Lentomatka kahden

Hei, itse olen todennut kanga-liinan ja repun tosi käteväksi yhdistelmäksi lapsen kanssa yksin matkustaessa. Lapsi on helppo laittaa liinaan lonkalle lentokentällä ja repussa kulkee kaikki lennon aikana tarvittava. Jotkut ottaa rattaat portille saakka tai turvaistuimen koneeseen jos kone ei ole täynnä. En tiedä mitä koneeseen saa nykyään ottaa, esim. omia juotavia tms. mutta etukäteen voi lennolle kysyä ruokaa lapselle. Oma ruokailu voi jäädä väliin, mutta noin lyhyen lennon kyllä jaksaa. Tai ehkä joku kanssamatkustaja viihdyttää vauvaa että saat syötyä. Henkilökunta yleensä auttaa yleensä mielellään, kysy rohkeasti tyynyjä tms jos lapsi nukahtaa. Koneeseen pääset ekana ohi jonon, ainakin yleensä näin. Jotain pientä puuhaa lapselle, piirustuslevy tms. uusi lelu. Nousun ja laskun aikana lapsi on vyöllä sinun vyössä kiinni, voi syödä tuttia tai rintaa jos imetät. Ei se kauaa kestä vaikka korviinkin sattuisi, eli rauhallisena vaan. Jos joku mietityttää niin kysy suoraan lentoyhtiöltä, et ole ensimmäinen lapsen kanssa matkustava ja kaikkien etu on että matka sujuu hyvin, eli yleensä suhtautuvat hyvin kysymyksiin. Hyvää matkaa!
 
Yap
11kk saa ottaa koneeseen maitoa (lasketaan vielä vauvaksi) Jostain luin aikoinani ettei alle 1v pitäisi korvat vaivata...en tiedä pitääkö paikkansa. Itse laitoin pojulle tuon ikäsenä aina pullon suuhun nousuun ja laskuun. Meillä ei tosin korvat vaivaa poikaa vieläkään ollenkaan.

Toi tanskan lento on niin lyhyt että hyvin menee varmasti, puolet matkasta menee varmaan ihan ympärille kattelemiseen.

Jos lennät finnairilla tai sasilla sieltä tulee jopa pienille pikku lelu mukana.

Purkkiruuan voi ottaa mukaan pakkaat vaan läpinäkyvään ja annat erikseen turvatarkastukseen (jos osuu ruoka-aikaan lento) maissi naksut vois olla kivaa purtavaa ja samalla ajanvietettä.
 

Yhteistyössä