.
Niin no joo, sä olet ollutkin nuin pieni... Mä olenkin aina ollut kokoa 38-42... Tällä hetkellä tuo 42 :ashamed: Mutta siltikään en sano itteäni lihavaks vaan pyöreäks... Miun mielestä tuo sana lihava on niin negatiivinen... Ehkä mä muitten mielestä olenkin lihava, mutta pitäkööt ajatukset ominaan :LOL: Mutta en mä nuitten sun mittojen perusteella ainakaan sua lihavana pitäis... Sanos sukulaisilles että pitävät mölyt mahassa... Meillä mun äiteellä tuntuu välillä olevan kovakin ressi mun painosta :/ Se kun ite on tosi pienikokonen, ja minä sitten painossa melkeen tuplasti isompi :ashamed:
 
vieras
Lihava on sellainen henkilö jolla BMI on yli kolmekymmentä, ylipainoinen on henkilö jolla BMI on yli 25 ja alipainoinen on sellainen jonka BMI on alle 20 ellei kyse ole murrosikäisestä jolla luusto painaa muutaman kilon aikuisen luustoa vähemmän, tällöin normaalipainon alaraja on BMI 18
 
vieras
Minä olen 160 ja 55kg

Olen pienikokoinen, mutta mulla on tuohon mahalle kertynyt hirvittävä makkara ja muualla olenkin sitten melkoinen tikku. Senpä takia, haluaisin laihtua vielä 5kg, ja toivoakseni tuo makkara katoaisi.
Esim.
Nilkkani ja ranteeni on vain pelkkä luu ja iho, joten ne tuntuu todella ohuilta (ja ovat mielestäni rumia)
Jotenkin tuo paino on jakautunut aivan hölmösti tässä minun kehossa. En pidä itseäni siis lihavana, enkä sopusuhtaisena tai laihana. Olen vain jotenkin epäsopusuhtainen, kilojen jakaantumisen suhteen.
 

Yhteistyössä