Lestadiolaisilta kaipaisin kysymykseeni vastausta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa vierailija:
Itse luulen että täällä ei niin paljon olle lessuja, koska niillä on paljon ystäviä, sisaruksia ja serkkuja joitten kanssa voivat kirjoitella sekä tavata. Myös koti työtäkin vähän enemmän mitä jollain jolla on vain yks lapsi niin eivät jouda täällä kirjoitella.

Kai lestoillakin alkuvaiheessa on vaan se yks lapsi?

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa vierailija:
Itse luulen että täällä ei niin paljon olle lessuja, koska niillä on paljon ystäviä, sisaruksia ja serkkuja joitten kanssa voivat kirjoitella sekä tavata. Myös koti työtäkin vähän enemmän mitä jollain jolla on vain yks lapsi niin eivät jouda täällä kirjoitella.

no onhan meitä täällä.tuolla kerhoissakin pyörii yli 150 tyyppiä

Heh, heh! Sinähän alykäs olet!! Siis heillä on ystäviä ja sukua ettei tarvitse vento vieraitten kanssa harmaana kirjoitella!! Yhden lapsen kanssa vielä pääsee kyläilemään!!!

Ihan hyviä vastauksia olet saanut. Lisäisin vielä, että lestadiolaiset eivät saa kuunnella "maallista" musiikkia. Esim. päiväkodissa ja ala-asteella lapset voivat osallistua laululeikkeihin, joissa läpsytellään käsiä mutta lantion liikuttaminen on jo tanssia ja syntiä. Monessa pk:ssa ja a-a:lla missä on paljon vl-lapsia, suunnitellaan leikit tuon mukaan.

Lestadiolaiset nuoret eivät saa seurustella "huvin" vuoksi vaan seurustelun tarkoituksena on tutustua puolisoon ennen avioliittoa. Liian pitkään seurusteluun ei suhtauduta hyvällä ja useimmat nuoret parit seurustelevatkin alle vuoden. Nopeaa avioitumista myös suositellaan sillä "ettei tule kiusauksia", esiaviollinen seksi kun on kiellettyä.

Yhteistyössä