Okei, no se oli väärä.En ole VL enkä väitä tietäväni absoluuttista totuutta. Yllä lukee kuitenkin mun käsitys aiheesta ja sen saa todistaa vääräksi.
Okei, no se oli väärä.En ole VL enkä väitä tietäväni absoluuttista totuutta. Yllä lukee kuitenkin mun käsitys aiheesta ja sen saa todistaa vääräksi.
Raamatussa sanotaan että lisääntykää. Sen ymmärrän, mutta jos on kolme lasta synnyttänyt, niin silloin on lisäännytty.Luomiskertomus. Lisääntykää ja täyttäkää maa.
Niin, oishan niitten pitäny tajuta, että kortsu keksitään!! :headwall:Raamatussa sanotaan että lisääntykää. Sen ymmärrän, mutta jos on kolme lasta synnyttänyt, niin silloin on lisäännytty.
Ei Raamatussa ole sanottu että pitää vuoden välein lisääntyä eikä että pitää lisääntyä niin kauan kuin suinkin siihen pystyy.
Sitä ihmettelen, että jos tämä ehkäisy on tosiaan niin tärkeä asia, niin miksi siitä ei Raamatussa puhuta mitään.
Mistäpä se Raamatun kirjoittaja olisi tiennyt että muutaman tuhannen vuoden kuluttua keksitään ehkäisy. Samasta syystä kännyköistä, aipädeistä ja netistä on yllättävän vähän mainintoja Raamatussa.Raamatussa sanotaan että lisääntykää. Sen ymmärrän, mutta jos on kolme lasta synnyttänyt, niin silloin on lisäännytty.
Ei Raamatussa ole sanottu että pitää vuoden välein lisääntyä eikä että pitää lisääntyä niin kauan kuin suinkin siihen pystyy.
Sitä ihmettelen, että jos tämä ehkäisy on tosiaan niin tärkeä asia, niin miksi siitä ei Raamatussa puhuta mitään.
Noin mulle on opetettu ja satun tietämään, että asia on juuri noin.Ei ole kivaa että väität mun olevan väärässä mutta et perustele sitä mitenkään.
Tämäkin on harhaluulo.Luomiskertomus. Lisääntykää ja täyttäkää maa.
Niin no mä nyt olen sattunut koko lapsuuteni ja osan nuoruuttani käymään vuosittain suviseuroissa, seuroissa viikottain, vanhollislestadiolaisten raamattuluokissa jne.En tarvi lisäperusteluja, kyllä tämä tuli nyt harvinaisen selväksi. Jos kerran sulle on näin opetettu niin näinhän sen on oltava.
Niin no mä nyt olen sattunut koko lapsuuteni ja osan nuoruuttani käymään vuosittain suviseuroissa, seuroissa viikottain, vanhollislestadiolaisten raamattuluokissa jne.
Ja aina on tuolla tavalla opetettu.
Miksi et halua uskoa, että vl:t opettavat juuri noin?
No joo siis itsehän en usko koko hommaan ja suurilta osin heidän opit onSiis en missään nimessä kiistä etteikö VL seuroissa opeteta juuri niinkuin sanot. Kuten sanoin, itse en ole VL enkä ole elläissäni käynyt seuroissa.
Yritän vihjata, että todellinen syy opetuksen takana ei ole se sama minkä olet kuullut saarnamiehiltä.
Muahhahhaa! Kyllä se lapsen hankkiminen on nimenomaan itsekästä! Haloo! Ei se olemassa olematon lapsi huuda, että haluaa syntyä vaan lapsen hankinta on aina vanhempien OMA HALU saada se lapsi eli ITSEKKYYDESTÄ on kyse!Alkuperäinen kirjoittaja höpöt;20011257:Tyhmäkin tajuaa, että kysymyksessä kaksi eri asiaa, vaikka teemana onkin lapsen saaminen tai ei-saaminen. Kysymyksessä on nimittäin lapsen haluaminen eli epäitsekkyys, tai sitten se että lasta ei haluta eli itsekkyys. Niinku lähtökohtana.
Jumala on luonut jonnekin vauvojen varaston jossa ne odottavat pääsyä ihmiseksi. joakiselel naiselle on Jumala ennalta määrännyt tietyn määrän lapsia ja se on oikea määrä. Jos joku jää synnyttämättä, se tulee vaatimaan henkeään naiselta tuomiopäivänä.Mikä perustelu lestadiolaisilla oikeastaan on sille että pitävät ehkäisyä syntinä?
On myös lestadiolaisia naisia joilta on tämä usko mennyt kun tuli rankkaaTämäkin on harhaluulo.
Se syy miksi eivät ehkäisyä käytä on juurikin tuo jonka jo aiemmin sanoin,
eli eivät halua puuttua Jumalan luomistyöhön ja ajattelevat,
että on Jumalan käsissä paljon niitä lapsia "siunaantuu".