LESTADIOLAISET/LESTADIOLAISUUDESTA !

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielenkiinnolla kuuntelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jatkoa:
Vielä jatkoa eilisestä. Mulle on ihan turha tulla väittämään, että olisin katkera tms lestadiolaisille. Miksi ihmeessä olisin, minulla on kaikkea, mitä tarvin? Minusta he ovat aivan samalla viivalla kuin muutkin ihmiset. Haluan vain sanoa sen, mitä olen nähnyt ja kuullut heistä, toki olen kuullut hyvääkin. Mutta, se ihmetyttää, miksi ihmeessä he salaavat ja ei puhu suoraan asioista. Ihan samalla tavalla on väkivaltaa ja abortteja lestadiolaistenkin keskuudessa kuin muidenkin.

kaikki ihmiset ovat samalla viivalla, ihan kaikki. ja näin ajattelen minä, lestadiolainen.

Alkuperäinen kirjoittaja entinen lessu:
Mikä koulu? Voinet kertoa, jollei ole joku kyläkoulu, jossa on parikymmentä tyyppiä ja siten tunnistamisen vaara.

Kerron kouluni heti, kun sinä kerrot nimesi. Meniköhän sinulla jokin pointti ohi?

On esikoislestadiolaisia, vanhoilislestadiolaisia, pikkuesikoisia, viidesläisiä. Täälä lahdenalueella jos puhutaan lestadiolaisista, ne ovat esikoisia. Keskenään eri lestadiolaisryhmät ovat yö ja päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja a:
olen onnellinen ollessani lestadiolainen. tämän parempaa elämää en haluaisi. en haluaisi luopua mistään enkä mitään tilalle. esim. tv:tä en edes haluaisi vaikka en olisi lestadiolainen, ihan turha kapistus. kaikki ei-lestadiolaiset ystäväni aina valittavat kun ei telkasta tule ikinä mitään järkevää..

Yhdyn tuohon ehdottomasti!!:) Minusta en voisi saada parempaa elämää kuin mitä nyt elän. Ja olen samaa mieltä että televisiolla ei kyllä tee mitään!!!

en kyllä voi muuta sanoa kuin että onpahan taas "keskustelu". Kaikki negatiiviset asiat mitä ikinä tullut ilmi näissä aina muistetaan sanoa korostettuna ja yleistettynä. Ei kai sitä voi kieltää, etteikö ois kieroja yrittäjiä tms. mutta että suurin osa ois? Mun vanhemmat oli ennen yrittäjiä ja olivat kyllä niin rehellisiä kuin olla voi. Ainahan joukossa on niitä mätiä mutta ei se todellakaan tarkoita että suurin osa on sitä.

olen onnellinen ollessani lestadiolainen. tämän parempaa elämää en haluaisi. en haluaisi luopua mistään enkä mitään tilalle. esim. tv:tä en edes haluaisi vaikka en olisi lestadiolainen, ihan turha kapistus. kaikki ei-lestadiolaiset ystäväni aina valittavat kun ei telkasta tule ikinä mitään järkevää..

Mulla ei ole mitään teikäläisiä vastaan. Olin vain kuolla nauruun lukiessani uusimmasta me naiset lehdestä lestadiolaisäitien matkasta aurinkoon. Ei meikkiä, ei hiusvärejä ok! ymmärrän vielä jotenkuten...luojan luomaa ei saa parannella, niin siinä selitettiin. Paras kuitenkin oli EI SÄVYTTÄVIÄ AURINKOVOITEITA, tavallisia kylläkin ja SUIHKURUSKETUS sallitaan. Jos joku osaa mulle osoittaa raamatusta kohdan, jossa nämä asiat mainitaan. Lupaan alkaa lessuksi pikimmiten.

kyllähän monet harmittavasti ovat liiankin pikkutarkkoja. Minä kyllä käyttäisin itseruskettavaa jos kehtaisin mutta siinä ei ole mitään järkeä. Parempi luonnollinen rusketus.
Me naiset lehdessä oli kyllä kauhee juttu... Aivan liina pikkutarkkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vl:
kyllähän monet harmittavasti ovat liiankin pikkutarkkoja. Minä kyllä käyttäisin itseruskettavaa jos kehtaisin mutta siinä ei ole mitään järkeä. Parempi luonnollinen rusketus.
Me naiset lehdessä oli kyllä kauhee juttu... Aivan liina pikkutarkkaa.

Miksi liian pikkutarkkaa? Minusta varmempi olla pikkutarkka kuin leväperäinen.

Alkuperäinen kirjoittaja Miina:

Mulla ei ole mitään teikäläisiä vastaan. Olin vain kuolla nauruun lukiessani uusimmasta me naiset lehdestä lestadiolaisäitien matkasta aurinkoon. Ei meikkiä, ei hiusvärejä ok! ymmärrän vielä jotenkuten...luojan luomaa ei saa parannella, niin siinä selitettiin. Paras kuitenkin oli EI SÄVYTTÄVIÄ AURINKOVOITEITA, tavallisia kylläkin ja SUIHKURUSKETUS sallitaan. Jos joku osaa mulle osoittaa raamatusta kohdan, jossa nämä asiat mainitaan. Lupaan alkaa lessuksi pikimmiten.

Minä en tekis tuota suihkurusketustakaan... Aika huvittava rajanveto kyllä

Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen:
en kyllä voi muuta sanoa kuin että onpahan taas "keskustelu". Kaikki negatiiviset asiat mitä ikinä tullut ilmi näissä aina muistetaan sanoa korostettuna ja yleistettynä. Ei kai sitä voi kieltää, etteikö ois kieroja yrittäjiä tms. mutta että suurin osa ois? Mun vanhemmat oli ennen yrittäjiä ja olivat kyllä niin rehellisiä kuin olla voi. Ainahan joukossa on niitä mätiä mutta ei se todellakaan tarkoita että suurin osa on sitä.

Olen samaa mieltä. En voi ymmärtää, miksi pelkät negatiiviset asiat on tongittu esille. Ja niinkuin sanoit, yleistettynä ja korostettuna. Vois niitä positiivisiaki välillä kertoa!!

Alkuperäinen kirjoittaja vl:
miksi pelkät negatiiviset asiat on tongittu esille. Ja niinkuin sanoit, yleistettynä ja korostettuna. Vois niitä positiivisiaki välillä kertoa!!
Mielestäni tässä on yksi parhaita kirjoituksia uskostamme ja kertoo miksi usko on sitä mitä sse on, elämän ykkös asia. Suurempi tarkoitus...

http://freepathways.wordpress.com/2009/12/19/suurempi-tarkoitus/

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Voi elämä:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Ei meikkiä, ei hiusväriä, ei muuta musiikkia kuin siioninlaulut ja virret....

Aika paskaa, kun ette ees Bachia voi kuunnella

:D

Mistä tuo käsitys musiikista? Kyllä me vl:t kuuntelemme hyvää klassista musiikkia ja soitamme myös.

Olet ihan opikeassa mutta vain osittain. Elävän musiikkiesityksen kuuntelu konsertissa on kielletty. Saatte itse soittaa ei-ammattimaisesti ja saatte kuunnella levyltä jotain rajatusti. Mutta konsertissa ette saa esiintyä, ette myöskään mennä sinne kuunteleen.

http://freepathways.wordpress.com/2009/05/10/musiikkikiellot/

Alkuperäinen kirjoittaja Tiedon lähde:
Tiesittekö että toivo sukari on lestadiolainen. En olisi uskonut kun sillä on telkkari ja käyttää alkoholia.

Ei ole ainakaan vanhoillislestsadiolainen. Sukarin suku on kait pikkuesikois-lestadiolaisia. En tarkkaan tiedä. Lestadiolaisiahan on yli kymmenen erilaista ryhmää jotka tuomitsevat toinen toisensa helvettiin...

SRK:n johtokunta (24 miestä) on julistanut että kaikki konsertit ovat syntiä.

http://freepathways.wordpress.com/2010/02/07/televisio-ja-konsertit/

sinäsä jännää, että kahdella eri ala-asteella, ja yläasteellakin vielä ollessani ne kiusatuiksi joutuneet oli just näitä "lestoja, uskovaisii, helluntaalaisii ja muita teidän mielest vääränlaisii". onkoha niin, et ite ootki kiusaaja ollu ja saanu rangaistuksen siit, ja johan on syy vihata kaikkii erilaisii...

hyppäkä ***tuun kaikki. ja voimasanojen määrästä voinee päätellä etten ko lahkoon kuulu.

Mistä tuo käsitys musiikista? Kyllä me vl:t kuuntelemme hyvää klassista musiikkia ja soitamme myös.

Oonko käsittäny väärin kun oon niin käsittänyt et vanhoillislestadiolainen ei saa olla ammattimuusiikko? Että just se ammatti on kielletty uskon takia?

Alkuperäinen kirjoittaja Muusikonalku:

Oonko käsittäny väärin kun oon niin käsittänyt et vanhoillislestadiolainen ei saa olla ammattimuusiikko? Että just se ammatti on kielletty uskon takia?

Kyllä klassista musiikkia saa kuunnella (no en tiedä sit jostain erikoisuuksista esim oopperasta)

Harrastaa saa esim soittaa tai laualaa mutta ei katsota että olisi uskovaiselle sopivaa ammatikseen esiintyä rahan edestä koska sillä haetaan ihmiskunniaa ja palvotaan siis ihmistä, ei Jumalan kunniaksi.

Mihin Raamatun kohtaan se perustuu että pidätte elävän musiikin kuuntelemista konsertissa syntinä? Miksi ooppera ja teatteri ovat syntiä? Raamatussa ei ole niitä kielletty. Myöskään ev.-lut. kirkkomme opetus ei kieilä niitä. Tehän kuulutte kirkkoon... Kiitos vastaamisesta !

Alkuperäinen kirjoittaja Nimetön evlut:
Mihin Raamatun kohtaan se perustuu että pidätte elävän musiikin kuuntelemista konsertissa syntinä? Miksi ooppera ja teatteri ovat syntiä? Raamatussa ei ole niitä kielletty. Myöskään ev.-lut. kirkkomme opetus ei kieilä niitä. Tehän kuulutte kirkkoon... Kiitos vastaamisesta !

Eipä taida olla Raamattua kielloille olemassakaan. Ihmisten itte keksaistuja kieltoja!