Lentopelkoiset hei!

"vieras"
Mä pelkään lentämisessä sitä mahdollista maahansyöksyä, jossa kuolee. Kyllä mä tiedän, että lentäminen on turvallisempaa kuin autolla ajo, mutta suurempi mahdollisuus on selvitä hengissä autokolarista kuin lento-onnettomuudesta, jos se kohdalle osuu. Sitä tosiasiaa ei mikään turvakurssi muuta ;)
 
agaga
80% lento-onnettomuuksissa kuolleista ei kuole maahansyöksyyn vaan syöksyn jälkeen syttyneeseen tulipaloon ja häkään, kun eivät pääse irti penkeistään.

raianairilla en ainakaan itse enää matkusta, kun paljastui että pihtaavat polttoainetta ja tämän takia ovat tehneet useita hätälaskuja vuoden aikana
 
pilipali
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;27172880:
En oikein tajua, mitä kohtaa lentämisessä lentopelkoinen pelkää?
Itse ainakin pelkäsin ajatusta siitä, että koneesta ei pääse pois jos alkaa iskeä paniikki (kun minulla on suljetunpaikan kammo), ja sitä että kone putoaa maahan.

Pelkoni tosin poistui heti kun ensimmäisen kerran matkustin lentokoneella. Se olikin vain harvinaisen tylsää ja uuvuttavaa touhua :D
 
Itse ainakin pelkäsin ajatusta siitä, että koneesta ei pääse pois jos alkaa iskeä paniikki (kun minulla on suljetunpaikan kammo), ja sitä että kone putoaa maahan.

Pelkoni tosin poistui heti kun ensimmäisen kerran matkustin lentokoneella. Se olikin vain harvinaisen tylsää ja uuvuttavaa touhua :D
Itselläni on lievä korkean paikan kammo, mutta lentokoneessa se ei ihme kyllä ilmene. Puolestaan esim. laivan kannella se on aika pahakin. Liittyy varmasti siihen, että lentokoneesta ei voi pudota, mutta laivasta ainakin teoriassa voi.
 

Yhteistyössä