Lempijuustosalaattisi

  • Viestiketjun aloittaja juustofriikki
  • Ensimmäinen viesti
Feta/salaattijuusto on kyllä lemppari, mutta välillä teen tälläistä:
Rapeaa salaattia,jääsalaatti,jäävuorisalaatti tai jokin muu rapea
Kurkkua
Tomaattia, tavallista tai kirsikkatomaattia tai mixiä
Paprikaa
Viinirypäleitä, ananasta,omenaa tai appelsiinia
Emmentaalia, edamia, kermajuustoa, goudaa, vuoristojuustoa tai aurajuustoa, mozzarellaa.
Puhvelinmaitomozzarella on hyvää
 
"Maj"
Jääsalaattia, rukolaa, luumutomaattia, kurkkua, parsaa, tummia viinirypäleitä, aurajuustoa ja kastiketta, jossa oliiviöljyä, Rajamäen etikkaa, sinappia, suolaa, sokeria ja mustapippuria.
 
Spencer Hastings
Mun lemppari on sellanen johon tulee fetaa, mozzarellaa, aurajuustoa, arkijuustokuutioita, vuohenjuustoa, valkohomejuustoa ja vähän raejuustoa :xmas:

No yks hyvä ja simppeli on wasabijuustokuutioita (saa ainakin Prismasta), viinirypäleitä, kurkkua, rapsakkaa salaattia ja paahdettuja cashewpähkinöitä. Vähän öljyä kastikkeeksi.
 
"kääkkä"
Paahda bataattikuutioita uunissa, rucolaa ja jotain muuta salaattia, viinirypäleitä, punasipulia balsamicossa marinoituina ja sitten paistat/grillaat halloumia ja kaikki nämä sekaisin.

Jotain pähkinöitä makusi mukaan, paahdettuja punajuuria, salaattisekoitusta, fetaa ja marinoitua sipulia. Namskis.

Nämä salaatit, joissa on jotain juureksia paadettuina ovat ehkä enemmän semmoisia syksyisempiä. Halloumin kanssa maistuu myös salaatti, johon tulee mansikoita, jotain salaattia ja vesimelonia ja pinjansiemeniä paahdettuna.
 
Meillä
jotain rapeaa salaattia, paprikaa, puna- tai salottisipulia, paistettua hallumijuustoa, cashew-pähkinöitä. Päälle vielä pirskotellaan oliiviöljyä ja hiukan basamicoa sekä rouhastaa mustapippuria myllystä, sekä hiukan sormisuolaa.
 
"kääkkä"
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;29925496:
Ruokamyrkytys tappoi meikäläisen hallouminsyönnin kertaiskulla...
Yäääh..Uskon ettei tee enää sen jälkeen mieli. Mun mutsin hamppareiden syönti loppui joskus ruokamyrkytykseen, jonka sai mäkistä.
 
[QUOTE="kääkkä";29925515]Yäääh..Uskon ettei tee enää sen jälkeen mieli. Mun mutsin hamppareiden syönti loppui joskus ruokamyrkytykseen, jonka sai mäkistä.[/QUOTE]

Joo siitä on jo monta vuotta eikä tee ollenkaan mieli. Jo pelkkä nimi kalskahtaa semivarmalta kuolemalta. :D
 

Yhteistyössä