Lestadiolaiset, mua kiinnostaa että miten teillä menee seurustelu ja mies asia? Miten tapasit miehesi jne?

  • Viestiketjun aloittaja Kiinnostaa vain
  • Ensimmäinen viesti
Tiedänpä hyvinkin, mutta sen voin todeta, että nämä lesta kaverini ovat tulleet fiksuista perheistä eikä heitä ole välit menneet kun ovat jättäneet tuon yhteisön! Siksi kuulostaa hyvin vieraalta, että joidenkin perhe on kääntänyt selkänsä sellaisessa tilanteessa.
ne on varmaan ollu sitte jotain löysempää suuntausta kuin tavan eli vanholiislestadiolaiset
 
ne on varmaan ollu sitte jotain löysempää suuntausta kuin tavan eli vanholiislestadiolaiset
Juu voipi olla, ja yksi niistä ei puhunutkaan että on lestadiolainen vaan "uskovainen" ja muistan kun hän selitti sitä "ja me tavallaan uskotaan että vaan me päästään taivaaseen mutta totta kai kaikki pääsee.." :D Ja sekin on aika outoa, ettei siinä perheessä ollut kuin 4 lasta, toisessa perheessä sitten 6 ja kolmannessa 7. Todennäköisesti ovat hieman fuskanneet ja ehkäisy on ollut käytössä ;D
Toisaalta ei heillä ollut telkkaria, ei radiota ja suviseuroissa kävivät jne.
 
Juu voipi olla, ja yksi niistä ei puhunutkaan että on lestadiolainen vaan "uskovainen" ja muistan kun hän selitti sitä "ja me tavallaan uskotaan että vaan me päästään taivaaseen mutta totta kai kaikki pääsee.." :D Ja sekin on aika outoa, ettei siinä perheessä ollut kuin 4 lasta, toisessa perheessä sitten 6 ja kolmannessa 7. Todennäköisesti ovat hieman fuskanneet ja ehkäisy on ollut käytössä ;D
Toisaalta ei heillä ollut telkkaria, ei radiota ja suviseuroissa kävivät jne.
no ei ole voineet olla oikeita lestoja, niillä on aivan ehoton tuo että vaan niijjen sakki pääsee taivaiseen

eikä telkkarista ja ehkäisykiellostakaan juuri tingitä
 
vl piireissä yhdistyksen vanhimmat kertoo mitä ajatellaan, pullikoijat löytää ittensä aika nopsaan hoitokokouksesta
:x Juu, eivät kuuluneet siihen perinteiseen lestaryhmään sitten!! Huh huh. Aika paljon syntiä sekin tyttö on sitten tehnyt yhdistyksen mukaan, kun 9-vuotiaina kuunneltiin ja tanssittiin spice girlssejä meillä salaa :D Oon varmaan itsekin osallistunut heidän mielestään johonkin hemmetin rikoksen salailuun tms.
 
:x Juu, eivät kuuluneet siihen perinteiseen lestaryhmään sitten!! Huh huh. Aika paljon syntiä sekin tyttö on sitten tehnyt yhdistyksen mukaan, kun 9-vuotiaina kuunneltiin ja tanssittiin spice girlssejä meillä salaa :D Oon varmaan itsekin osallistunut heidän mielestään johonkin hemmetin rikoksen salailuun tms.
no jos ne kuuluu johkiin löysempisääntöiseen osastoon niin tuskimpa vaan
 
Lähimmäinen
Tiedänpä hyvinkin, mutta sen voin todeta, että nämä lesta kaverini ovat tulleet fiksuista perheistä eikä heitä ole välit menneet kun ovat jättäneet tuon yhteisön! Siksi kuulostaa hyvin vieraalta, että joidenkin perhe on kääntänyt selkänsä sellaisessa tilanteessa.
Serkkuni, vl-perheessä kasvanut ja vl itsekkin, meni naimisiin 18-vuotiaana vl-pojan kanssa. Tuli lapsia, tuli monta. Mies alkoi olemaan työmatkoilla ja sitten petti ja haki avioeron. Otti ja lähti toisen luo.

Miten kävi tälle mun serkulle? Hän jäi vl uskoon, mutta rauhanyhdistyksellä hänet eristettiin kaikesta kanssakäymisestä! Ei käyty kylässä, ei kutsuttu minnekään. Enää ei suunnilleen kukaan edes puhunut hänelle ry:llä. Vaikka hän ei sitä avioeroa hakenut. Hänen mies jätti perheen ja jätti uskomisen, jätti lestadioalisen liikeken.

Mutta tämä monen lapsen äiti joutui kaikkien uskonystävien hylkäämäksi. :-(

Karua on vl-liikkeen tosiasiallinen meno. Tästä ei juuri puhuta. Ylpeillään vaan että "meillä ei ole avioeroja".
 
vierailija
Olen vl 9 lapsen äiti.en ole tillin tallin väsynyt niinku joku aikasemmin väitti. Huomioksi kaikille lapset voi olla myös rauhallisia ja helppoja. Kumpikin vanhempi rakastaa yhteisiä lapsia. . Ja perhe on yhteinen yritys jossa jokainen tekee töitä, ei kaikki jää äitin tehtäväksi.tavattiin harrastuksen merkeissä, vuosi seurustelua ja sitten häät. Suhde toimii.. tietenki meillekin tulee välillä pientä "riitaa". Mutta ero pelkoa ei ole. Se on lastenki kannalta mukavaa ettei heidän tarvitse pelätä vanhempien eroa.ei meitä kannata kauhistelella.. elämme tavallista lapsi perhe elämää, meillå se vaam kestää vähän pitempään ison perheen vuoksi. Mutta vielä me saamme nauttia kahdenkeskisestä ajasta . Joskus sanotaan et olemme sulkeutuneita.. minä haluaisin olla enemmäm teidän ei vl äitien kanssa mutta minusta tuntuu että teillä on ennakko luuloja minua ja meitä kohtaan. Usko on minun henk.koht.asia.
Käykö lestat koulua? Jotenkin tulee mieleen että tässäkin on harrastettu pelkkää kotikoulua.
 
vierailija
Nooh... ite voin sanoo että jos oma ihastus kuulee että oon lestadiolainen, se juttu jää siihen koska kaikki luulee että haluaisin 20 lasta samantien ja avioon ym. Ei, itse oon siinä tilanteessa että oon jo eroamassa lestadiolaisuusliikkeestä, sillä koen sen vievän multa enemmän kuin antavan. Haluaisin vaan saada oman kullan, seurustella vaikka koko elämä, eikä olla riippuvainen mistään uskonnosta. Itse en pidä lestadiolaisten ehkäisykiellosta, en vain ymmärrä sitä mitenkään järkevästi. Olen varmaan syntinen paska, shit sitte.
 
vierailija
Serkkuni, vl-perheessä kasvanut ja vl itsekkin, meni naimisiin 18-vuotiaana vl-pojan kanssa. Tuli lapsia, tuli monta. Mies alkoi olemaan työmatkoilla ja sitten petti ja haki avioeron. Otti ja lähti toisen luo.

Miten kävi tälle mun serkulle? Hän jäi vl uskoon, mutta rauhanyhdistyksellä hänet eristettiin kaikesta kanssakäymisestä! Ei käyty kylässä, ei kutsuttu minnekään. Enää ei suunnilleen kukaan edes puhunut hänelle ry:llä. Vaikka hän ei sitä avioeroa hakenut. Hänen mies jätti perheen ja jätti uskomisen, jätti lestadioalisen liikeken.

Mutta tämä monen lapsen äiti joutui kaikkien uskonystävien hylkäämäksi. :-(

Karua on vl-liikkeen tosiasiallinen meno. Tästä ei juuri puhuta. Ylpeillään vaan että "meillä ei ole avioeroja".
Tämä tarina taitaa olla liikkeeseen kuulumattoman keksimä.
Ketään ei todellakaan suleta pois joukosta ja kaikkiin ollaan yhteyksissä käydään kylässä.
 
vierailija
Serkkuni, vl-perheessä kasvanut ja vl itsekkin, meni naimisiin 18-vuotiaana vl-pojan kanssa. Tuli lapsia, tuli monta. Mies alkoi olemaan työmatkoilla ja sitten petti ja haki avioeron. Otti ja lähti toisen luo.

Miten kävi tälle mun serkulle? Hän jäi vl uskoon, mutta rauhanyhdistyksellä hänet eristettiin kaikesta kanssakäymisestä! Ei käyty kylässä, ei kutsuttu minnekään. Enää ei suunnilleen kukaan edes puhunut hänelle ry:llä. Vaikka hän ei sitä avioeroa hakenut. Hänen mies jätti perheen ja jätti uskomisen, jätti lestadioalisen liikeken.

Mutta tämä monen lapsen äiti joutui kaikkien uskonystävien hylkäämäksi. :-(

Karua on vl-liikkeen tosiasiallinen meno. Tästä ei juuri puhuta. Ylpeillään vaan että "meillä ei ole avioeroja".
Miten tuo matkustaminen tohon liittyy?
Thottakai saa matkustella miten ikinä huvittaa ja minne huvittaa. Miten se jonku eron tekisi.
Ei sitä ole kielletty.
Huvittaa nuo kaikki ennakkoluulot mitä kaikki keksii.
 
Olen 8lk tyttö, ja pidän pojasta joka on lestadiolainen. Tiedän että poika pitää myös minusta, ja ollaan tutustuttu noin 6-vuotiaina joten tunnetaan jo tosi hyvin ja ollaan aina oltu hyviä ystäviä. Onko mahdollinen suhde uhka vai mahdollisuus?
 

Yhteistyössä