Lempibändi/-laulaja?

Musiikki saa ihmeitä aikaan: mitä lemppareita teillä? Mulla on Morrissey mm. Pidän myös hyvästä funkista, rockista, ja soulista. Musiikki vaikuttaa mielialaan niin paljon, siis piristävästi useimmiten. Se on myös mun stressinsietokeino, äsken tossa aloitin sellaisen keskustelun.
 
Ihan nuoresta tytöstä asti on tuo Springsteenin Bruce ollut ykkönen. Varsinkin levyt The River ja sitten uudemmasta tuotannosta The Rising. Koskettavaa ja melodista musaa....
"Unelmieni miehen" näin sitten kesällä 2003 stadionilla. Kolmenkymmen metrin päästä. Ei ollut onnella rajaa! =)
 
Mom
joskus kolahtaa kasarimusa, 90-luvun hitit ja myös nykypäivän tanssimusa. harvemmin suomipoppi, hevi ja iskelmät. lempparilaulajia robbie williams ja madonna. klassinen on kaunista ihan yksin ollessa, siivotessa soi aina voice tai nova.
 
dream theater!!! fanittanut sitä jo kahdeksan vuotta...

ehdottomasti paras biisi (ja sopii tämän hetkiseen tilanteeseen, nimestä huolimatta:)) on panic attack


ja iki ihana kaikista rakkaus/kaipuu biiseistä wait for sleep <3
 
musiikkimakuni on aikas laaja ja vaihtelee mielialan mukaan. Him ja the rasmus sekä nightwish kolahtaa aina. Sunrise avenue,mamba,yö,teleks,disco,egotrippi ja moni muu saa radio soidessa laittamaan enemmän ääntä.
 
Eipä sellasta ylitse muiden lempparia oo nykyään.
Tykkään kuunnella mäkin Springsteeniä joskus,Kirkaa,Juha Tapioo,Elvistä...

Gospel musa on kuitenki lähinnä mun :heart: .
Exit,Pro Fide tuon alan yhtyeistä mainitakseni.
 
No kun niitä on niin paljon: chilipeppers ollut jotain varmaan 15 vuotta, bloodsugarsexmagic:in julkaisun aikohin innostuin ja kolisee vieläkin. Vanhoja-mutta-mulle-uusia on Jethro Tull, Genesis tosta progeosastosta, Aretha Franklin ja Ella Fidgerald, niin ja Kate Bushin vanhempaa tuotantoa oon tilaillut edullisesti CDON.comista, vaikka diggaan kyllä älyttömästi tuosta Aerialistakin. Muita aivan loistavia naisartisteja, joita ihailen ovat mm. Tori Amos ja Fiona Applen extraordinary machine on kuluttanut meidän soitinta viimeaikoina aika paljon. Juu ja nykyisin enemmän progee kuin punkkia, pitkäkestoinen suosikkini on CMX.

Musiikkimakuni on kyllä aika laaja. Multa kun kysytään, mistä musiikista tykkään, niin vastaan yleensä, että hyvästä, koska muuten täytyy pitää viiden tunnin luento ja siinäkin pääsee vasta raapaisemaan pintaa. Löytyy meillä levy-hyllystä kamaa, josta diggaan mutten pahemmin intoile kuten Juicea, Ismo Alankoa, Zen Cafea, Baddingiä, Nightwisha, HIMiä, YUP:ta (ennen fanitin paljonkin, mutta iän mittaan tasaantunut)

Niin ja näitä britiläisiä kuten Suede (yks ehdoton lemppari, harmi että hajos :( ), The Tears, Muse (mieletön melakolia ja ahdistus...huhuhh), David Bowie - tykkään sen oikeestaan melkein kaiken aikakauden jutuista.

Juu ja rock-klassikot: Elvis (enemmän 70- kuin 50-luku), Beatles...diggaan

Rankempaa matskua: FaithNoMore (+kaikki Pattonin muut prjektit kuten MrBungle, Fanthomas, Peeping Tom, soololevy puuttu), System of a Down (tosin ehkä vähän se kikkailu alkaa rassaan, aluksi olin aivan myyty), Metallica (And Justice for all, Master of Puppets), Slayer (kunnon mättöä), Sepultura, Rammstein...

Juu ja jotkut latinotkin: Maria Rita (mainiota brassi bossanovaa)

No, joo. Eihän tästä loppua taida tulla. Vaikka millä mitalla jäi hyviä ja varmaan tärkeitäkin mainitsematta. Kiitos tästä aloituksesta! Tuli tosi hyvälle mielelle kun tuli vähän muisteltua kaikkia hyviä levyjä, joita tuolla hyllyssä odottaa!

P.s. Fööbelin palikat on soinut viime aikoina sattuneesta syystä... ;)

Niin oli pakko tulla vielä lisäämään että ihana löytö parin vuoden takaa oli Korpi Ensemble. Johanna Ivanaisella on tosi kaunis ääni ja hyvä vire. <br><br>
 

Yhteistyössä