lihan valmistustapa vauvalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itse olen kyllä käsittänyt että liha pitää KEITTÄÄ eikä saa pannulla paistaa. Niin olen tehnyt molempien lasteni kohdalla kun olen soseita itse alkanu värkkäämään, vähärasvaista paistijauhelihaa tai maustamatonta kanaa olen kaupasta ostanut ja keittänyt reilu puoli tuntia kattilassa ja sen jälkeen sitten ylimääräinen vesi pois ja sitten tehosekoittimella olen muusannut ihan jauhemaiseksi sen lihan ja sitten pakastimeen, pieniin pusseihin aina yksi päiväannos. Helppoa :)

Lihan saa paistaa uunissa, pannulla tai keittämällä, mutta keittämistä suositellaan, koska silloin liha on varmasti kypsää. Ja kun ei vissiin ylimääräistä rasvaa sais sit käyttää jos paistaa... Kalan kyllä oli paistettu uunissa, kun jäi ylimääräistä perheen annoksesta eikä ollut mitään mausteita, jonka laitoin vauvalle soseeksi. Tietysti voi vielä neuvolasta varmistaa.

itse keitän aina lihan/kanan vedessä. Sekaan paljon tuoreita vihanneksia, porkkana, kukkakaali, sipuli, peruna, tomaattia, kesäkurpitsaa ja lopuksi ennen soseuttamista persiljaa joka antaa tosi hyvän maun. Löräys ruokaöljyä kanssa rikastuttamaan makua, bon apetit ja vauvani maiskuttelee suutaan kun tykkää kovasti. Lihan kanssa, mitä pidempi keitin aika, sen maukkaampaa on. Itse keitän minimissään tuon 30 minsaa.

tuli mieleen.. jos jollakulla on tahtonut esim. naudanliha jäädä sitkeäksi..
meillä pannaan hirvenliha uuniin aamulla ja otetaan iltapäivällä pois! sekaan laitan sipulia, porkkanaa yms. suolan voi lisätä kun vauvan annos on otettu.
eli palapaisti muhii 100-asteisessa uunissa n. 8 h. eikä ole sitkeää!! liha suorastaan sulaa suussa ja isommatkin lapset tykkää. eiköhän toimis naudanlihankin kanssa. kannattaa kokeilla!

Yhteistyössä