Leukaleikkaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietteliäs

Vieras
On kukaan käynyt läpi oikomishoitoa, jonka jälkeen on leukaluita operoitu?
Onko leikkauksesta ollut apua vai tuliko leikkauksesta lisäharmia mm. hermosärkyjä?
Omalta kohdalta olisi päätöstä asian suhteen tehtävä. Kaipaisin kipeästi käytännönkokemuksia hyödyistä ja haitoista, kun leikkauspäätös on aivan itse tehtävä.

hei sinä, jolle on tehty yläleuan siirto eteenpäin! mulla on alaleuka n.6 milliä edempänä yläleukaa. takana on vuosien oikomishoidot, ja nyt oon loppusuoralla, yläleuan siirtoleikkaus eteenpäin suoritetaan keväällä! millaisia kokemuksia sulle jäi? onko lopputulos kosmeettisesti mielestäsi onnistunut, ja oliko sulla leikkauksen jälkeen kipuja? kauanko toipuminen kesti? tapaan suukirurgin seuraavalla käynnillä jolloin nämä asiat tietysti selviävät ja tiedän että toipuminen on tapauskohtaista, mutta olisi mukava kuulla muiden kokemuksia! itselleni kosmeettinen puoli on tärkeää, ja alustavan leikkaussuunnitelman mukaan ainoastaan yläleuan siirtäminen saa pohtimaan, tuleeko lopputuloksesta kuonomainen ja erottuuko leuka selvästi? toisaalta yläleuan siirtäminen taaksepäin saattaisi "valahduttaa" kasvot. kuulisin mielelläni kokemuksianne:) kiitos!

Itselleni tehtiin leukaleikkaus HUS:ssa. Onko muilla kokemuksia epäonnistuneista leikkauksista, jossa syntynyt uusia purentaongelmia/ avopurentaa/ hampaiden paikallaan pysymattömyyttä/ pysyviä leukakipuja? Kuinka saitte asian korjattua? Mitä tietä pitäisi edetä?

Alkuperäinen kirjoittaja siri:
hei sinä, jolle on tehty yläleuan siirto eteenpäin! mulla on alaleuka n.6 milliä edempänä yläleukaa. takana on vuosien oikomishoidot, ja nyt oon loppusuoralla, yläleuan siirtoleikkaus eteenpäin suoritetaan keväällä! millaisia kokemuksia sulle jäi? onko lopputulos kosmeettisesti mielestäsi onnistunut, ja oliko sulla leikkauksen jälkeen kipuja? kauanko toipuminen kesti? tapaan suukirurgin seuraavalla käynnillä jolloin nämä asiat tietysti selviävät ja tiedän että toipuminen on tapauskohtaista, mutta olisi mukava kuulla muiden kokemuksia! itselleni kosmeettinen puoli on tärkeää, ja alustavan leikkaussuunnitelman mukaan ainoastaan yläleuan siirtäminen saa pohtimaan, tuleeko lopputuloksesta kuonomainen ja erottuuko leuka selvästi? toisaalta yläleuan siirtäminen taaksepäin saattaisi "valahduttaa" kasvot. kuulisin mielelläni kokemuksianne:) kiitos![/q HEI! vasta huomasin sun kysymyksen. mä olen tosi tyytyväinen ja kaikki on sanonut ettei huomaa yhtään että mulle olisi leikkausta tehty. ja mulla siirto oli 12mm. kipeä kyllä oli,mutta kyllä sen kesti. ainakin kuukausi piti muistaakseni syödä nestemäistä ruokaa,ettei saanut purra.. särkylääkkeet kyllä auttoi kipuun aika hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja mulle on tehty:
Alkuperäinen kirjoittaja siri:
hei sinä, jolle on tehty yläleuan siirto eteenpäin! mulla on alaleuka n.6 milliä edempänä yläleukaa. takana on vuosien oikomishoidot, ja nyt oon loppusuoralla, yläleuan siirtoleikkaus eteenpäin suoritetaan keväällä! millaisia kokemuksia sulle jäi? onko lopputulos kosmeettisesti mielestäsi onnistunut, ja oliko sulla leikkauksen jälkeen kipuja? kauanko toipuminen kesti? tapaan suukirurgin seuraavalla käynnillä jolloin nämä asiat tietysti selviävät ja tiedän että toipuminen on tapauskohtaista, mutta olisi mukava kuulla muiden kokemuksia! itselleni kosmeettinen puoli on tärkeää, ja alustavan leikkaussuunnitelman mukaan ainoastaan yläleuan siirtäminen saa pohtimaan, tuleeko lopputuloksesta kuonomainen ja erottuuko leuka selvästi? toisaalta yläleuan siirtäminen taaksepäin saattaisi "valahduttaa" kasvot. kuulisin mielelläni kokemuksianne:) kiitos![/q HEI! vasta huomasin sun kysymyksen. mä olen tosi tyytyväinen ja kaikki on sanonut ettei huomaa yhtään että mulle olisi leikkausta tehty. ja mulla siirto oli 12mm. kipeä kyllä oli,mutta kyllä sen kesti. ainakin kuukausi piti muistaakseni syödä nestemäistä ruokaa,ettei saanut purra.. särkylääkkeet kyllä auttoi kipuun aika hyvin.
anteeksi,mun vastaus meni hassusti tonne hei sanan jälkeen

Alkuperäinen kirjoittaja Surullinen:
Itselleni tehtiin leukaleikkaus HUS:ssa. Onko muilla kokemuksia epäonnistuneista leikkauksista, jossa syntynyt uusia purentaongelmia/ avopurentaa/ hampaiden paikallaan pysymattömyyttä/ pysyviä leukakipuja? Kuinka saitte asian korjattua? Mitä tietä pitäisi edetä?

voi kurja,jos sulla tuli tuollaisia..Mitä sulta lähdettiin alunperin korjaamaan? mä olen kyllä tosi tyytyväinen lopputulokseen.

Moikat. 10 vuoden harkinnan jälkeen päädyin leikkaus / oikomis / leikkaus hoitoon.
08 minlle tehtiin ylläpuolen levitys leikkaus, tuska oli armoton mutta vain 3 päivää.
16 päivän aikana levittiin kitalakea 8mm, ei kivuliasta mutta outo olo suussa. siitä 1,5 v oikomiskojeet suussa. Tilalle tuli heti levityksen jälkeen päänsärytön ja migreenitön kausi joka vieläkin jatkuu.
Nyt olen toipumassa siirtoleikkauksesta josta on aikaa viikko.
Siis yläleuka tuotiin 6mm eteen ja oikaistiin ja alaleuka vietiin taakse ja oikastiin eli leukaperät oli melko eri paria. Kipuja ei ole vielä tullut joita pelkäsin sen levityksen kokemuksesta. Naama on pyöreä ja kirjava sekä vähän kireä mutta se on vain väliaikaita.
paino tippui viikossa 6kg, ruokailu onnistuu mainiosti tosin ruoka on hiukan liemisempää
ja pientä hapuilua kun tunto ei jokapaikassa vielä pelaa. Ninulla on kolme pientä lasten lasta
ja meidäm ruokailu onkin melko saman laista, ja päivä unet. niin että hyviä puolia löytyy.
Jokaiselle joka siihen ryhtyy toivotan onnea ja rohkeutta. Minä ainakin olen vakuuttunut Suomalaisesta kirurgiasta vaikkakin lopputuls on vielä avoin.

Yhteistyössä