"Lihanpaloja" kuukautisvuodon seassa, onko normaalia?

• Viestiketjun aloittaja normaaliako?
  • Ensimmäinen viesti
normaaliako?
Niin, no tuosta toisesta ketujsta tuli mieleen. Onko ihan normaalia, että vuodon seassa tulee joskus sellaisia "lihaklönttejä"? Muutaman sentin pituisia, joskus kalvon ympäröimiä. Muutamia kertoja vuodessa tulee noita, kerran tuli aika iso, yleensä menkat on vähän myöhässä aina samalla ja vuoto on runsasta. Se ei siis selkeästikään ole pelkkää hyytynytää verta tai limakalvoa, vaan ihan lihaa. Hyi hitto.

tuo on varmaan
aikainen keskenmeno. Niin saattaa käydä useinkin kun menkat on pari päivää myöhässä niin on kerennyt raskautua mutta menee heti jostain syystä kesken ja tulee ulos menkkojen aikaan :(

...
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
Alkuperäinen kirjoittaja tuo on varmaan :
aikainen keskenmeno. Niin saattaa käydä useinkin kun menkat on pari päivää myöhässä niin on kerennyt raskautua mutta menee heti jostain syystä kesken ja tulee ulos menkkojen aikaan :(
Luetun ymmärtämistä voisi harjoittaa "tulee ulos menkkojen aikaan" eli siihen aikaan kun menkat yleensä on.

v
Alkuperäinen kirjoittaja tuo on varmaan :
Ai se alkio tuleee ulos lihanpaloina??

ap
No hei haloo vaan, mistäs minä voisin itietää, mitä se on, kun en ole perehtynyt tuollaisiin juttuihin.

No ihan hyvä, että on tullut sitten ulos jos on ollut keskenmeno, mutta mä vähän epäilen, kun käytetään ehkäisyä ja ei ole ollut sellaisia tilanteita, että olisi päässyt pettämään. Tai sitten on ollut kortsussa reikiä jne. Ne on tosiaan sellaisia pitkulaisia parin sentin lihapötköjä, keskellä tummempaa juttua ja ympärillä sitä vaaleampaa lihaa. Ei hajoa käsissä, kun pyörittelee, selkeästi lihan rakenne.

Kyllä mä olen sen ihan menkkavuodoksi tulkinnut, kun on kuitenkin jatkunut sitten sen 4-5 päivää, minkä ajan menkatkin mulla yleensä kestää.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja kokemus.:
tuskin ne mitään lihanpaloja on.... ne on hyytymiä... hyytymät voi näyttää ihan lihanpaloilta....
Niin, mutta kun ne eivät tosiaan hajoa, vaikka käsittelee ja ovat selkeästi vaaleampia kuin hyytymät. Yleensä niitä tulee yksi per vuoto. Ei siis joka kerralla menkkojen aikaan, mutta muutaman kerran vuodessa ehkä.

Mulla on kans tullut semmosia kiinteitä möykkyjä, mynthonpastillin-kokoisia suurinpiirtein. Ja kyllä ne hyytymistä erottaa, jos ei muuten niin tunnustelemalla, ne on semmosia lihanvärisiäkin. En tosiaan tiedä, mistä johtui. Keskenemenosta oli yli puoli vuotta, kun noita tuli, kierrot sekaisin, outoja vuotoja muutenkin...Raskaana en tietääkseni ollut.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
Mulla on kans tullut semmosia kiinteitä möykkyjä, mynthonpastillin-kokoisia suurinpiirtein. Ja kyllä ne hyytymistä erottaa, jos ei muuten niin tunnustelemalla, ne on semmosia lihanvärisiäkin. En tosiaan tiedä, mistä johtui. Keskenemenosta oli yli puoli vuotta, kun noita tuli, kierrot sekaisin, outoja vuotoja muutenkin...Raskaana en tietääkseni ollut.
Juurikin tällaisia. Eivät ole hyytymiä, erottaa tosiaan selvästi hyytymistä; kiinteitä, lihamainen rakenne ja lihan värisiä.

lihanpala
mulla tuli kans lähes mynthon pastillin kokonen lihanpala, ja hyytymän kyllä erotan, tää oli lihaa jossa kalvo ympärillä.... olisko ollu myooma? ja vuoto runsasta, raskaana en kyllä tietääkseni ole ollut, kun menkkojakin on ollut ja runsaita koko ajan!!

"Anonyymi"
Lue Leviticus 15/1-15. Ei kannata olla tekemisissä kovin monen kanssa, kun tälläinen vaiva on kyseessä.
Kaikkia töitäkään ei kannata harrastaa, kannattaa käydä lääkärissä. Ei ole hyvä sylkeä tai koskettaa kaikkea, ettei tauti leviä. Kannattaa peseytä usein.

vierailija
Niin, no tuosta toisesta ketujsta tuli mieleen. Onko ihan normaalia, että vuodon seassa tulee joskus sellaisia "lihaklönttejä"? Muutaman sentin pituisia, joskus kalvon ympäröimiä. Muutamia kertoja vuodessa tulee noita, kerran tuli aika iso, yleensä menkat on vähän myöhässä aina samalla ja vuoto on runsasta. Se ei siis selkeästikään ole pelkkää hyytynytää verta tai limakalvoa, vaan ihan lihaa. Hyi hitto.
Kyseessä voi olla polyyppi.
Kohdun polyypit ovat yleisiä, hyvänlaatuisia limakalvon kasvaimia.

Yhteistyössä