Lestadiolaisnainen työelämässä... ei käy kateeksi työnantajaa

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sivusta seuraaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sivusta seuraaja"

Vieras
Ei kyllä käy kateeksi työnantaja joka palkkaa/joutuu palkkaamaan vanhoillislestadiolaisen fertiili iässä olevan naisen työsuhteeseen. Kalliiksi tulee kun eihän ne naiset ole muuta kuin äitiyslomalla tai hoitovapaalla koko ajan.
Mulla on työkaverina yksi em. uskonlahkoon kuuluva nainen. Oli silloin raskaana kun valittiin virkaan. Eli melkeinpä pakko oli valita ettei työnantaja olisi saanut syytettä syrjinnästä raskauden vuoksi. No nyt tämä mamma on jatkuvasti raskaana ja sitä myötä joko äitiyslomalla tai jos kerkiää olla töissä ä-lomien välissä töissä niin tekee lyhennyttyä työaikaa, työtehtävät ja työaika on rajattu (tekee pelkästään aamuvuoroa) terveydentilan vuoksi. Jos työnantaja ei tekisi noita työjärjestelyjä niin ko mamma olisi sairaslomalla. Todella rasittavaa. Jos niitä lapsia pitää tehdä kuin sieniä sateella niin pitäisi älytä pysyä sitten kotona hoitamassa niitä eikä edes yrittää työelämään kun siellä ei kuitenkaan olla kuin muutama kuukausi kerrallaan.
 
Eikä tarvitse olla edes lestadiolainen. Kallista se työnantajalle on: Ty

Näin on. Hassua, ettei tästä saisi koskaan sanoa, ei edes asaillisesti. Jos erehdyt sanomaan, olet heti itsekäs idiootti, omaneduntavoittelija, riistäjä ja muutenkin epäkelpo kansalainen....

Jotain olisi tehtävä tälle asialle. Kaikki (tai melkein ainakin) yrittäjät tietävät tämän ja aika moni siksi välttää palkaamasta tietyn ikäisiä naisia. Ja tämä jos mikä on vääryyttä naisia kohtaan!
 

Yhteistyössä