Lentomatkan peruuntuminen sairastumisen vuoksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "sairas"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"sairas"

Vieras
Onko kellään kokemusta miten matkavakuutus korvaa lentomatkan peruuntumisen sairastumisen vuoksi? Meillä matkaan olisi ollut lähdössä isoäiti, isä, äiti+ kaksi pientä lasta. Nyt minä, äiti, olen todella kipeä (Angiina) ja lähtö olisi huomenna. Tosiasia on, että ilman minua ei porukka reissuun voi lähteä, sillä isoäiti on dementikko ja lapset ovat alle 3 vuotiaita. :(

Ootko käynyt lääkärissä & koska oot aloittanut antibiootin?

Lääkitty angiina ei estä lentämistä, koska se ei ole kovinkaan tarttuva. Usein oireet alkavat helpottaa 2 päivän sisällä antibiootin alkamisesta. Minne ootte lentämässä ja kuinka pitkäksi aikaa? Jos ootte esim. parin viikon lomalle menossa niin menisin kyllä, koska aika nopeasti se tauti talttuu ja vielä jää monta päivää aikaa nauttia reissusta.

[QUOTE="vieras";21981001]Ootko käynyt lääkärissä & koska oot aloittanut antibiootin?

Lääkitty angiina ei estä lentämistä, koska se ei ole kovinkaan tarttuva. Usein oireet alkavat helpottaa 2 päivän sisällä antibiootin alkamisesta. Minne ootte lentämässä ja kuinka pitkäksi aikaa? Jos ootte esim. parin viikon lomalle menossa niin menisin kyllä, koska aika nopeasti se tauti talttuu ja vielä jää monta päivää aikaa nauttia reissusta.[/QUOTE]

Kiitos lohdullisista sanoista! Olen käynyt eilen aamulla lääkärissä ja lääkitys on päällä (V-pen). Tuntuu vain, että olo senkun huononee ja mietin jo kaikkia mahdollisuuksia... Ollaan menossa 10 päiväksi Espanjaan ihan lomareissulle.

Kannattaa katsoa lentoyhtiön sivuilta, mutta luultavasti tuo ei ole sellainen sairaus minkä korvaisivat, koska ei vaikuta lentämiseen tai lomalla olemiseen juurikaan.

[QUOTE="vieras";21981003]matkavakuutuksia on monenlaisia. Lue ne vakuutusehdot.[/QUOTE]

No kun luin ja en saanut mitään selvää... Korvaisi kyllä minun matkan, mutta en saanut selvää korvaako muiden matkan, sillä tosiasiassa jos minä en lähde ei kukaan muukaan voi lähteä.

[QUOTE="ööö";21981019]Kannattaa katsoa lentoyhtiön sivuilta, mutta luultavasti tuo ei ole sellainen sairaus minkä korvaisivat, koska ei vaikuta lentämiseen tai lomalla olemiseen juurikaan.[/QUOTE]

Lentoyhtiö ei korvaa, sen tiedän. Saatat olla tuossa sairausasiassa oikeassa, mutta kun itse tekee mieli itkeä, kun nielaisee ja kuumetta on yli 39 astetta, niin matkalle lähtö tuntuu ainakin tällä hetkellä tosi kaukaiselta ajatukselta... :(

Kiitos lohdullisista sanoista! Olen käynyt eilen aamulla lääkärissä ja lääkitys on päällä (V-pen). Tuntuu vain, että olo senkun huononee ja mietin jo kaikkia mahdollisuuksia... Ollaan menossa 10 päiväksi Espanjaan ihan lomareissulle.

Nyt vaan kuumaa juomaa, tee hunajalla on yliveto parannusjuoma melkein kaikkeen :) Buranaa voi ottaa 2000mg päivässä eli 5 x 400mg. Onko sulla kuumetta? Nyt oot ihan rennosti vaan, pistät miehen pakkaamaan (käske toki tuoda pakatut laukut näytille, ite en uskaltais lähteä minnekään jos mies olis pakannut kaikki tavarat enkä olis tsekannut mitä kaikkea se sinne kasseihin on änkenyt :D )

Mukavaa matkaa!

Soita nyt hyvä nainen sinne vakuutusyhtiöön, niin saat varman tiedon-Sit voit tehdä päätöksen ihan vime hetkellä, et jaksatko lähteä. K7aAi sulle tehtiin nieluviljely?

[QUOTE="vieras";21981038]Nyt vaan kuumaa juomaa, tee hunajalla on yliveto parannusjuoma melkein kaikkeen :) Buranaa voi ottaa 2000mg päivässä eli 5 x 400mg. Onko sulla kuumetta? Nyt oot ihan rennosti vaan, pistät miehen pakkaamaan (käske toki tuoda pakatut laukut näytille, ite en uskaltais lähteä minnekään jos mies olis pakannut kaikki tavarat enkä olis tsekannut mitä kaikkea se sinne kasseihin on änkenyt :D )

Mukavaa matkaa![/QUOTE]

Kiitos edelleen. :) Jos joku onni tässä onnettomuudessa on, olen jo kaukokatseisesti viikonloppuna pakannut omat, lasten ja isoäidin tavarat viittä vaille valmiiksi, eli mies joutuu vastaamaan vain omista tavaroistaan.

Soita nyt hyvä nainen sinne vakuutusyhtiöön, niin saat varman tiedon-Sit voit tehdä päätöksen ihan vime hetkellä, et jaksatko lähteä. K7aAi sulle tehtiin nieluviljely?

Ei tehty, kun menin lääkääriin alle 24 tuntia oireiden ilmenemisestä. Lääkäri sanoi, että ei kannata tehdä, kun niin alkuvaiheessa voi näyttää väärää negaa. Oireiden perusteella (eteenkin sairastumisen nopeus, 2 tuntia, ja se ettei ole nuhaa tai yskää) lykkäsi antibiootit.

Valitettavasti nyt on liikkeellä todella sitkeää tautia joihin osa syö jo toista antibioottikuuria.
Mulla on niin herkkä vatsa että maitohappobakteereista huolimatta saan aina antibiooteista mahani aivan sekaisin joten ei huvittaisi yhtään lentää silloin.

Mulla on sellainen käsitys, et suurin osa matkustajavakuutuksista korvaa tuollaisessa tapauksessa koko porukan lähdön peruuntumisen, eli matkaseuran sairastuminen katsotaan riittäväksi syyksi, että muutkaan ei "pääse" lähtemään. Tuossa tapauksessa aika ymmärrettävää, et jos äiti ei lähde, ei lähde muukaan perhe. Eri asia lienee olisi se mummin sairastuminen, joka ei välttämättä olis syy muun perheen lähtemättömyyteen, ellette ole esim. omaishoitajia.

Yhteistyössä