Lestaadiolaiset

Hei!

Sellaista vaan tiedustelisin, että saako lestaadiolaiset lapset leikkiä muitten lasten kanssa (siis ei lestaadiolaisten kanssa)?? Meidän naapurissa vaan asuu lestaadiolais perhe eikä ne tee elettäkään tutustuakseen meihin. Visusti ovat omassa pihassa, aidan takana. Eikä heitä sitten koskaan muualla nääkkään. Olisi vaan niin mukava tutustua ja lapset saisivat leikkiä keskenään.
Ihmettelen vaan... :whistle:
 
Ainakin mä olen leikkinyt lapsena lestadiolais-lasten kanssa, joskus 10 vuotta sitten eikä siinä mitään ihmeellistä ollut. Tuntemasi ihmiset varmasti vain haluavat olla rauhassa omissa oloissaan.
 
huh
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.08.2006 klo 20:30 elli kirjoitti:
Hei!

Sellaista vaan tiedustelisin, että saako lestaadiolaiset lapset leikkiä muitten lasten kanssa (siis ei lestaadiolaisten kanssa)?? Meidän naapurissa vaan asuu lestaadiolais perhe eikä ne tee elettäkään tutustuakseen meihin. Visusti ovat omassa pihassa, aidan takana. Eikä heitä sitten koskaan muualla nääkkään. Olisi vaan niin mukava tutustua ja lapset saisivat leikkiä keskenään.
Ihmettelen vaan... :whistle:
Hieman ennakkoluuloinen kysymys, huomaa ettet itse tunne lestadiolaisia/lestadiolaisuutta lainkaan. Itse olen ystävä monen lestadiolaisen kanssa ja heidän lapsensa leikkivät kyllä lasten kuin lasten kanssa, ei siinä uskontoa kysellä.
 
Nata


[/quote]

Hieman ennakkoluuloinen kysymys, huomaa ettet itse tunne lestadiolaisia/lestadiolaisuutta lainkaan. Itse olen ystävä monen lestadiolaisen kanssa ja heidän lapsensa leikkivät kyllä lasten kuin lasten kanssa, ei siinä uskontoa kysellä.
[/quote]

Peesi!

Meidän perhe on myös uskossa, ei tosin lestadiolaisia olla, mutta oli kyllä hassu kysymys. Uskovaiset, olipa kyseessä sitten lestadiolaiset, helluntailaiset, vapaakirkkolaiset tai muut ei varmaankaan kiellä lapsia leikkimästä "uskomattomien" kanssa. ainut tapaus mikä tulee mieleen milloin minä kieltäisin lapsia leikkimästä esim. naapurin lasten kanssa olisi sellainen, että naapurin lapset esim. kiroilisivat paljon. Teidän perheessä ei varmasti sitä tapahdu. Itse asiassa meidän naapurissa asuu muslimiperhe, ja kyllä meidän lapset leikkii heidän lastensa kanssa.

aloituksestasi saa sellaisen kuvan että me uskossa elävät oltais jotain tiukkapiposia kummajaisia :whistle:
 
Hyvin läheisen ihmisen sanoin ja kokemuksin voin sanoa, että lestadiolaisiakin on moneen junaan. Hyvin vanhoillislestadiolaisseuduilla ihan oikeasti saattaa olla niin, ettei "vääräuskoisten" kanssa saa leikkiä. Asiaa on vähän vaikea selittää ei-lestadiolaiselle 4-vuotiaalle, joka kaipaisi naapureista leikkiseuraa. Miltei kaikki naapurit alueella kuuluvat ko. uskontoon.
 
huom

olen itse vanhoillislestadiolainen ja me eletään ihan vapaata elämää!! saadaan tehä mitä halutaan mutta niin ettei tuu omna tunto kipeäksi!! saadaan olla kaikkien kans!!......... ;) :heart:
 

Yhteistyössä