Lesbolla vauvahaaveita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

...

Vieras
Haluatteko lesbo-tytön?

Kirjan -Naisen seksuaalisuus- mukaan kaikista naisista on 2 % lesboja. Lesbonaisten tyttölapsista on 38 % lesboja. Kirjan mukaan aivoissa on geneettinen muutos, joka periytyy.

Onko yhteiskunnassa parempi olla lesbo vai hetero? No näin suoraan kysysttynä asettaa ihmiset eriarvoiseen asemaan ja sitähän ihmiset eivät toki ole, eriarvoisia siis.

Mutta ilmiselvää on, että heteroilla elämä on helpompaa. Lesbous aiheuttaa erinäisiä ongelmia. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Itse olen ihan tyytyväinen siihen että olen hetero.

Ottolapsi olisi hyvä vaihtoehto, eikö vain? Kiinassa ja ylipäätään kaukoidässä on tyttöjä heitteillä ja tarvitsevat rakastavaa kotia. Tulisivat varmasti mielellään tänne. Sitä en tosin tiedä voiko lesboparin adotoida? Suomessa ei varmaankaan onnistu.

Tämä taisi mennä rotuopin puoleele ;-) ? Mutta ei kai siinä ole mitään pahaa jos haluaa ristiriidattomampaa yhtieskuntaa.

olin juuri aikeissa aloittaa uuden keskustelun toiveena löytää muitakin vauvakuumeisia lesboja. sitten näin tämän otsikon ja ajattelin, että pitipäs sattua sopivasti! mutta eihän se niin ollutkaan...

minulla ja tyttöystävälläni on vakaa aikomus hankkia lapsia enkä kyllä hetkeäkään mieti sitä, että mitäs jos siitä lapsesta tuleekin homo tai lesbo. joittenkin mielestä varmaan sitten itsekäs ajatus jos (muka...) on oikein todistettu, että lesbojen tytöistä suurempi osa on lesboja. itse olen sitä mieltä, että maailma tarvitse kaikenlaisia ihmisiä, olivat he sitten heteroita, miehiä, valkoihoisia, vasenkätisiä, epileptisiä tai mitä ikinä. olen varma, että meistä kumppanini kanssa tulee hyvät ja rakastavat vanhemmat lapsillemme, olivat he sitten tyttöjä, poikia, lesboja, homoja, heteroita tai mitä ikinä. se, että elämä heterona on (muka...) helpompaa ei mielestäni ole minkäänlainen syy olla lesbojen hankkimatta lapsia. edellisen viestin kirjoittaja on varmaan myös sitten sitä mieltä, että jos tuleva äiti saa tietää lapsellaan olevan mahdollisen kehityshäiriön, niin hänen on tehtävä abortti, koska voisi kuvitella fyysisesti terveen elämän olevan helpompaa kuin jollain tapaa kehitysvammaisen. äärimmäisen suppea ja raivostuttavan rasistinen tapa ajatella asioita!

ps. jos tämän nyt joku toinen vauvakuumeinen lesbo lukee, niin jatka ihmeessä keskustelua! en voi olla ainoa...

Mun mielestä esimerkiksi kusipäisyys, itsekkyys ym. ovat suurempia ongelmia kuin homous/lesbous. Vaikka kaksi tervettä heteroa lisääntyy, geeneissä on ties mitä yllätyksiä, vakavia sairauksia.

Just, näinhän se ajattelu joillakin menee, että kun itse kuuluu valtaväestöön, olisi muidenkin kuuluttava, ettei vain omaa ajattelua tarvistisi muuttaa ja kritisoida. (Asiaan kuuluu myös todistella, että itsellä ei ole mitään vähemmistöjä vastaan, mutta _kaikilla muilla_ voi olla..;)

Enpä ole huomannut, että lesbokaverieni lapsilla olisi ollut tässä elämässä jotenkin erityisen vaikeaa. Ja toisaalta; elämän ei kuulu olla, eikä se ole, helppoa useimmille ihmisille, riippumatta siitä, mihin ryhmään kuuluu. 60% ihmisistä tulee oman kokemuksensa mukaan elämänsä aikana syrjityksi ja kiusatuksi koulussa tai töissä, joten suurin osa enemmistöön kuuluvista on jossain vaiheessa kokenut olevansa vähemmistössä, aliarvioituna ja huonosti kohdeltuna.

Enemmän rikkautaa ja monimuotoisuutta tähän elämään, sitä me kaikki tarvitsemme! Mitä enemmän on suvaitsevaisuutta, sitä enemmän rakkautta, ja mitä enemmän rakkautta, sen enemmän riittää hyvinvointia meille kaikille, iästä ja ominaisuuksista riippumatta!

Alkuperäinen kirjoittaja never know...:
Mun mielestä esimerkiksi kusipäisyys, itsekkyys ym. ovat suurempia ongelmia kuin homous/lesbous. Vaikka kaksi tervettä heteroa lisääntyy, geeneissä on ties mitä yllätyksiä, vakavia sairauksia.

Ja lesbot ovat sitten enkeleitä? Heissä ei ole yhtään kusipäitä ym. mitä luettelit ihania ominaisuuksia, joita voi lapsilleen perinnöksi antaa.

Eriarvoisuus kunniaan. Aivan niin, mutta jos on mahdollisuus osan hankaluuksista ainakin vähentää, niin miksi ei pitäisi. Ehdoin tahdoin enemmän hankaluuksia.

Tämä kirjoitus ei ollut provo. Olen oikeasti tätä mieltä. Tosin jäin mielenkkiinnolla odottamaan, millaisen ryöpyn mielipiteeni aiheuttaa :-)

Alkuperäinen kirjoittaja never know...:
Mun mielestä esimerkiksi kusipäisyys, itsekkyys ym. ovat suurempia ongelmia kuin homous/lesbous.

Aivan, juuri näin. "Slummin" lähistöllä asuneena olen paljon huolestuneempi niistä päihde-, väkivalta-, rikollis- ym. ongelmaperheistä, jotka pukkaa lasta toisensa perään ja suoraan opetellaan sossunluukulle, käymättä sivistyksen kautta.

Tai siis lesbojen lisääntyminen ei huolestuta mua ollenkaan ;)

Jos samaa sukupuolta olevat oisi tarkoitettu saamaan lapsia, he saisivat niitä ihan luonnostaan!

Asiaa pitäisi ajatella lapsen kannalta. Hän joutuu esittelemään kavereilleen äitinsä ja äitinsä tai isänsä ja isänsä.

Luonnotonta sanon minä!

lapsi esittelee kavereilleen kaksi äitiään. lasten ollessa pieniä sitä ei kukaan edes "tajua" kummastella; lapset suhtautuvat ihanan luonnollisesti melkein mihin vaan. kun lapset kasvavat isommiksi, on heidän vanhemmistaan kiinni miten he suhtautuvat kaverinsa kahteen äitiin. jos on kaltaisiasi vanhempia, jotka sanovat lapsilleen, että on outoa kun jollain on kaksi äitiä, niin kai se sun lapsi oppii siihen että se on outoa!

tyhmempikin sen tajuaa, että lasten suhtautuminen asioihin opitaan kotoa, ja jos kotona lapsen kaverin kahteen äitiin suhtaudutaan kuten keihin tahansa kahteen vanhempaan, niin ei se lapsikaan sitä outona pidä.

vilkaisehan siis peiliin...

Vilkaisin ja näin ihan normaalin suomalaisen, jonka mielestä on luonnotonta, jos lapsella on samaa sukupuolta olevat vanhemmat.

Terveisiä vaan marjavihannekselle.

Piste.

No, vertaillaanpa tässä nyt sitten kahta perhettä, molempien äidit olen tuntenut lapsesta asti. Tuntemani lesboparin lapset tuo kotiinsa kavereitaan ja kertovat; tossa on mun äiti ja tossa on Liisa. Tossa on mun veli ja tossa meidän koira.

Serkkuni taas on reipas heteronainen, jolle on kunnia-asia tehdä lapsonen jokaisen uuden tosirakkauden kanssa. Hänen lapsensa tuo kotiin kaverinsa ja kertoo; tossa on mun äiti ja tossa on mun isäpuoli. Tossa on mun veli, tossa mun velipuolet ja tossa mun isäpuolen lapset. Niitten sisko on niitten äidillä kun se ei halunnut muuttaa meidän kanssa uuteen kaupunkiin, ja meidän yks veli on sen isällä. Tossa on isäpuolen koira ja tossa on meidän koira.

Joten ei se äidin seksuaalinen suuntautuminen automaattisesti kerro sitä, että kykenisi miettimään lapsen parasta.

Keskustelu on siirtynyt äitien parmmuuden vertailuun lesbojen ja heterojen kesken. Sinänsä mielenkiintoinen aihe sekin. Siihen voisi sanoa, että hyvä äitiys on täysin ihmisestä itsestään kiinni, oli mitä sorttia tahansa.

Mutta että, tarkoitukseni oli keskustella siitä että lesbo-naisella on aika suuri "riski" saada tyttärestään lesbo. Onko se oikein tulevalle lapselle? Haluaisiko tuleva lapsi olla lesbo, kun ongelmia on joka tapauksessa tiedossa. Esimerkikisi tässä lasten saamisessa. Kuten joku täällä hienosti sanoi: jollei lasten saaminen onnistu luonnostaan, niin silloin sitä ei ole tarkoitettu tapahtuvaksi.

En tunne yhtään samaa sukupuolta olevaa pariskuntaa, joilla olisi lapsia, joten en voi kertoa esimerkkiä. Mutta tunnen pilvin pimein heteropariskuntia, joilla on lapsia. Enemmistö heistä on sellaisia, joiden lapsi voi viedä kavereita kotiin ja esitellä että tässä on äitini ja tässä isäni ja tässä sisarukseni. Ja tässä meidän koira.

Aika moni asia tässä elämässä on toisin, kuin on "tarkoitettu" tapahtuvaksi. Samaa argumenttia voisi käyttää lähes missä tahansa elämänalueella, kenen tahansa kohdalla. Jos mentäisiin luonnon ehdoilla, suurin osa maapallon väestöstä olisi kuollut johonkin perussairauteen ennen aikuisikää, keskimääräinen elinikä olisi sen 40 vuotta, ja lyhyen elämänsä aikana nainen olisi jatkuvasti joko raskaana tai imettäisi. Siksi minä jotenkin karsastan sitä, että kuvitellaan olevan joku absoluuttinen luonnonjärjestys, jonka mukaan tässä elämässä asioiden pitäisi olla, sen sijaan että keskityttäisiin siihen, miten asiat ovat. Homoutta löytyy erittäin monesta eläinlajista, eikä siitä voi keskustella kuten moraalisesta valinnasta. Se vain on.

Keskustelu siitä, onko lesboilla oikeus tehdä lapsia, on mielestäni samaa sarjaa sen kanssa, onko ylipainoisilla oikeus tehdä lapsia. Sillä myös ylipaino on periytyvää, jo ihan geneettisestikkin, ja ylipainoisten vanhempien lapset ovat suurella todennäköisyydellä itsekkin aikuisina ylipainoisia. Ja usko pois, sitä lihavaa lasta tässä elämässä vasta kiusataan ja aliarvioidaankin. Meistä joka ikinen kantaa perimässään alttiutta sairastua johonkin, ja joittenkin perimässä näyttää olevan kieltämättä myös alttius kasvaa harvinaisen pottumaiseksi ihmiseksi. Jos ajatuksena on, että vain takuuvarmasti normit täyttäviä ihmisiä synnyttävät pariskunnat saavat lisääntyä, aika harva saisi koskaan perustaa perhettä.

Samalla tavalla tässäkin on ongelmana se, että joidenkin on vaikea kohdella hyvin ihmisiä, jotka eivät näytä olevan samanlaisia kuin he itse. Ymmärräthän, että tässä toistuu jatkuvasti sama enemmistön lähes kaikkiin vähemmistöihin kohdistaman sorron, vähättelyn ja syrjimisen idea; jos nuo muut vain olisivat kuten "normaalit" ihmiset, kuten me, voisimme suhtautua heihin eri tavoin. Vastuu omasta käytöksestä sälytetään vähemmistön edustajan vastuulle; jos et vain olisi romani/muslimi/lesbo/työtön/ruma/ vammainen, kohtelisin sinua eri tavoin. Näin kieltäydytään näkemästä paitsi yhteiskunnan sisään rakennettua sorron ja väkivallan mekanismia, myös omaa osaa siinä. Siksi on väärä tie lähteä keskustelemaan siitä, pitäisikö vähemmistön edustajien luopua perusoikeuksistaan enemmistön mielenrauhan säilyttämiseksi.
Koska maailma ei ole täydellinen, on jokaisen tehtävä osansa, että se olisi edes ystävällisempi paikka elää meille kaikille.

Alkuperäinen kirjoittaja .ap.:
Mutta että, tarkoitukseni oli keskustella siitä että lesbo-naisella on aika suuri "riski" saada tyttärestään lesbo. Onko se oikein tulevalle lapselle?

Ja ahdasmielisellä idiootilla on suuri riski saada lapsestaan ahdasmielinen idiootti. Onko se oikein tulevalle lapselle?

Alkuperäinen kirjoittaja Tiinaliisa:
Keskustelu siitä, onko lesboilla oikeus tehdä lapsia, on mielestäni samaa sarjaa sen kanssa, onko ylipainoisilla oikeus tehdä lapsia. Sillä myös ylipaino on periytyvää, jo ihan geneettisestikkin, ja ylipainoisten vanhempien lapset ovat suurella todennäköisyydellä itsekkin aikuisina ylipainoisia. Ja usko pois, sitä lihavaa lasta tässä elämässä vasta kiusataan ja aliarvioidaankin.

Aivan, ja ylipaino on lisäksi vakava terveysriski, toisin kun homoseksuaalisuus.

Olisi kiva tietää, miltä vuosisadalta tuo Naisen seksuaalisuus -kirja on ja millaiset tutkimukset tukevat noita prosentteja. Genetiikan valossa tuon geenin pitäisi olla ERITTÄIN voimakas ja määräävä, jotta se ainoana selityksenä nostaisi prosenttia noin huimasti - osasyynä voi olla jo se, että näkee elämässä muitakin kuin normivaihtoehdot.
Ja tärkeimpänä, mitä väliä vaikka lapsista tulisikin lesboja?

Ristiriidattomaksi yhteiskunta ei muutu sillä, että erilaisuus katoaa. Ihminen keksii aina jonkun keinon jaotella "Me" ja "Ne", jonka perusteella jotakuta syrjitään ja sorretaan. SE on ihmisen geeneissä 99% määräävänä.

Kirja on ilmestynyt ensimmäisen kerran 2001. Minulla kädessäni neljäs uudistettu painos vuodelta 2005. Ei siis mikään vanha.

Itselläni kirja siksi kun siinä käsitellään naisen "märkää" orgasmia. sitä kun eivät useimmat kirjat tunne ollenkaan. Osa gynegologeistakaan ei tiedä sitä olevan olemassa, mikä on sinänsä hämmästyttävää.

Kirjan lähdeluettelo löytyy osoitteesta:
www.likekustannus.fi/naisenseksuaalisuus

On olemassa myös kirja nimeltä Miehen seksuaalisuus

Onpas taas järkevää väitellä siitä, kummat on parempia vanhempia, homot, lesbot, vai heterot. Eikö tärkeintä ole rakastaa sitä lasta, oli se sitten kehitysvammainen, normaali, homoseksuaali, heikkolahjainen ym... Minulla on kolme lasta, yhdellä heistä on vakava sairaus, joka todettiin 5-vuotiaana. Vaikka saa terveen lapsen, mitä tahansa voi tapahtua. Ja niissä geeneissä voi olla mitä tahansa ikäviä yllätyksiä. Turhaa siis mun mielestä väittää, että jokun ihmisryhmän ei kannata lisääntyä, ettei vaan geeneissä periydy "vääriä ominaisuuksia".
Kusipäitä, itsekkäitä ym. esiintyy ihan kaikissa ihmisryhmissä. Kaikille mahdollisesti lapsia hankkiville olisi hyvä tehdä psykologiset testit, joista selviäisi, onko heistä vanhemmiksi, vai mitä? ;-)

Ja vielä ap, Jos saisit ruman lapsen, jota kiusattaisiin ulkonäkönsä puolesta, jäisitkö miettimään, ettei olisi kannattanut tehdä koko lasta ollenkaan kun nyt se joutuu kärsimään? Entä vammaisen kohdalla?

Lainaus yyyyyy:ltä: "Genetiikan valossa tuon geenin pitäisi olla ERITTÄIN voimakas ja määräävä, jotta se ainoana selityksenä nostaisi prosenttia noin huimasti - osasyynä voi olla jo se, että näkee elämässä muitakin kuin normivaihtoehdot."

Eikös juuri tuosta syystä että, periytymisen mahdollisuus on noinkin suuri, ole syytä saattaa ihmisten tietoon periytymisen mahdollisuus. Ei ainakaan voi sanoa, ettei tiennyt. Tekee sitten miten tekee.

Se että näkee elämässä muutakin kuin normivaihtoehdot ei muuta ihmisen geneettistä ominaisuutta.

Alkuperäinen kirjoittaja never know:
Ja vielä ap, Jos saisit ruman lapsen, jota kiusattaisiin ulkonäkönsä puolesta, jäisitkö miettimään, ettei olisi kannattanut tehdä koko lasta ollenkaan kun nyt se joutuu kärsimään? Entä vammaisen kohdalla?

Rakastaisin lastani juuri sellaisena kun hän on, vaikka olisi ruma, lesbo mitä tahansa. Ihmisyys mitataan aivan eri tavoin kuin ulkonäöllä. Miten sinulla tuollainen asia tuli mieleenkin? Elämäntilanteita ei voi aina valita, niihin pitää sopeutua kun ne vastaan tulevat. Ei kenelläkään elämä ole pelkkää ruusuilla tanssimista, se on myös joskus päivänpaistetta ;-)

Hmmm, kirjoitustyylisi on hieman närkästynyt..? Älä suotta kinastele. Ei maksa vaiva.

Tässä aikaisemmin jo mainitsin etten ole alkanut vertaamaan eri ihmisten äitiyttä, sen aloitti joku muu. Olen vain tuonut tietoisuuteenne lesbouden periytymismahdollisuuden. On vähän sellainen tuntuma, ettette tiennyt sitä?

Itselläni on ainakin hieman vaikea uskoa, syystä tai toisesta, lesbouden periytymismahdollisuutta.. Varsinkin kun luku on noin iso. En tiedä uskoako vai eikö. Pitäisi saada tähän hieman tukevampaa matskua taustalle, että voi muodostaa mielipiteensä..
Muutoin en osaa ottaa tähän suuremmin kantaa, kun ei tosiaan ole faktatietoa asiasta.

Sinähän tämän ketjun aloitit. Kiinnostaisi tietää, onko sinulla lapsia? Kun tapasin mieheni, en ottanut selvää mahdollisista perinnöllisistä sairauksista tai että onko hänen puoleltaan suvussa homoseksuaaleja ym. mitkä voisi mahdollisesti vaikuttaa tuleviin lapsiimme, ts. heidän geeneihin. Enkä tosiaan tiedä oman sukuni mahdollisista rasitteista. Ottaako joku sellaisista asioista selvää kun vauva-kuume iskee?
Kaikista mahdollisista periytyvistä asioista sinulle tuli mieleen, että lesbous voi periytyä. Itse olisin huossani monista muista vakavimmista asioista kuin siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja never know:
Sinähän tämän ketjun aloitit. Kiinnostaisi tietää, onko sinulla lapsia?

Kaikista mahdollisista periytyvistä asioista sinulle tuli mieleen, että lesbous voi periytyä. Itse olisin huossani monista muista vakavimmista asioista kuin siitä.

Jep kyllä minulla on lapsia kaksi kappaletta. Oikein ihania lapsia: aktiivisia, iloisia, toiset huomioon ottavia, puheliaita ja yllätys yllätys suvaitsevaisia erilaisuutta kohtaan.

Ja miksi ei voisi aloittamastani aiheesta puhua. Onko se kiellettyä? Olisihan aiheena voinut olla mikä vaan. Mutta tällä kertaa tämä.

Kuten nimerkki ?? kirjoitti. Itsekin haluaisin lesbouden periytyvyydestä enemmän tietoa. Sillä olen itsekin kuvitellut asian vain putkahtavan jollekin ilman sen merkillisempää syytä. Mutta, että jos se onkin periytyvä ominaisuus, kuten moni muukin meidän ominaisuuksistamme.

38 %:n "riski" on aika iso.

Yhteistyössä