No, ponilla on painorajoitus 50-60kg riippuen ponin koosta. Iso hevonen jaksaa kantaa n. 100kg, mutta eipä sillä kamalasti hyppiä esim. esteitä voi, ettei hevosen selkä/etujalat kärsi. Ei ne ratsastajamiehet jättiläisiä/rotevia ole vaan aika hoikahkoja.Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:Ihan ymmärrettävää toisaalta kyllä, mutta tuo painoraja oli aika pieni minusta. Vai eikö esimerkiksi aikuiset miehet voi ratsastaa?
Iso ja massiivinenkaan hevonen ei jaksa järjettömän painavaa lastia selässä jatkuvasti. (ainakaan ravia/laukkaa/esteitä)Alkuperäinen kirjoittaja hiukkaskiihdytin:TÄH ei herrajumala, mihinkä tämä maailma on menossa... Isokokoiselle ratsastajalle voi antaa ison ja massiivisen hevosen.. pakkoko niitä on yrittää niiden poniparkojen selkään tunkea? Tämähän menee jo rasismin puolelle. hemmetin ratsupuoli :headwall:
ei mullekaan.. mut nä alkaisinkin kutiamaan lisäks =) sitä jäin kyl kans miettimään että normi miehelle ei vissiin sit ratsastus enää ole mahdollista. aika moni sen 90 painaa. eiks talleilla voi olla isot hevoset isoja ihmisiä vartenAlkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:Mä kyllä lähtisin taas ihan omasta järjestä liikkeelle. Siis eipä mulle ainakaan tulis mieleenkään lähteä rääkkäämään hevosparkaa :| .
Mutta jos tallilla ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi isoja ratsuja ja yhdelle ja samalle tunnille ilmoittautuu esim 4 lihavaa? Kuka sitten päättää kuka saa sen yhden ainoan ison hevosen ja ketkä jää ilman?Alkuperäinen kirjoittaja hiukkaskiihdytin:TÄH ei herrajumala, mihinkä tämä maailma on menossa... Isokokoiselle ratsastajalle voi antaa ison ja massiivisen hevosen.. pakkoko niitä on yrittää niiden poniparkojen selkään tunkea? Tämähän menee jo rasismin puolelle. hemmetin ratsupuoli :headwall:
Heh, joo pakkohan sitä 150kg miehen/naisen on päästä myös TASA-ARVON takia ratsastaan. Viis siitä, että heppa siitä kärsii, sehän on vaan urheiluväline...Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:Aamulehden sivuilla oli pitkä juttu, jossa kirjoittajan mielestä tämä meni jo rasismin ja syrjinnän puolelle Kirjoittaja siinä vertasi hevosta hiihtolatuun ja saunan lauteisiin...
Hevosten puolella mäkin olen tässä asiassa.
No niinpä!!! Hevonen ei ole mikään mopo!Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:Ihmisillä on outo käsitys siitä, että hevonen jaksaa mitä tahansa.
Onhan noita työhevosia käytetty suomessakin vuosikausia, mutta ne ei mitään puita tms kanna selässään, vaan vetää perässään.
Sanoohan sen järkikin että helpompi vetää painavaa lastia kun kantaa, joten mikä tossa on niin outoa?
No toi on ihan ok nyrkkisääntö esim. korkeisiin esteisiin, vaikka en tosin ite oo tuollaisestai kuullutkaan.Alkuperäinen kirjoittaja MaijaMehiläinen:Mä muistelen jostain lukeneeni että ratsastaja saisi painaa 10-15% hevosen painosta eli jos hevonen painaa 500 kg niin sen ratsastaja max 75 kg,
Siis oikeesti? Kyllä jollain on taas pokkaa...Alkuperäinen kirjoittaja PipariSuu:Heh, joo pakkohan sitä 150kg miehen/naisen on päästä myös TASA-ARVON takia ratsastaan. Viis siitä, että heppa siitä kärsii, sehän on vaan urheiluväline...Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:Aamulehden sivuilla oli pitkä juttu, jossa kirjoittajan mielestä tämä meni jo rasismin ja syrjinnän puolelle Kirjoittaja siinä vertasi hevosta hiihtolatuun ja saunan lauteisiin...
Hevosten puolella mäkin olen tässä asiassa.