Lihakseen pistettävä ehkäisyvalmiste

Niin, elikäs, mulle laitettiin tänään sellanen lihakseen pistettävä ehkäisyvalmiste. Se laitetaan joka kolmas kuukausi. Kysyisinkin, että onko teillä siitä kokemuksia, esim. mitä sivuoireita ym. siitä on ilmennyt? Olisin kiinnostunut kovasti. VAlmistehan on suht edullinen ja halusin sitä kokeilla, eipähän tarvitse muistaa ottaa niit pilsuja joka päivä ja ehkäisyteho on yhtä hyvä tos opiikkihoidos. Imetän, mutta sitä voi jatkaa imetyksen jälkeenkin, mikäli valmiste minulle hyvin sopii... =)
 
Juu, on kokemusta.Käytin sitä 9 kuukautta, aloitin sen kun silloinen vauvani oli 2kk ja imetin häntä. Oireet aivan kauheat: Eli toisinsanoen mulle tuli rajut vaihevuodet: Hermot ei kestäny mitään, olin aina vihainen(oli kyllä univelkaakin), hikoilu, paino ei laskenu, vaikka kuinka söin terveellisesti ja liikuin(kun lopetin piikin paino laski itsestään 7 kiloo), lihakset aivan kauheen kipeet, välillä olin todella masentunu ym. ym.

Nyt kolmannen lapsen jälkeen kokeilin minipillereitä vauva on 5kk ja samat oireet tulivat jo 2 viikon jälkeen, onneksi nyt tajusin heti lopettaa niiden syönnin ja olo on taas normaali.

Eli minipillerit ja Depo Provera eli piikki ovat molemmat pelkkää progestiinia eli keltarauhashormonia ja kun synnytyksen jälkeen oma estrogeeni on tosi matalalla, hormonitasot menivät niin epätasapainoon ja oireet tulivat. Kaikilla ei tietty oireita ole, mutta toi piikki on aika jytyä tavaraa, kun aattelee et sitä pannaan ruutallinen eli 3 kuukauden satsi kerralla. Itse kyllä muuten käyttäisin mielelläni on helppo ja halpa, mut ei pysty. Ehkä parin vuoden kuluttua uskaltaisin kokeilla, kun oma hormonituotanto on normalisoitunu.

Toivottavasti sulle ei tule oireita ja voit jatkaa sen käyttöä.
 
ja hyvä oli.Ei mitään sivuoireita ensimmäiseen 9 kuukauteen, sitten tuli välivuotoja, joten lopetin ja aloin syömään pilsuja, mutta aion nyt taas synnytyksen jälkeen ottaa piikin kun on niin halpa eikä tarvi niitä pilsuja muistaa...katotaan sitten et alkavatko välivuodot vai ei:)
 
ei ole ollut tähän mennessä mitään oireita, ekalla kuukaudella oli hormoonit sekaisin, mutta sitten tasaantui, ja mikä parasta ei oo menkkoja näkynnä. Ei edes välivuotoja.

Ehkäisypiikillä on samat vaikutukset kuin minipillereillä tai ehkäisyimplantaateilla eli mikä ihoon laitetaan se kapseli.
 

Yhteistyössä