Libidoni on edelleen surkea, vaikka synnytyksestä aikaa 10 kk

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tahtoa on, haluja ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tahtoa on, haluja ei

Vieras
Ongelmani on ihan käsittämätön, vaikka uskoisin, että naisten keskuudessa melko yleinen.

Tyttömme syntyi noin 10 kuukautta sitten kiireellisessä sektiossa. Raskausaika oli minulle seksuaalisesti vähän haasteellista aikaa, eikä haluja oikeastaan ollut ollenkaan samalla tavalla kuin ennen raskautta.

Eikä siinä vielä mitään, jos tuo haluttomuus olisi jäänyt vain raskausaikaan, mutta ei! Vielä 10 kuukautta myöhemmin olen jo hieman turhautunut tähän olotilaan. Enkä edes imetä! Haluaisin haluta. Tahtoisin todella kyetä aivan mielettömään himoon, mutta kun mitään ei tapahdu!

Orgasmiin kykenen aivan samalla tavalla kuin ennenkin, mikä on ehkä vähän hassua. Ongelma on tosiaan siinä, että libidoni on laskenut melko rajusti, eikä se sieltä näytä nyt nousevan! Ei kiinnosta enää masturbointikaan samalla tavalla kuin ennen. Ei mulle tule enää semmoisia yllättäviä halun hetkiä. Edes ajatus masturboinnista tai seksistä ei käy mielessä usein.

Mitä hittoa mä oikein teen?

En koe olevani erityisen stressaantunut tai väsynyt, sillä tyttömme on melko helppo tapaus. Nukkuu kiltisti ja päivät menee yleensä naureskellen.

Ennen raskautta seksi oli ihanaa ja upeaa. Halut olivat normaalit (mikähän tuo normaalikin oikein on?) ja mielitekoja tuli usein.

Mies on edelleen ihana ja rakastettava. Rakastan häntä vähintään yhtä paljon kuin ennenkin. Itsetuntoni on myös ok. Tällä hetkellä paranemaan päin, sillä olen saamassa kiloja kuriin.

Hitto oikeesti! Voiko tää johtua siitäkin, että raskausaikana ja synnytyksen jälkeen harrastin seksiä vähän velvollisuudentunteesta - puolivalmiina. Seksi oli ihan kivaa sitten kun pääsi vauhtiin, mutta enpä voi sanoa olleeni erityisen himoissani ennen yhdyntää! Ja voiko hormonitasapaino olla edelleen sekaisin?

Lisäisin vielä sen, mikä on mulle kaikista vaikein asia käsiteltäväksi. Se on nimittäin se, että mua toisinaan jopa ns ällöttää ajatus masturboinnista tai seksistä. En oikein tiedä käsitänkö sen likaiseksi vai millaiseksi.

Tää on oikeasti niin outoa mulle! Ihan vieraita ja hassuja ajatuksia. Aivan outoja minulle. Olen ollut ennen aina sinut seksuaalisuuteni kanssa.

mullaki libido hukassa, nuorin jo kuitenki 8kk ja sama juttu joka lapsen kohalla (siis kolmas kerta jo). eli se on mukavaa kun hommailee mutta ei enää haluta samalla tavalla kuin ennen.. mutta asiaa pohtineena voin sanoa että ennen oli myös "helpompaa", nyt tunnostaa että pitää koko ajan kuulostella herääkö joku tms. ja harvemmin nykyään on öitä jolloin nukutaan vain kahelleen,sillä vaikka ipanat menis omiin sänkyihin nukkumaan niin monesti sieltä kömpivät keskeen yöllä..eli pitää melkein suunnitella että mihin mennään ettei yllätetä..

[QUOTE="...";25482544]mullaki libido hukassa, nuorin jo kuitenki 8kk ja sama juttu joka lapsen kohalla (siis kolmas kerta jo).[/QUOTE]

Mutta palasiko sun libido normaaliksi missään välissä?

Oikeasti mä en halua jumittua tällaiseen tilaan koko loppu elämäkseni! Pakko saada apua jostakin tähän.

palas, ainaki melkein. aluksi se oli vähän väkisin repimistä mutta kun pääsee alkuun niin kyllä se pikkuhiljaa rupesi useammin himottamaan. siis tällä hetkellä kaikki aloitteet on melkein miehen puolelta,koitan vaan lähtee mukaan vaikka ei heti alkuun jaksais. kyllä se tästä taas nousee ;) Ja jos jo noin ajattelet niin tuskinpa jumitut;)
(hyvähän täälä on neuvoa omia haluja odotellessa)

[QUOTE="vieras";25482782]mikä teillä on ehkäisynä? Itselläni oli minipillerit ja halut oli huishelvetissä niin kauan kuin niitä söin[/QUOTE]

Ihan kondomilla mennään, että ei oo sen puoleen mitään vaikutuksia.

Kun meidän esikoinen syntyi, mulla kesti 1.5v, että halut palasi.. eikä se edes vaivannut itseä ollenkaan.Ei siihen oikein mikään muu auta, kuin aika. Mies raukka sai vain satunnaisesti seksiä tuona aikana.

No täytyy vain toivoa, että ajan myötä palautuu tuo libido.

Ei kyllä paljon naurata kun tässä miettii, että varmaankin kaksi lasta olisi vielä meillä hankinnassa!

Mulla synnytyksestä kohta 1v9kk ja haluja ollut oikeastaan vain ovulaation aikaan. Raskausaikana ei haluttanut juuri ollenkaan. Lopetin imetyksen viikko sitten, katsotaan olisiko sillä vaikutusta. :) Onhan tämä turhauttavaa, varsinkin kun minä olin ennen se himokkaampi osapuoli.

No täytyy vain toivoa, että ajan myötä palautuu tuo libido.

Ei kyllä paljon naurata kun tässä miettii, että varmaankin kaksi lasta olisi vielä meillä hankinnassa!

Mulla palautu halut toisen lapsen jälkeen paljon nopeammin..kunhan oli toipunut, enkä enää imettänyt ja hormonitoiminta pääsi alkamaan. Imetätkö itse muuten, sehän pitää halut monilla nollassa?

Yhteistyössä