Lento puolivuotiaan kanssa

Lähdemme kesällä puolivuotiaan vauvamme kanssa noin kolmen tunnin lennolle. Olisiko teillä antaa vinkkejä, miten lentomatka sujuisi mahdollisimman kivuttomasti? Olen ajatellut imettää nousuissa ja laskuissa, mikäli vauva vain on halukas. Joskus luin kiivasta keskustelua siitä, missä vauvan vaippa pitäisi vaihtaa, omalla paikalla vai koneen vessassa. Miten olette itse toimineet? B)
 
Puolivuotias on tosi helppo matkakumppani. Nousuissa ja laskuissa rinta tai tutti suuhun, niin ei satu korviin.

Pissavaipan voi vaihtaa hyvin omalla paikalla, kakkavaippa vaihdetaan kohteliaisuussyistä vessassa.

Jos mahdollista, pyytäkää se eturivin paikka, niin mahtuu paremmin operoimaan.
 
Moi, meidan elamantilanteesta johtuen lyhyimmat lennot ovat vahintaan 6h, lento Suomeen on 10h. Vaavi nyt 7kk, ensimmainen lento 3kk iassa.

3 tunnin lento menee niin nopeasti, etta et huomaakaan :). Nousu lentokorkeuteen n. 30min (yleensa), sitten tulee ruokaa, vahan verovapaita ja sitten 30min taas lasku. Se on hujauksessa ohi.

Meilla on muutama PEHMEA lelu mukana (ettei satu keneenkaan, kun lelu lentaa vauhdilla kadesta holtittomasti johonkin suuntaan) viihdykkeeksi. Sitten kavellaan mahdollisuuksien mukaan, jos vaavin hermo alkaa menna.

Vaippa vaihdetaan aina vessassa, se vaipanvaihtoalusta on kuitenkin suurempi kuin lentokoneen istuin. Vai, onko keskustelua kayty, etta vaippa vaihdetaan lattialla???? Hirvean isoa vauvaa sille alustalle ei mahdu. Meidan neiti 67cm ja alkaa olla maksimimittainen sille alustalle.

Joku joskus sanoi, etta pienet vauvat eivat karsi korvakivuista nousuissa ja laskuissa, koska heidan korvien sisarakenne on viela erilainen kuin aikuisten. En tajunnut kysya, minka ikaiseen asti puhutaan "pienesta vauvasta"....

Meilla on monta lentoa takana, eli monta nousua ja laskua, ja olemme olleet onnekkaita, ei ole ollut kipua eika huutoa :). Jos meinaat imettaa noustessa ja laskeutuessa, ota huomioon, etta vauvan pitaa olla siina lasten turvavyossa kiinni sylissasi. Ilman ala pida sylissa, meikalaisella on kokemusta ilmakuopista, myos laskeutuessa...

Meille paikallinen lastenlaakari sanoi vinkiksi ensimmaiselle lennolle, etta syota ennen just ennen nousua, tyytyvainen vauva ei reagoi niin voimakkaasti kuin nalkainen vauva. Tata neuvoa olen noudattanut.

Mukavaa matkaa, kaikki menee hyvin!
 
Mä en tykkää ahtautua sinne koneen vessaan, eli vaippa vaihtuu sylissä paikalla. Jos sattii vauvankoppa, niin siinä voi vai´htaa vaipan. jos ei saa koko riviä omalle perheelle, niin sitten varmaan on syytä mennä kakkavaippa vaihtamaan vessaan.
Mutta en mä edes vaihtais kolmen tunnin lennolla vaippaa.
Tissi suuhun nousujen ja laskujen ajaksi, niin yleensä nousussa nukahtaa, kun kellon ajasta riippumatta takana on jo rankkaa matkustusta lentokentälle ja ympärillä on ollu hulinaa ja katseltavaa, mikä yhtäkkiä loppuu.
 

Yhteistyössä