Lihavia lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Juu..:
Olen täs mielenkiinnolla seurannut keskusteluanne, ja saanut selvän kuvan ajatuksistanne.. Miksi kaikki pitää olla sellaisia piipunrasseja, et kun menee rautalangan taakse piiloon, ei näy kun korvat.. Hävetkää puheitanne!!! Säännöstelette lastenne ruokia, oletteko varmoja et he ovat tyytyväisiä??? Siis jos jää nälkä, kiellättekö heitä syömästä, vai oksennutatteko ylimääräiset ulos??? niin, ja tiedättekö, ne on köyhät jotka valittaa!! =)

No ei, Ei ihannoida langan laihoja, mutta lihavuus on eriasia kun pyöreys. Meillä 4 vuotias poikani syö paljon enemmän kuin minä, helposti saattaa syödä 5 perunaa ja lisut ja pyytää lisää (minkä myös saa), silti ei ole lihava. Kuluttaa vaan niin älyttömästi touhuissaan. Jos hän söisi saman verran ja istuisi nenä tv ruudussa tai netissä olisi kaveri melkoisen lihava. Kysymys on siis elintavoista kaikkineen.

Samaa mieltä, Peräänkuulutan edelleen vanhempien vastuuta..

Kävin aikanaan varusmiespalveluksen.. 10v siitä eteenpäin luin uutisen missä nuoret alle 20v pojat armeijassa joka kolmas ylipainoisia.. Myös uutisia missä puhuttiin ettei osa lapsista osaa enää juosta vaan kaatuilevat normaalissa juoksussa koulussa ( koordinaatiokyky on se joka kehittyy tai ei kehity kunnolliseksi lapsena ).
Lihavia syrjitään jo lapsena useammin kuin normaalipainoisia.
Luin myös siitä että jos lapsena on lihava on aikuisena riski sairastua sydän- ja verisuonisairauksiin suurempi.
Toi viimeinen uutinen merkitsee eniten mulle. Kuka haluaa "esi"-sairastuttaa lapsensa? Vaikka lapsi laihduttaisikin ja pituuskasvun myötä hoikistuisi.. se ei hyödytä enää niin paljon.

Eikö teiltä jotka ette välitä ole muka oikeasti kuollut ketään rakasta ylipainoon? Mulla on.

Turhaa valittaa että "suurempi riski olla liian hoikka". Aikuisen terveellä ohjeistuksella lapsi ei yleensä liho tai laihdu liikaa. Ellei lapsella ole joku psyykkinen ongelma. Mutta se onkin jo ihan eri asia.

Lihavuus ei ole ulkonäköongelma ( eikä liika laihuus ) [ paitsi muille lapsille ]. Lihavuus lapsilla on sairaus.

Enkä halua nyt lihavien vihan kohteeksi. Turha sivuuttaa mun pointtia joka on. > Lihavuus on hengenvaarallista ja aiheuttaa lapselle syrjityksi tulemista ( joo - joooo niin kuin tupakka ( harva 3v tupakoi )ja viina jne. )

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
meillä ei syötetä pullaa eikä mehuja..karkkipväkin on kerran vkoon,silloinkin kohtuudella..toivon totisesti,että lapseni pituuskasvu tasoittaisi painoa..ja että löytyisi koulujen alettua sellainen liikuntamuoto,mikä ei olisi pakkopullaa lapselle..

Mutta eihän sun lapsi lihava ole :o , ainakaan valokuvien perusteella.

no,suomalaisten lasten käyrien mukaan on..yks ainoa terkkari on todennut vuosien saatossa,että ei oikein voi verrata siihen käyrään..kun on kuitenkin geeneissä muutakin kun suomalaisuutta..

Ylipainoisen lapsen äidin selitys lapsensa lihavuuteen. Kukaan ei ole pelkästään geeniensä perusteella lihava poislukien ne joilla on joku sairaus. Mutta ei ne afrikkalaiset geenit tee lasta lihavaksi, kuten ei suomalaisetkaan. Elintavat syynä

ruumiinrakenne on enemmänkin afrikkalainen kuin suomalainen..sisälukutaito kunniaan..

Minä taas muistelen että ne lapsena lihavat laihtuivat kyllä normaalipainoisiksi noin 13-17-vuoden iässä. Moni laiheliini ja normaalipainoinen sitten taas lihosi tuossa nuoruusiässä ja erityisesti parinkymmenen ikävuoden jälkeen.

ruumiinrakenne on enemmänkin afrikkalainen kuin suomalainen..sisälukutaito kunniaan..

Olen pitänyt aina afrikkalaisten ruumiinrakennetta hoikahkona, joskin kädet yms. on pidemmät ja ehkä lihaksia saattaa olla suhteessa enemmän.. Olenko kässännyt väärin?

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:

Olen pitänyt aina afrikkalaisten ruumiinrakennetta hoikahkona, joskin kädet yms. on pidemmät ja ehkä lihaksia saattaa olla suhteessa enemmän.. Olenko kässännyt väärin?

afrikkalaiset naiset ovat usein muodokkaita takamuksestaan ja rintamuksestaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Juu:
Ei ole mennyt ohi, mutta mieti kuin paljon länsimaiset lapset istuvat esim koneella tai kattovat tv:tä..? siis ns. liikalihavuudesta syytän edelleen vanhempia, heidän kasvatustapojaan.. vaikkakin en ymmärrä sanaa liika lihavuus, missä muka menee raja lihavuuden ja liikalihavuuden välissä?? Kertokaa nyt hyvät ihmiset?

Siis en nyt ala yksityisesti syyttämään ketään, vaan yleistin tän, teidän mielestä ongelman..

Niin, vanhempien vika se on jos lasten ruoka- ja liikuntatottumukset on väärät. Mutta sillä taas ei juurikaan ole tekemistä noiden aikaisempien piipunrassi-kommenttiesi kanssa.

Minä taas muistelen että ne lapsena lihavat laihtuivat kyllä normaalipainoisiksi noin 13-17-vuoden iässä. Moni laiheliini ja normaalipainoinen sitten taas lihosi tuossa nuoruusiässä ja erityisesti parinkymmenen ikävuoden jälkeen.

Voi pitää paikkansa. Niitä lapsena lihavia vaan oli murto-osa siitä mitä nykyään.

Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:
joo..mä oon tosi läski..167/59-60..ruoka on usein miten kanasta..tummaa pastaa..ei siis mitään herkkuja tai rasvasta mättöä..

no,tyttö ei painaa lähellekkään sataa,pituuskin on normi 9 v:ta pidempi..ja kai ruumiin rakenne on enemmänkin afrikkalainen ( jos nyt satut tietämään miltä arfikkalainen nainen näyttää ),kuin suomalainen..

no itekkin oon kyllä puoliksi afrikkalainen. Mutta en silti mikään lihava oo. Vaikka afriakssa jos emäntä on lihava se kertoo talon varakuudesta. Onneks tältä syöttämiseltä säästyin.