Lihasten nykiminen, onko muilla?

• Viestiketjun aloittaja vanhavaivamutta
  • Ensimmäinen viesti
vanhavaivamutta
10v sitten mulla oli paljon lihasnykinöitä, muistaakseni vähän joka paikassa. Vuosien varrella on vaihtelevasti niitä ollut, tarkemmin en seuraillut.

Nyt olen huomannut että esim. käsissä ja jaloissa ajoittaisia, yksittäisiä nykinöitä etenkin rasituksen jälkeen.

Te muut nykijät, missä teillä niitä on? Millaisia? Kauanko vaivanneet, onko tutkittu?

mnc
Mulla on päivittäin useita, välillä saattaa esim. alavatsalihakset nykiä pitkään. Kertaallen kokeilin että hitto, tuntuu ihankuin raskaana ollessa vauvan potkiessa :D Joskus on myös kielessä, ja välillä olin kauhuissani, että ALS on varmasti aluillaan, mutta en jaksa enää huolehtia. Ei ole mitenkään tutkittu.

232222
On aina toisinaan. Jos alkaisin googlaamaan niin luulotautisena luulisin potevani ties mitä.. Stressi lisää mulla, ja lihakset on selästä aivan juntturassa, niskat samoin, ihmekään kun pistää joskus esim käsivarsista nytkimään. Kipeät lihakset..

Oho. Ei ole pitkään aikaan nykinyt kunnolla, nyt vasta hoksasin. Iät ja ajat on minulla jalan lihakset jääneet nykimään pitkäksi aikaa pienenkin rasituksen jälkeen. Nyt olen pyöräillyt ja käynyt juoksulenkeillä enkä muista nykimistä kuukausiin.

Ilman rasitusta ei kyllä ole ollut ikinä nykimistä, ainakaan jotain yhtä satunnaista lukuunottamatta.

Mulla oli yhdessä vaiheessa käsissä ja jaloissa usein yksittäisiä nytkähdyksiä.. Sitten mun epilepsialääkeannosta nostettiin (uuden kohtauksen takia) ja nykinät hävis.. en ees muista koska mulla ois nykinyt viimeksi.

ärsyttävä nykiminen
Hei, en tiedä lukeeko tätä enää kukaan, mutta miten sinä jakselet joka kertoi alavatsan alueen nykimisestä, kuin vauvan potkut?

Minulla on ihan samanlaisia oireita ja lisäksi nykimistä jalassa ja muutamia pitkin kehoa. Pahinta on polven alueella ja alavatsalla.

Yhteistyössä