LESTADIOLAISET/LESTADIOLAISUUDESTA !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielenkiinnolla kuuntelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Ei ehkäisyä, ei alkoholia, ei kiroilua, ei tv:tä, ei uhkapelejä, sunnuntai lepopäivä, ei esiaviollista seksiä ja jos ihastut, niin heti naimisiin.

Ai tarkottaako tuo muka sitä, että jos olen ollut ihastunut johonkin ihmiseen, niin minun olisi pitänyt hänen kanssansa vain mennä naimisiin(?) mistähän tuokin on tullut? Mun olis pitäny monia kymmeniä (jos ei satoja) kertoja mennä naimisiin:D Sallikaa mun nauraa:) Siis kyllä minä ainaki oon ihan mieheeni tosi pahasti rakastunut, kun naimsiinkin asti olen mennyt!

Alkuperäinen kirjoittaja Nimetön evlut:
Mihin Raamatun kohtaan se perustuu että pidätte elävän musiikin kuuntelemista konsertissa syntinä? Miksi ooppera ja teatteri ovat syntiä? Raamatussa ei ole niitä kielletty. Myöskään ev.-lut. kirkkomme opetus ei kieilä niitä. Tehän kuulutte kirkkoon... Kiitos vastaamisesta !

Ei siel sellaista kohtaa olekkaan! On joitain asioita mitä on "yhteisesti sovittu" tai katsotaa ettei ole hyväksi.
Kyl uskovaisetki käy kuuntelemassa elävää musikkia konsertissa (esim. kirkkokonsertissa). Se on ratkaiseva tekiä et mitä se elävämusikki on.

Alkuperäinen kirjoittaja kapsula:
Alkuperäinen kirjoittaja Nimetön evlut:
Mihin Raamatun kohtaan se perustuu että pidätte elävän musiikin kuuntelemista konsertissa syntinä? Miksi ooppera ja teatteri ovat syntiä? Raamatussa ei ole niitä kielletty. Myöskään ev.-lut. kirkkomme opetus ei kieilä niitä. Tehän kuulutte kirkkoon... Kiitos vastaamisesta !

Ei siel sellaista kohtaa olekkaan! On joitain asioita mitä on "yhteisesti sovittu" tai katsotaa ettei ole hyväksi.
Kyl uskovaisetki käy kuuntelemassa elävää musikkia konsertissa (esim. kirkkokonsertissa). Se on ratkaiseva tekiä et mitä se elävämusikki on.

Teidän johtajanne tosin ovat päättäneet sinunkin puolestasi, että http://freepathways.wordpress.com/2010/02/07/televisio-ja-konsertit/]konsertissa käyminen on syntiä.

Ei tuokaan kielto tosin perustu Raamattuun... että siinä mielessä olet oikeassa, sattumanvaraisia juttuja nuo vanhoillislestadiolaisuuden taivaspaikan ehdot.

Kuinka te voitte ottaa vastaan kieltoja ja käskyjä joilla ei ole mitään yhteyttä Raamattuun? Eikö uskon pitäisi olla yksin Raamattuun sidoksissa. Niin Luther ainakin opetti, ja ettekös tekin luterilaisia ole?

Alkuperäinen kirjoittaja Luterilainen:
Kuinka te voitte ottaa vastaan kieltoja ja käskyjä joilla ei ole mitään yhteyttä Raamattuun? Eikö uskon pitäisi olla yksin Raamattuun sidoksissa. Niin Luther ainakin opetti, ja ettekös tekin luterilaisia ole?

Ei Luther ollut mikään erehtymätön... kyllä hän paljon hyvääkin opetti mutta kun se ei pelasta vaan se että on jumalan lapsi. Nykyisin meitä nimitetään ulkopuolisten pheessa "vanhoillislestadiolaisiksi". Mutta se on vaan pilkkanimi.

Alkuperäinen kirjoittaja Luterilainen:

"Kuinka te voitte ottaa vastaan kieltoja ja käskyjä joilla ei ole mitään yhteyttä Raamattuun? Eikö uskon pitäisi olla yksin Raamattuun sidoksissa. Niin Luther ainakin opetti, ja ettekös tekin luterilaisia ole?"

Ei Luther ollut mikään erehtymätön... kyllä hän paljon hyvääkin opetti mutta kun se ei pelasta vaan se että on jumalan lapsi. Nykyisin meitä nimitetään ulkopuolisten pheessa "vanhoillislestadiolaisiksi". Mutta se on vaan pilkkanimi.

Olipa tuossakin vastaus... Siis, mitä sä tarkoitat, voisitko täsmentää?

Tarviiko teidän uskon lainkaan perustua Raamattuun vai voitteko keksiä sääntöjä ihan noin vain ite omasta päästä?

Tämä jäi epäselväksi... Ei millään pahalla.

Kun myös Raamatussa sanotaan että siihen ei saa lisätä mitään "lisälehtiä" eikä uusia asioita...