Heippa taas ja hyvää alkanutta vuotta kaikille
Muutama kyseli, että miksi ajattelen ettei meille lasta saataisi, noh...tilanne on se, että miehen aiemmassa parisuhteessa ei ehkäisyä käytetty ja lasta ei silti kuulunut. Näin mulle mies kertoi. Sitä, miksei se pitäisi paikkansa en ala sen enempää arvailemaan, mutta sanon nyt kun mieleeni tulee että jotkut naiset jättävät ehkäisyn pois salaa ja toiset taas käyttävät sitä salaa...
Yleensäkin tuo on semmoinen aihe, mistä en piittaa keskustella -edelliset suhteet. Sekä omat, että miehen... :headwall:
Varsinkin kun tähän mahtui vielä varsin odottamaton "perhetapahtuma" nimittäin mies otti ja kosaisi :heart:
Miehellähän tosiaan oli aivan älytön vauvakuume jo aikaa sitten (jo vuosi takaperin ja se tuntui olevan jotenkin ihan epätoivoinen sen asiansa kanssa) kun taas itse mietin uraa ja vapautta tehdä mitä haluaa (kun aiemmat lapset on jo niin isoja ja omatoimisia) mutta en tiedä, ehkä tuli joku
ahaa-elämys kuitenkin siitä, että elämä on tässä ja nyt ja tärkeämpiä asioita on olemassa kuin ura.
Varsinkin kun esikoinen ilmoitti tulostaan aikoinaan aivan täysin yllättäen. Olin 20v silloin. Kyllä, tiedän, että kun harrastaa seksiä niin aina voi tulla raskaaksi, mutta oli se silti yllätys kun on syönyt säännöllisesti e-pillereitä 5 vuotta.
Nyt tuntuu, että se miehen vauvakuume on hieman hellittänyt (vai onko iskenyt se, ettei nytkään tosiaan ehkä onnistu) vaiko ehkä siitä, että nyt se on "korkeemman kärehes" eikä asialle voi itse enempää tehdä...
Edelleen saan tuskanhien otsalleni kun ajattelen en niinkään vauva-aikaa vaan auttamattomasti kesken loppuvia asunnon neliöitä...
Niin ja muokkasin tosiaan viestiä vielä siksi, että kaksi aiempaa lasta... niiden odotusaika
sekä synnytykset ja niistä toipuminen on olleet suoraan sanottuna hel***tiä.
Koko raskausajan pahoinvointi (paino ennen raskautta lähes 15 kiloa enemmän kuin rv 39,
tosin tästä on vähän varaakin antaa pois ) ja synnytykset kesti ensimmäinen 47h ja toinen 29h ja
päättyivät molemmat kiireelliseen sektioon, josta parantuminen kesti varsinkin toisella kerralla kuukausia... Kyllä ihminen on hullu. uh :headwall: