light limut ja mehut

Kyllä mie ainakin olen juonu. Spriten Zero on älyttömän hyvää.
Mulla ton raskausdiabetkesen takia kun ei sokerillisia kestä mennä juomaan ollenkaan. Lidlin light limua EI saa juoda kun on makeutettu sillä kielletyllä sukraloosilla.
Äitipolin diabeteskätilö sanoi että mm. aspartaamilla maustettujen limsojen rajoitukset on niin suuria että varmaan kukaan "normaalisti" limsaa nauttiva ei niitä suosituksia ylitä.
Vesihän se kuiten paras janojuoma on :p
 
Aspartaami ja asesulfaami sekä sukraloosi on sallittuja odottajille. Toki kohtuullisessa määrin. Light-limut oli muuten ravintoterapetin raskausdiabeteksen "suosituslistalla" ja kun kysyin juuri noista makeutusaineista, niin hän sanoi että jos määrättömiä määriä juo niin silloin on pahaksi. Meinasi että yli 4.5 litraa pitäisi vuorokaudessa juoda ennenkuin niistä olisi haittaa. Mutta kuten muissakin asioissa; kohtuumäärä on se juju.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kojo:
Kyllä mie ainakin olen juonu. Spriten Zero on älyttömän hyvää.
Mulla ton raskausdiabetkesen takia kun ei sokerillisia kestä mennä juomaan ollenkaan. Lidlin light limua EI saa juoda kun on makeutettu sillä kielletyllä sukraloosilla.
Äitipolin diabeteskätilö sanoi että mm. aspartaamilla maustettujen limsojen rajoitukset on niin suuria että varmaan kukaan "normaalisti" limsaa nauttiva ei niitä suosituksia ylitä.
Vesihän se kuiten paras janojuoma on :p
Sukraloosi on sallittu makeutusaine odottajalle, sakariini ja syklamaatti taas on kiellettyjen listalla!
 

Yhteistyössä