LIDL boikottiin!!

Itse olen boikotoinut ko. kauppaketjua jo vuosia sen naisia sortavan henkilöstöpolitiikan vuoksi. Keskieuroopassa tällä vuosituhannella on Lidlin naispuolisia työntekijöitä vaadittu pitämään punaista otsanauhaa kuukautisten aikana, jotta työnjohtaja (aina mies) tietää ettei näiden naisten tarvitse erikseen pyytää lupaa wc-käyntiin. Ilman nauhaa työskentelevät saavat käydä wc:ssä kerran työvuoronsa aikana. Tämä on totta sitten vielä kaiken lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Viipale:
Itse olen boikotoinut ko. kauppaketjua jo vuosia sen naisia sortavan henkilöstöpolitiikan vuoksi. Keskieuroopassa tällä vuosituhannella on Lidlin naispuolisia työntekijöitä vaadittu pitämään punaista otsanauhaa kuukautisten aikana, jotta työnjohtaja (aina mies) tietää ettei näiden naisten tarvitse erikseen pyytää lupaa wc-käyntiin. Ilman nauhaa työskentelevät saavat käydä wc:ssä kerran työvuoronsa aikana. Tämä on totta sitten vielä kaiken lisäksi.
Laitas jotain lisätodistetta sanojes lisäksi....

minä
Jotkut ihmiset saavat reklamaation aikaan asiasta kuin asiasta. Puolisoni on myyntialalla ja välillä asiakkaat menevät ihan henkilökohtaisuuksiin asti, kun hermostuvat jostakin asiasta. Vaikka vika ei ole myyjässä, vaan tehtaassa, mistä tavara tulee. Myyjä saa kaiken syyn niskoilleen. Uhkailuakin saa välillä kuulla.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Laitas jotain lisätodistetta sanojes lisäksi....
En tiedä mistä niitä etsisin, asia ei koskettanut minua henkilökohtaisesti. Etköhän löydä itsekin jos oikein asiasta olet kiinnostunut. Ainakin vähintään yhtä tehokkaasti kuin minäkin osaat takuulla etsiä. Muistaakseni siitä oli kiistaa alunperin, että Lidl:n pomot halusivat noudattaa omaa työllistämis/johtamispolitiikkaansa ja olla hyväksymättä suomalaista työnantajaa velvoittavaa lainsäädäntöä. En jaksa todistella kenellekään mitään, tiedän vaan tällaisen tapahtumaketjun toteutuneen taannoin ja muistan kiinnittäneeni erityisesti huomkota siihen, miten joku voi kuvitella että naisia saa edelleenkin kohdella kuin karjaa.

tää on niin provo koko juttu..kilpailijoiden keksimä juttu..ja tohon,et miks täytyy antaa nimi/osote tai nimi/puh.nro,kun tehdään palautus,niin toi verottaja kun haluaa "dokumenttia" siitä,kun kassasta annetaan rahaa pois palautuksen vuoksi..eli ei kerätä asiakkaiden tietoja tai oteta yhteyttä asiakkaiseen :D
Samoin joutuu aika monessa muussakkin liikkeessä antamaan tietonsa,kun palauttaa tuotetta..

Tää nyt lähtee luisumaan asian vierestä, mutta pakko silti on minunkín kommentoida. En tiedä tuosta punaisesta nauhasta, mutta muistan kyllä enemmän kuin hyvin ne lukuisat kerrat jolloin Pam puuttui Lidlin työntekijöiden oloihin ja etuisuuksiin. Ja melkoisen varma olen että edelleen ovat suurennuslasin alla, sillä työntekijöiden kohtelu oli Suomen olosuhteissa suorastaan räikeän huonoa.

mia
En ole kyllä ennenkään tajunnu miksi joku käy ostamassa LIND;stä ulkomailta raijattua tavaraa halvalla.Ok,tajuan et saa halvalla,mut mä haluan et kaiken minkä suuhuin saan on hyvää ja laadukasta,mieluiten kotimaista eikä halpaa ja monta vrk;tta rekassa lojunutta paskaa...

Yhteistyössä