Lihava=löysä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihkuuuuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihkuuuuu

Vieras
Mistäköhän on tullut tämä harhaluulo että lihavalla naisella on löysä takamus, pimpero, vatsa, reidet jne. Itseasiassa olen tässä katsellut kavereitani, jotka ovat hoikkia ja normaalipainoisia. Itse olen selkeästi pyöreä. Olemme iältämme 25-35 itse on 30. Pakko sanoa että kaverini roikkuvat ja heillä on löysät peput jne. Minulla sen sijaan on kiinteä takamus, vatsa, reidet jne. Minulla on varmasti kaksikertaa enemmän lihasta kuin yhdelläkään kaverilla, mutta niin on kyllä sitä läskiäkin. Onnekseni vain, läskini ei roiku. Olen kyllä huomannut saman monilla pyöreillä naisilla, että heidän takapuolensa eivät roiku ja reidet on timmimmät kuin ikätovereilla.

Itse harrastan taistelulajeja ja tykkään seurata sitä myös televisiosta. Olen huomannut vapaaottelijoissa saman kuin itsessäni. Ne joissa on enemmän massaa ja jotka näyttävät paksummilta, ovat paljon lihaksikkaampia ja parempi kuntoisia kuin miehet jotka ovat viimeisen päälle "kunnossa", ei yhtään ylimääräistä rasvaa ja lihakset paistaa. Eli lihavuus ei tarkoita huonoa kuntoa. Itse olen paremmassa kunnossa kuin yksikään kavereistani jotka harrastavat vaikka mitä. Olen kuitenkin heitä n. 30kg lihavampi.

En nyt sano että kaikkien pitäisi olla lihavia ollakseen hyväkuntoisi, mutta se että on lihava ei automaattisesti tarkoita että on huonokuntoinen ja jotenkin löysä.

Alkuperäinen kirjoittaja ihkuuuuu:
Mistäköhän on tullut tämä harhaluulo että lihavalla naisella on löysä takamus, pimpero, vatsa, reidet jne. Itseasiassa olen tässä katsellut kavereitani, jotka ovat hoikkia ja normaalipainoisia. Itse olen selkeästi pyöreä. Olemme iältämme 25-35 itse on 30. Pakko sanoa että kaverini roikkuvat ja heillä on löysät peput jne. Minulla sen sijaan on kiinteä takamus, vatsa, reidet jne. Minulla on varmasti kaksikertaa enemmän lihasta kuin yhdelläkään kaverilla, mutta niin on kyllä sitä läskiäkin. Onnekseni vain, läskini ei roiku. Olen kyllä huomannut saman monilla pyöreillä naisilla, että heidän takapuolensa eivät roiku ja reidet on timmimmät kuin ikätovereilla.

Itse harrastan taistelulajeja ja tykkään seurata sitä myös televisiosta. Olen huomannut vapaaottelijoissa saman kuin itsessäni. Ne joissa on enemmän massaa ja jotka näyttävät paksummilta, ovat paljon lihaksikkaampia ja parempi kuntoisia kuin miehet jotka ovat viimeisen päälle "kunnossa", ei yhtään ylimääräistä rasvaa ja lihakset paistaa. Eli lihavuus ei tarkoita huonoa kuntoa. Itse olen paremmassa kunnossa kuin yksikään kavereistani jotka harrastavat vaikka mitä. Olen kuitenkin heitä n. 30kg lihavampi.

En nyt sano että kaikkien pitäisi olla lihavia ollakseen hyväkuntoisi, mutta se että on lihava ei automaattisesti tarkoita että on huonokuntoinen ja jotenkin löysä.

No ei tietenkaan!

Loysa ihra sita lihavuutta on, ei elopaino/massa itsessaan.

Sillä on suuri ero, että koostuuko suurin osa massasta lihaksista vai siitä ihrasta. Lihakset tekevät muodot - ei se peppu kovin ryhdikkäältä näytä, ellei siellä ole pakaralihasta sen rasvan alla. Läski, joka ei harrasta ollenkaan liikuntaa on varmasti eri näköinen kuin taistelulajeja harrastava läski. Se on siis se lihasmassa eikä rasvan määrä.

Kuntoilijoitten keskuudessa tuota "löysät hoikat" -ilmiötä kutsutaan nimellä "laihaläski", eli ihminen jolla ei ole juuri lihasmassaa mutta joka on hoikassa kunnossa. Näillä "laihaläskeillä" voi peppukin roikkua, vaikka painoa olisi 175cm kropassa alle 60kg - sen vuoksi, ettei sen vähäisen läskin alla ole tarpeeksi liahsta. Näitä laihaläskejä syntyy mm. siitä, että ei harrasteta tarpeeksi lihaksia kasvattavaa/ylläpitävää urheilua, vaan lähinnä syödään vähän jottei paino nouse. Samalla syöminen voi olla "kevyttä" väärällä tavalla, eli niin, ettei ihminen saa tarpeeksi proteiinejä ja kroppa hajoittaa lihasta laihtuessa. Monet suomalaiset nuoret naiset ovat juuri laihaläskejä. Kuntosalille ja protskua naamaan niin se peppukin pyöristyy oikeista paikoista!