Lestadiolaiset (vanhoillis)

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
pauna
Anoppi ja appi on lestadiolaisia, heidän suvussaan myös vanhoillisiakin :) Tykännyt olen kyllä kovasti kaikista! :) (sukkanauhan heitto hääpäivänä ei ihan nikottelematta mennyt eräällä rouvalla läpi ;) )
 
kyllä
tunnen ja monta! olen töissä lestadiolaisuuspaikkakunnalla... mukavia ovat, tietysti riippuu perheestä... kaikissa perheissä ei olla niin kovin tarkkoja arjen asioista... osa tulee juttelemaan ja samalla yrittää urtsia asioita, joista saa sitten puhua/juoruta/paheksua seuroissa :)
osan kanssa olen hyväkin ystävä. ihan siis riippuu
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tunnen muutamia perheitä. Ihan normi ihmisiä, eivät tupputa omaa uskoaan ja ovat suvaitsevaisia muita kohtaan
Tunnen monia ja olen samaa mieltä, että eivät tuputa uskoaan. Suvaitsevaisuus on kyllä valitettavasti usein vain ulospäin näytettyä. Omassa porukassaan ja tiukan paikan tullen tahtoo olla niin, että "maailmassa olevia" ei hyväksytäkään :|
Itselläni on vl-ystäviä, sukulaisia ja lapsillakin kavereita yläasteikään asti. Tosin on niitäkin, jotka jo ekaluokalla osaavat luokkatoverinsa erotella uskoviin ja "epäuskoisiin" ;)
 
juu
kyllä ekaluokklaisetkin osaavat sanoa "ei-uskoville" ettei pääse taivaaseen. ihan itse kokemuksesta tiedän.
ja mua ärsyttää, kun rahaa palvotaan ja kerätään (eikös raamatussa toisin neuvota), raamatussa myös sanotaan "älä tuomitse" ja ketkäs muut kuin lestadiolaiset ovat kovia tuomitsemaan ei-uskovia just tuolla helvettiin menolla...
ja sit kun he puhuvat itsestään uskovaisina ja me muut ollaan epä-uskovia. JA PAH! kyllä minäkin voin olla uskova, vaikka lestadiolainen en olekaan. siksi korostan että he ovat nimenomaan LESTADIOLAISIA, eikä uskovia... joskus sieppaa!
ja sit kun ya-ikäiset pukeutuu juuri kuin suoraan H&M-kuvastosta! viimesen päälle tiukoissa, paljastavissa vaatteissa ja hiukset on viimeistä karvaa myöten laitettu. ja sit paheksutaan meitä jotka meikkaa. eikös ole pikkusen tekopyhää???
 
hoh
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
kyllä ekaluokklaisetkin osaavat sanoa "ei-uskoville" ettei pääse taivaaseen. ihan itse kokemuksesta tiedän.
ja mua ärsyttää, kun rahaa palvotaan ja kerätään (eikös raamatussa toisin neuvota), raamatussa myös sanotaan "älä tuomitse" ja ketkäs muut kuin lestadiolaiset ovat kovia tuomitsemaan ei-uskovia just tuolla helvettiin menolla...
ja sit kun he puhuvat itsestään uskovaisina ja me muut ollaan epä-uskovia. JA PAH! kyllä minäkin voin olla uskova, vaikka lestadiolainen en olekaan. siksi korostan että he ovat nimenomaan LESTADIOLAISIA, eikä uskovia... joskus sieppaa!
ja sit kun ya-ikäiset pukeutuu juuri kuin suoraan H&M-kuvastosta! viimesen päälle tiukoissa, paljastavissa vaatteissa ja hiukset on viimeistä karvaa myöten laitettu. ja sit paheksutaan meitä jotka meikkaa. eikös ole pikkusen tekopyhää???
Lueppas itse uudelleen ja ajattele mitä SINÄ ajattelet!
 
näin on
"JUUN" kanssa samaa mieltä. telkkaria ei muka omisteta(tietysti jollakin voi olla), mutta netistä saa katsoa... tämän tiedän! ja äijät matkustaa työn takia ja mitäköhän tekevät työmatkoilla??? ja tiedän myöstapauksen, että vain miehellä on tiedossa salasana tietokoneelle, vaimo ei ilman miestään siis tietsikalle pääse. miksiköhän ;)
 
juu
hoh voi olla mitä mieltä vain, mutta fakta on fakta! niin läheltä seuraan lestadiolaisuustouhua, että mieltäni en muuta. taisi kolohtaa omaan nilkkaan!!! ajattele vaikka vähän tarkemmin, lue tekstini ja mieti itse
 
Suurin osa suvusta on vanh.lestadiolaisia, ja paljo tunnen muitaki. Ihan normaaleja ihmisiä. Onhan niillä omat tapansa, joista jotku vähä kummiaki, mutta onhan niitä kummia tapoja kenellä tahansa muullaki.
 
assi
joskus olen kuullut, että lestadiolaislapsia pelottaa tv-ohjelmat (lasten ohjelmat myös) kun eivät ole tottuneet. mutta kai sieltä telkkarista tulee niin paljon turhaa (mikä on kyllä totta)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
"JUUN" kanssa samaa mieltä. telkkaria ei muka omisteta(tietysti jollakin voi olla), mutta netistä saa katsoa... tämän tiedän! ja äijät matkustaa työn takia ja mitäköhän tekevät työmatkoilla??? ja tiedän myöstapauksen, että vain miehellä on tiedossa salasana tietokoneelle, vaimo ei ilman miestään siis tietsikalle pääse. miksiköhän ;)
meillä ei ainakaan ole, niin että vain mies tietäis salasanan. molemmat voi olla koneella silloin , kun sattuu olemaan. ihan vapaasti. luottamus on niiiin hyvä molemminpuolin, ettei tarvi ees toisen epäillä mitään. ihana, kun voi rauhassa toista rakastaa ja luottaa toiseen. ja mieheni ei käy koskaan työmatkoilla. olemme onnellisia! :)
 
näin on
toki perheissä on eroja! mutta eikö voitais myöntää, että tekopyhyyttä on? niinkuin meissä muissakin.. ja miksi me muut emme pääsisi taivaaseen? eikö se ole tuomitsemista?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja näin on:
toki perheissä on eroja! mutta eikö voitais myöntää, että tekopyhyyttä on? niinkuin meissä muissakin.. ja miksi me muut emme pääsisi taivaaseen? eikö se ole tuomitsemista?
on varmasti eroja ihan niinkuin muissakin ihmisissä. ei ole meidän tehtävä toimia tuomarina, me emme saisi tuomita ketään. se tehtävä kuuluu Jumalalle.
 
näin on
mutta miksi pienet lapset sitten sanovat ei-lestadiolaisille etteivät pääse taivaaseen? tai lestadiolaispappi saarnassaan puhuu "te syntiset" "helvetin tulesta" jne. kyllä lapset jostain ovat kuulleet, eivät niitä itse keksi
 

Yhteistyössä