Lesbolla vauvahaaveita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tottakai erilaisista asioista saa keskustella. Kaikki ei kuitenkaan ajattele samalla tavalla kuin sinä. Se taisi tulla sinulle yllätyksenä. Kuulostat muutenkin aika lapselliselta noissa jutuissasi. No, en viitsi enää tästä aiheesta kinastella. Jää sinä vaan kauhulla miettimään lesbojen lisääntymistä.

Alkuperäinen kirjoittaja never know:
Tottakai erilaisista asioista saa keskustella. Kaikki ei kuitenkaan ajattele samalla tavalla kuin sinä. Se taisi tulla sinulle yllätyksenä. Kuulostat muutenkin aika lapselliselta noissa jutuissasi. No, en viitsi enää tästä aiheesta kinastella. Jää sinä vaan kauhulla miettimään lesbojen lisääntymistä.

Voi ei se minun elämääni haittaa vaikka lesbot lisääntyisi vaikkakuinka..... Lesbot on kokemuksieni mukaan ihan mukavia ihmisiä ja Oikeille ;-) naisille jää enemmän miehiä....jos ymmärrät ylipäätään mitä puhun. No vitsi vitsi, aloin vaan ajattelemaan kuin sinä... rumasti.

Siis onpa kertakaikkisen outoja ajatusratoja tämän ketjun aloittajalla. Lukaisin useampaankin kertaan, kun näennäisesti kirjoittaa asiaa ja muka perustellen, mutta lähtöasetelma/-väite on niin ontuva, että häkellyttää. Ja ajatuksenkulun epäloogisuus oikein pistää silmään.

Ap: Väität ja muka painotat, ettet halua vertailla äitien paremmuutta, etkä väittää lesboja millään tavoin huonommiksi, MUTTA pidät "riskinä" lesbouden (mahdollista?) periytymistä. Ja riskinä tätä pidät, koska lesboilla nyt vaan on niin vaikeaa. Just.

Purapa ajatuskerääsi vaikka pelkän vaihtelun vuoksi toisesta päästä. Voi olla, ja onkin niin, että vähemmistöjen edustajilla yhä vaan on tässä stereotypioiden maailmassa vaikeaa. Vaan ei sitä vaikeutta poisteta sysäämällä vähemmistöjä entistä ahtaampaan marginaliaan ja viestittämällä vähintäänkin epäsuorasti jatkuvasti (juuri tätä sinä teet!!), että juuri vähemmistönedustajat ovat ongelman ydin. Kyllä kaikki lähtee yhteiskunnan - myös sinun - asennemuutoksesta. Hoksaatko?? Opeta se lapsillesi.

Tuot jonkunlaisena shokkiuutisena tänne "tietoisuuteemme" väitteen, että lesboparin tyttäristä jopa 38% olisi lesboja. Ja mitä ilmeisimmin pohdit, jättäisivätkö lesbot (useammin) lapsen hankkimatta, jos tietäisivät tämän. Siis perääntyisivätkö lapsentekoaikeissaan, jos lapsella olisi näinkin suuri "riski" (sinua lainatakseni) päätyä heidän kaltaisekseen. Öh, tuskin kukaan hankkii lapsia toivoen, ettei heistä koskaan tulisi vanhempiensa kaltaisia. Eiköhän suurin osa vanhemmista yritä elää ja olla esikuvana lapselleen,

Ja tämä epälooginen ajatuskuvio pitää sisällään:
a) että lsebovanhempi kokee tosiaankin olevansa huonom

Eiköhän jokainen meistä vanhemmist

Jos olette huolestuneita siitä, että lesbovanhempien lapsia kiusataan ja heidän perheitään pidetään outoina, voisitte ehkä miettiä miten oma asenteenne vaikuttaa ko. asiaan. Esim. jos esitätte lapsillenne noita mielipiteitä "kyllä se on luonnotonta" tms. niin siitähän lapsenne oppivat ajattelemaan niin. Jos suhtaudutte luontevasti muihin ihmisiin ettekä arvostele heidän perhemuotojaan, eivät lapsennekaan ala ihmettelemään, vaikka jonkun kaverin perheessä olisikin äiti ja Liisa ja veli ja koira. Esimerkistähän lapsi oppii. Tehdään yhdessä maailmaa sen verran paremmaksi, että annetaan kaikkien kukkien kukkia! Pääasia on, että lapsella on rakastavat ja huolehtivat vanhemmat, olkoon mitä sukupuolta hyvänsä!

Mitäpäs jos täällä kirjoittelevat hetero naiset saavat lapsia ja heille selviääkin vaikka murrosiässä että lapsesta tulikin homo tai lesbo???? tahdon mielenkiinnosta tietää mitä tällaisesta ajatellaan ,hylkäävätkö he silloin lapsensa????
Itse olen hetero eikä minulla ole mitään sitä vastaan että lesbot tai homot saavat lapsia,siis ihan biologisia!!!on heilläkin oikeus onneen:)mikä ihmisiä vaivaa kun kaikessa ollaan niin putkinäköisiä:(
Itse tunnen usean lesbo sekä homopariskunnan eikä heistä huonompia vanhempia tulisi,kun heteroistakaan yhtälailla he osaavat ja pystyvät rakastamaan ja huolehtimaan lapsestaan siinä missä muutkin,tärkeintähän lapselle on juuri rakkauden saaminen ja huolehtiminen!!!!! Mielummin lapsia lesbo ja homopareille jotka huolehtivat lapsistaan ja rakastavat heitä kun narkkareille ja alkoholisteille joilla lapset jäävät vailla rakkautta,kenties vailla puhtautta,kun vanhemmat eivät kykene heistä huolehtimaan.Suomessa on NIIN paljon lapsia jotka kärsivät alkoholisti ja narkkarivanhmepian takia.Toivottavasti suomessakin ihmisten katseet hieman avartuisivat,toivossa on ainakin hyvä elää:)

Oletteko lukeneet mitä alkup on kirjoittanut?

Mun mielestä hän on pariin kertaan irroittautunut vertailemasta erilaisia äitejä. Silti sitä asiaa jatketaan?

Olen alkuperäisen kanssa samaa mieltä, olisi hyvä jos edes joitain ongelmia voisi välttää. Mielestäni itse lesbot eivät kuitenkaan ole se ongelma.

Mutta, AINA tulee kuitenkin olemaan niin,että perhe, jossa kaksi äitiä (tai kaksi isää) ei tule olemaan koskaan normaali. Punainen ei muutu siniseksi vaikka kuinka väittäisi.

..minä taas ymmärtäisin hyvin adobtion! Maailma on täynnä kurjuudessa eläviä lapsia joilla on oikeus elämään!! Koeputkihedelmöityksiä en taas välttämättä lesbopareille "suo". Maailma kun on muutenkin täynnä kotia tarvitsevia.
Intiimit mukaan lukien suukottelut jättäisin kahden keskisiin hetkiin..lapselle tulisi saada mahd. "normaalit" kasvu ympäristöt!

Mutta ennen kaikkea ymmärrän täysin, että useimmille naisilla tulee hoivavietti on se sitten hetero tai lepakko!! ;)

..minä taas ymmärtäisin hyvin adobtion! Maailma on täynnä kurjuudessa eläviä lapsia joilla on oikeus elämään!! Koeputkihedelmöityksiä en taas välttämättä lesbopareille "suo". Maailma kun on muutenkin täynnä kotia tarvitsevia.
Intiimit mukaan lukien suukottelut jättäisin kahden keskisiin hetkiin..lapselle tulisi saada mahd. "normaalit" kasvu ympäristöt!

Mutta ennen kaikkea ymmärrän täysin, että useimmille naisilla tulee hoivavietti on se sitten hetero tai lepakko!! ;)

Yksimielipide: jos mielestäsi hellyyden osoittaminen lapsen nähden tekee kodista epänormaalin, et ole aivan loppuun asti miettinyt suvaitsevaisuuttasi. Lapselle vanhemmat (mitä sukupuolta tahansa) ovat hänen vanhempansa, ja sen mitä vanhempien välisessä suhteessa tapahtuu pitäisi ihan normaalistikin olla heidän keskeistään- vanhempien seksielämä ei millään tavalla kuulu lapselle. Mutta arkipäiväiset kiintymyksenosoitukset kuuluvat kodin välittävään ilmapiiriin, jolloin ne ovat lapselle aivan yhtä normaaleja kuin samassa pöydässä istuminen.

Niin homot kuin heterotkin voivat olla minkälaisia hyvänsä, joten miksi verrata lesboäitiä narkkariäitiin? Asetelma on reilu vain, jos keskiluokkaista tavallista lesboparia verrataan keskiluokkaiseen tavalliseen heteropariin. Ja jos oletettavasti suhde on molemmissa tapauksissa vakaa, ei näitä voida laittaa paremmuusjärjestykseen vanhempina.

Mitä koeputkihedelmöityksiin tulee, siinähän lapsi elää ensin kohdussa ja sitten vakaassa turvallisessa kodissa kahden toisiinsa ja lapseen sitoutuneen vanhemman kanssa. Kuulostaa ainakin minusta loistavalta lähtökohdalta elämään.

Yhteistyössä