Lihapadan ohje?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vierailee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vierailee"

Vieras
Olisko kellään hyvää lihapadan ohjetta? Ajattelin sellaista tehdä porsaan ulkofileestä. Perunaa ei ole niin mietin,että voisko vaan heittää lihat,riisit ja kasvikset uuniin hautumaan? En ole koskaan tehnyt lihapataa.

Mä olen paistanut ulkofileen pienkeksi suikaloituna pannulla, ja laittanut kattilaan 1 lihaliemikuution kanssa. 1 kokonainen sipuli perään + purkki herkkusieniä. Mausteeksi soijaa ja tabascoa, suolaa ja pippuria. Kun lihat alkaa olla kypsiä (ehkä 20min kuluttua) lisään paprikaa suikaleina. Lopuksi laitan ranskankermaa tai kermaa ja ainoastaan kiehautan.

Kaveriksi sopii riisi tai peruna. Tästä meillä on tykätty kovasti.

Lihat suikaleiksi, paistat voissa värin niihin pannulla jonka jälkeen siirrät ne kattilaan. Sitten paistat samassa pannussa sipulia, porkkanoita sekä paprikaa ja siirrät lihan perään kattilaan. Lisää vettä niin että kaikki peittyy ja mausta mustapippurilla sekä suolalla. Anna hautua 1-2 tuntia miedplla lämmöllä. Lopuksi voit lisätä vielä kesäkurpitsaa suikaleina sekaan ja annat kypsyä. Itse en laittaisi kermaa kun se vie muutenkin niin miedosta lihasta makua toisaalle. Persiljaa sitten viimeistelemään.

Yhteistyössä