lihaskipu+oireet+stressi

mulla itellä tulee välillä tilanteita jolloin tuntuu että rinta kuristuu aivan että happee saa haukkoo...kirraa sitte selkään lapaluiden väliin...hieroja sanoi että mulla on lapaluiden välissä fasettilukkoja jotka pitäisi hierua pois jotta nikamat pysyisi paikalla...on ollu aina hetkiäätinen apu hieronnasta mutta kun se yhtäkkiä alkaa kotona juilia ni oon sanonu miehelle että hierua mun selkää ja peukaloilla SIEVÄSTI koittaa nakssauttaa ni on rutina vaa käyny ja olo helpottunu =) hieroja sanoi ettei saa liiian kovasti eikä kannata kauheen usein naksautella ettei nikamat väljene...mutta pakko ollu miehen käskee aina naksauttaa kun on tilanne tullu...itellä alkaa kallonpohja lihakset ja niska juilia kun oon ressissä tai väsyny.ne on menny sitte ohi kun oon ottanu särkylääkettä ja levänny =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2007 klo 13:16 vieras kirjoitti:
Joko ketjun aloittanut on saanut diagnoosin oireisiinsa...
jep,diagnoosi tuli!!Lievä masennus sekä oikea puoli alaselästä asti niin jumissa,että ottaa hermoratoihin kiinni!Käskettiin sitten hierojalle ja sanoi heti,että kuinka sä voit elää näin jumittuneen niskan kans??Vastasin,ettei ole paljon vaihtoehtoja.Hieroja "avasi" hiukan hermoratoja ja määräsi heti sarjan hierontaa/nikamakäsittelyä!Masennus onkin sitten eri juttu,ajattelin itsekseni,että varmaan johtuu osin tuosta selästä ja tietty siitä,kun on yksin!!
Siis se eka hierontakäyntikin jo auttoi "hiukan" eli aion nyt käydä siellä niin kauan,kunnes helpottaa ja venyttelyä,venyttelyä.
Ai niin,se hieroja kysy ennenkuin edes ehdin puutumisesta sanoa,että puutuuko sulla kasvot kans?Sanoin,että joo ja sanoi,ettei yhtään ihme.Niskassa siis joku tosi jumi paikka(tuossa "kallon" alla)
Tsemppiä kaikille säryistä kärsiville :hug:
 
tension neck
Hienoa, että olet saanut apua vaivoihisi ketjun aloittanut. Ja todella hienoa, että olet löytänyt asiansa osaavan hierojan itsellesi! Itse kävin tuolla fysioterapeutilla kymmenen kertaa, vielä olisi lähetteellä jäljellä viisi kertaa, mutta häneltä en ole saanut juurikaan apua omiin vaivoihini. Tarvisi ilmeisesti vaihtaa terapeuttia. Omani jopa ihmetteli tuota kasvojen puutumista, että eihän tuo niskajumi sellaista voi aiheuttaa. Ja itselläni on siis tuossa rangassa havaittua jopa kaarevuutta eteenpäin oikoryhdin lisäksi. Eli ilmeisesti siellä hermoradoissa on häikkää.
Tuo Sinun masennukseni varmasti johtuu tuosta niskan aiheuttamasta stressistä ja pahan olon tunteesta, kun et ole tiennyt mikä Sinua vaivaa ja olet pelännyt vaikka mitä. Tuo jatkuva stressihän myös saa nuo niskat ja hartiat jumiutumaan.
Saitko masennuksen hoitoon mitään lääkettä? Levollista mieltä ja yritä saada itsesi rentoutumaan. Tsemppiä!!! :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2007 klo 13:37 tension neck kirjoitti:
Hienoa, että olet saanut apua vaivoihisi ketjun aloittanut. Ja todella hienoa, että olet löytänyt asiansa osaavan hierojan itsellesi! Itse kävin tuolla fysioterapeutilla kymmenen kertaa, vielä olisi lähetteellä jäljellä viisi kertaa, mutta häneltä en ole saanut juurikaan apua omiin vaivoihini. Tarvisi ilmeisesti vaihtaa terapeuttia. Omani jopa ihmetteli tuota kasvojen puutumista, että eihän tuo niskajumi sellaista voi aiheuttaa. Ja itselläni on siis tuossa rangassa havaittua jopa kaarevuutta eteenpäin oikoryhdin lisäksi. Eli ilmeisesti siellä hermoradoissa on häikkää.
Tuo Sinun masennukseni varmasti johtuu tuosta niskan aiheuttamasta stressistä ja pahan olon tunteesta, kun et ole tiennyt mikä Sinua vaivaa ja olet pelännyt vaikka mitä. Tuo jatkuva stressihän myös saa nuo niskat ja hartiat jumiutumaan.
Saitko masennuksen hoitoon mitään lääkettä? Levollista mieltä ja yritä saada itsesi rentoutumaan. Tsemppiä!!! :hug:
Masennukseen en ole vielä saannut mitään lääkettä ja en tiedä uskallanko ottaakaan,kun kuullut kaikenlaisista oireista ja vieroitusjutuista??
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.01.2007 klo 16:56 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.01.2007 klo 13:16 vieras kirjoitti:
Joko ketjun aloittanut on saanut diagnoosin oireisiinsa...
jep,diagnoosi tuli!!Lievä masennus sekä oikea puoli alaselästä asti niin jumissa,että ottaa hermoratoihin kiinni!Käskettiin sitten hierojalle ja sanoi heti,että kuinka sä voit elää näin jumittuneen niskan kans??Vastasin,ettei ole paljon vaihtoehtoja.Hieroja "avasi" hiukan hermoratoja ja määräsi heti sarjan hierontaa/nikamakäsittelyä!Masennus onkin sitten eri juttu,ajattelin itsekseni,että varmaan johtuu osin tuosta selästä ja tietty siitä,kun on yksin!!
Siis se eka hierontakäyntikin jo auttoi "hiukan" eli aion nyt käydä siellä niin kauan,kunnes helpottaa ja venyttelyä,venyttelyä.
Ai niin,se hieroja kysy ennenkuin edes ehdin puutumisesta sanoa,että puutuuko sulla kasvot kans?Sanoin,että joo ja sanoi,ettei yhtään ihme.Niskassa siis joku tosi jumi paikka(tuossa "kallon" alla)
Tsemppiä kaikille säryistä kärsiville :hug:
Mitenkä/missä sinua tutkittiin kun selvisi toi jumiutuminen?
 
tehoja
Se on aina helpotus kun löytyy kivulle joku selitys ja hoito.

Itsellä on monen vuoden kipu kierre johon pottuunnuin pahasti. Olin kyllä käynyt lääkärillä silloin sun tällöin mutta oletettu että se on vanha vamma tai tension neck.
Oireet vuosi vuodelta paheni, noin 4-5 vuoden ajalla, mm menetin kivun takia vasemman käden toiminnan välillä, tai no se toimi mutta oli kivusta varsin ikävä edes käyttää. Tuli lisää outoja oireita ja yksityiseltä lähete OMT-terapeutille joka suositteli hoitokertojen jälkeen neurologiselle lähetettä. Neurologisella tutkivat ja sain kolme diagnoosia (mm. tension neck), mutta lisäksi lähetteen reumalle. Reumalla meni nopeasti, jo ekalla käynnillä sain diagnoosiksi selkäranka reuman. Nyt lääkkeitä kokeillaan, lisää verikokeita ja magneettikuvaus edessä. Suuri helpotus ja nyt tuntuu että pystyy taas suunnitella elämää ja on se lapsellekkin ollut ikävää kun pitänyt toppuutella kun on ollut niin väsynyt ja kipeä.

Itsellä kävi nyt näin mutta täytyy sanoa että diagnoosi toimii varsin ihanana vapaapeli -korttina, koitan hankkiutua uudelleenkoulutukseen nykyisen ammatin takia joka on liian raskas näiden kipujen takia.
Kivuissa kun se ikävyys että niitä on hankala todistaa jos ei löydy mitään konkreettista, se rasittaa elämän jokaista osa-aluetta ja oma jaksaminen voi olla tosi tiukilla.

Stemppiä muille ja kannattaa oikeasti sinnikkäästi kertoa lääkäreille oireista ja kivuista.
 
Mulla on nyt ollut vuoden samanlaisia oireita kuin sulla ja olen hypännyt lääkärissä moneen kertaan ja hierojalla.
Ja lääkkeet on migreeniin mutta mulle lääkäri kehui että mun oireeni viittaavat synnytyksen jälkeiseen masenukseen vaikka poika onkin jo 1v5kk mutta kehuivat että mun oireeni eli jatkuva pään särky, niskat jumissa ja kun venyttelen kuuluu näkse ja pauke niskoista ja se puutuminen mulle kävi samaten ja säikähdin ja menin vaan ilman aikaa lääkäriin ja sanoin että mua pelottaa niin edelleen sama diaknoosi olen kuulema masentunut.
Se tässä onkin ihmeellistä että omasta mielestä en ole masentunut.
Älä päästä pahemmaksi oireita.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.01.2007 klo 16:19 Tintti kirjoitti:
Mulla on nyt ollut vuoden samanlaisia oireita kuin sulla ja olen hypännyt lääkärissä moneen kertaan ja hierojalla.
Ja lääkkeet on migreeniin mutta mulle lääkäri kehui että mun oireeni viittaavat synnytyksen jälkeiseen masenukseen vaikka poika onkin jo 1v5kk mutta kehuivat että mun oireeni eli jatkuva pään särky, niskat jumissa ja kun venyttelen kuuluu näkse ja pauke niskoista ja se puutuminen mulle kävi samaten ja säikähdin ja menin vaan ilman aikaa lääkäriin ja sanoin että mua pelottaa niin edelleen sama diaknoosi olen kuulema masentunut.
Se tässä onkin ihmeellistä että omasta mielestä en ole masentunut.
Älä päästä pahemmaksi oireita.
sama se mulla on(ketjun aloittaneella),lapsi nyt 1v. ja 7kk,masennus voi kuulemma tulla(lääkärin mukaan)vuosienkin päästä??On tämä ihmismieli niin ihmeellinen!Lihasoireet ymmärrän täysin,aina sama asento lasta pidellessä,en koukista polvia,kun esim.kerään lelut lattialta,ei ole aikaa urheilla,rattaita työntäessä kädet aina samalla tasolla/asennossa jne.
Enkä minäkään mielestäni ole masentunut,väsynyt kylläkin.Siksi haluaisin käydä useammalla lääkärillä,ennenkuin alkaisin syömään mitään mielialalääkkeitä!Tuntuu,että nykyään annetaan lääkettä liian "helposti"??
Joku kysyi aiemmin,missä sain hoidon ja diagnoosin!DIACOR-yksityinen lääkäriasema!
Nyt yritän mennä nukkumaan,lapsi heräs äsken(nukahti onnex) ja siksi vielä täällä naputtelen :whistle:
 
kipuilija kans
Heippa kaikille!

lekurista saa apua useimmiten aika heikosti tuollaisiin oireisiin, joten Zemppiä vaan että löydätte lääkärin joka osaa auttaa eteenpäin!

minut on mm kipupolilta laitettu "terveenä" pihalle, koska kuvittelin oireet koska olen niin nuori ettei voi olla esim selkäongelmia. ja kahden viikon päästä' makasin osastolla vyötäröstä alaspäin liikkumatta...

yllättäin nuoeltä ihmiseltä on löytynyt kaikenmoista, rakenteellista vaivaa yms.

itselleni lääkärit, fysiatrit tms eivät koskaan kommentoineet kysymystäni saanko kuitenkin urheilla vaikka se tuottaakin kipua, eli onko se hyvä vai huono asia. särkylääkkeitä, nukahtamislääkkeitä, unilääkkeitä jne osasovat kyllä määräillä ja tuon lievän masennuksen määritellä.

Koska aloin olla aika kiinni lääkkeissä lopetin niiden syomisen omatoimisesti, urheilen nykyään aktiivisti, kuntosalilla mitä rankempi rääkki sen parempi elämä, syön terveellisesti ja vitamiinit ja kalaöljy purkista!

olen edelleen välillä tosi kipeä mutta kokonaisuudessaan voin paljon paremmin ilman lääkkeitä ja liikkumalla paljon! esim selkäkivut vähentyneet iskiaksesta huolimatta lähes olemattomiin kun selkä ja vatsalihakset ovat erittäin hyvässä kunnossa!

mainitsen vielä että masennukseen en ottanut mitään lääkkeitä ja todella hyvin olen selvinnyt..

koettakaa löytää liikunnalle aikaa, uskon että se auttaisi monia!

ja itsekin olen kotiäiti ja liikunnalle löytyy aikaa kunhan sen laittaa tärkeysjärjestyksessä tarpeeksi korkealle!


 
Täällä kans niskat jumissa,mutta enään ei niinkään ole kipeenä,sen takia mietityttääki et johtuuko nuo muut oireet sit nskoista(mut luultavammin)eli vasen käsi puutuu tosi herkästi ja sormia kihelmöi ja turvottaa tätä ollu nyt jotain kuukauden ajan.Ja pään särkyä ollu nyt entistä enemmän ja välillä ei ole niinkään pä kipeä vaan semmonen tyhjä olo päässä(hankala selittää) ja en tiedä liityykö tämä yhtään mihinkään,mut tuntuu et näkö on huonontunu entisestään.

Olisi kiva saada näille oireille nimi.
 

Yhteistyössä