Onko paikalla ketään, joka seurasi sarjaa? Mulla jäi vika jakso näkemättä. Ashes to ashesissa sitten sanottiin, että Sam oli päätynyt itsemurhaan. Oliko vikassa jaksossa syitä tähän tms? Muistaako joku vielä?
Vikassa jaksossa Sam jätti 70-luvun elämässään Genen + muut kuolemaan eräässä peiteoperaatiossa. Tämän ansiosta hän heräsi koomasta 2000 -luvun elämäänsä. Hänet oli leikattu, mutta kasvainta ei oltu saatu täysin poistettua (kirurgina oli sama 70-luvun elämän pikkutarkka rikosylikomissaari, joka oli vihjaillut Samin poispääsystä 70-luvulta).
Samin 2000-luvun elämä tuntui kuitenkin hyvin tyhjältä. Hän keskusteli mm. äitinsä kanssa siitä onko parempi elää kuvitelmassa, jossa tuntee todella elävänsä vai todellisuudessa, jossa ei tunne elävänsä. Hänen äitinsä vain totesi, että Sam itse tietää vastauksen parhaiten. Tämän jälkeen Sam hyppää 2000-luvun elämässään poliisilaitoksen katolta ja palaa suoraan 70-luvun elämässä samaan ajankohtaan, mihin oli jättänyt työkaverinsa. Hän pelastaa heidät ja jatkaa sitten tyytyväisenä 70-luvun elämäänsä Annie kainalossaan.
Itse henkilökohtaisesti petyin päätösjakson tapahtumiin... Olin niin ihastunut Samiin, että tuntui jotenkin kauhealta, että hän tappoi itsensä oikeassa elämässään. Nyt odotan koko ajan, että hän ilmestyisi Ashes to ashesiin, sillä ainakin tssä vaiheessa sarja vaikuttaa vaisulta "lohdutuspalkinnolta" Samin puuttumisen vuoksi...
Surffailin suruissani Ashes to ashesin brittiläisiä fanisivuja ja ainakaan ensimmäisellä tuotantokaudella niin ei ollut käynyt. Saa nähdä mitä toinen tuotantojakso sitten tuo tullessaan. Samin näyttelijä on kyllä kuulemma siirtynyt isompiin kuvioihin, joten voi olla että haaveeksi jää...