Lihaskuntotreeni ja äkillinen painonnousu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Punttaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Punttaaja

Vieras
Onkohan täällä palstailemassa ketään, joka tietää lihaskuntotreeneistä... Tein piiiitkästä aikaa rankahkon punttitreenin vapailla painoilla kolme päivää sitten. Tänään kävin puntarilla ja painoni oli noussut 3-4 kg siitä, mitä se oli vain kaksi viikkoa sitten!

Minulla on hämärä muistikuva, että olen lukenut jostain, että lihaskuntotreeni voi tilapäisesti kerätä nestettä lihaksiin, voisko tästä olla kyse? Aika ankeeta oli käydä vaakalla, kun olen syksystä saanut pudotettua painoa 10 kg ja nyt yhtäkkiä niistä oli tullut takaisin se nelisen kiloa... :(

lihas on ainakin painavampaa kuin läski.. mut oiskohan kuitenkaan yhden treenikerran jälkeen noin paljoo lihasta tullut ;) Katso peiliin. peili kertoo totuuden paremmin kuin vaaka..

Noin äkillisestä painonnoususta en tiedä, mut treenien jatkuessa ja lihasmassan kasvaessa painon nousu on normaalia. Kiinteytys sitävastoin enempi pudottaa painoa. Jos siis ei halua treenin lisäävän painoa, kannattaa tehdä pienemmillä painoilla pitempiä sarjoja.

Ootko syöny kuiten ihan entiseen tapaan? Entä juonu riittävästi nestettä?

Juu, en ajatellutkaan, että läski ihan vielä olis muuttunut lihakseksi, yhden treenikerran jälkeen! ;)

Peilistä en huomaa eroa, vaikka pituuteni huomioon ottaen (160 cm), tuo neljä kiloa on aika paljon! (55->59 kiloon...), mutta farkut tuntuu ehkä hiukan piukeemmilta.

Lihakset on olleet ihan sikakipeät pari päivää, tänään ehkä jo vähän helpottaa. Olen syönyt hieman kevyemmin, mutta ehkä en ole tarpeeksi juonut vettä. Otetaanpas vesikuuri tänään!