Lemmikit haudattava kaatopaikalle!

käpylässä
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Aika harva varmaan pitää kaupingissa hevosta lemmikkinään?

Joka paikassa ei ole mahdollista tuhkata sitä rakasta lemmikkiään.
Itse en kaatopaikalle lemmikkiäni hautaisi,eihän siellä haudalla pääsisi edes koskaan käymään.
Täällä muistaakseni lähin tuhkaamo on muutaman sadan kilometrin päässä. Hakevat eläimen ruumiin ja toimittavat tuhkan purkissa takaisin. Eipä sitä tosin voi varmistaa, onko siinä uurnassa just meidän kissan tuhkat tai edes tuhkaa ollenkaan.
Meillä ei eläinlääkärikään enää ota vastaan lopettamiaan eläimiä,ne pitää itse haudata.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja käpylässä:
Meillä ei eläinlääkärikään enää ota vastaan lopettamiaan eläimiä,ne pitää itse haudata.
Täällä taisi olla sillon about vuosi sitten ihan sama juttu. Tosin tuhkausfirma haki eläimen sieltä eläinlääkäriasemalta ja toimitti tuhkan takaisin sinne. Tuhkan sai maksettua laskua vastaan noutaa eläinlääkäriasemalta.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Myrskylässä tai Mäntsälässä taitaa olla lähin ainakin täältä pääkaupunkiseudulta katsottuna. Etkös säkin jostain täältä ole....?
Mä en enää muista, missä se tuhkaamo oli...jossain Satakunnassa muistaakseni.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Myrskylässä tai Mäntsälässä taitaa olla lähin ainakin täältä pääkaupunkiseudulta katsottuna. Etkös säkin jostain täältä ole....?
Mä en enää muista, missä se tuhkaamo oli...jossain Satakunnassa muistaakseni.
Lähempääkin löytyy :D
http://www.suomenyritykset.fi/toimiala/El%E4inkrematorioita/

Ja toi Myrksylässä oleva ainakin toimii yhteistyössä monien eläinlääkäriasemien kanssa, joten se kuljetuskin hoituisi sitä kautta.

 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Lähempääkin löytyy :D
http://www.suomenyritykset.fi/toimiala/El%E4inkrematorioita/

Ja toi Myrksylässä oleva ainakin toimii yhteistyössä monien eläinlääkäriasemien kanssa, joten se kuljetuskin hoituisi sitä kautta.
Kiitos, hyvä tietää tuosta =)

 
kille
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Niin, mutta ei niitäkään kaikilla paikkakunnilla ole. Eikä sinne yleensä esim. hevosia haudata. Halusin vain sanoa, että tosiaan ei tuossa ole jätehuollon vinkkelistä mitään ihmeellistä, karmivaa se tosin on.
Miksi muuten kaatopaikalle? Jos mä ostaisin kaupan lihatiskiltä 50 kiloa lihaa enkä söisi sitä, mun kuuluisi laittaa se biojätteeseen eikä sekajätteeseen. Miksi 50 kiloinen koira pitäisi viedä kaatopaikalle vain sen takia, että se on koira ja siinä on karvat kyljissä?
Nykyään pitää kaatopaikoilla harjoittaa jätteiden lajittelua joten kyllä ne siellä kaatopaikallakin menevät biojätteeseen ellei ole joku erillinen hautausosasto".

En ole ikinä ymmärtänyt lemmikkieläinten hautausmaiden ideaa. Musta on ihan älytöntä maksaa hirveitä summia siitä että lemmikkini haudataan johonkin "hautapaikkaan" joka sitten 5 vuoden kuluttua annetaan jollekin toiselle kun ei sitä hautapaikkaa saa pidempään pitää vaan menee uusiokäyttöön kun edellinen omistaja on maatunut.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ne elukathan HAUDATAAN sinne eikä vaan "dumpata".
En mä ole puhunut dumppaamisesta mitään =) Mutta onko kaatopaikoilla siis jokin paikka, jossa noi eläimet on haudattuna? Kun nehän kuitenkin ovat ihan maatuvaa jätettä.
Siellä ne eläinten raadot on ihan normaalin sekajätteen seassa, niillä on vaan määräys peittää välittömästi hautauksen jälkeen.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja kille:
[Nykyään pitää kaatopaikoilla harjoittaa jätteiden lajittelua joten kyllä ne siellä kaatopaikallakin menevät biojätteeseen ellei ole joku erillinen hautausosasto".

.
Hauskaa, uskotko ihan oikeasti kirjoittamaasi...?

 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja kille:
Nykyään pitää kaatopaikoilla harjoittaa jätteiden lajittelua joten kyllä ne siellä kaatopaikallakin menevät biojätteeseen ellei ole joku erillinen hautausosasto".
.
Kiitos tiedosta =)
Ei kannata kiitellä, kirjoittaja ei selvästi tiedä mitään kaatopaikkatoiminnasta ; )
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja kipinäinensääri:
Herranen aika, mitä väliä?? :eek:

Mulle ihan sama kun aika jättää vaikka jättäsivät jätesäkissä katuojaan, en mä siinä vaiheessa välitä. Ja tuskin se Musti/Mirri välittää myöskään.
ja mun toive on yksin ja ainoastaan se, että se on sen ajan mukaisen hautaustapojen EKOLOGISIN vaihtoehto.
 
Onneksi meillä on mökki, jonka lähimetsään voi haudata meidän lemmikit.. sinne on haudattu minulle rakkaat kaksi kania ja koira, myös kolme undulaattia on saaneet sieltä viimeisen leposijan.. voin käydä sitten niiden haudalla muistelemassa heitä.. ei tarvi mihinkään kaatopaikalle kuskata..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ne elukathan HAUDATAAN sinne eikä vaan "dumpata".
En mä ole puhunut dumppaamisesta mitään =) Mutta onko kaatopaikoilla siis jokin paikka, jossa noi eläimet on haudattuna? Kun nehän kuitenkin ovat ihan maatuvaa jätettä.
Siellä ne eläinten raadot on ihan normaalin sekajätteen seassa, niillä on vaan määräys peittää välittömästi hautauksen jälkeen.
Tällein olisi kätevintä toimia ihmistenkin kanssa. Tai niinhän sitä kyllä toimitaankin, ei vaan paikan nimi ole kaatopaikka vaan hautausmaa.
 
Jaa-a riippuu lemmikistä,mää olen kaksi rakasta koiraani vienyt "viimiselle matkalle"ja tuhkauttanu ja vieny maatuvan pahviuurnan pihan yhden puun alle,asutaan pohjavesialueella jossa mätänevän raadon hautaaminen on ympäristörikos ja nuo koirat olivat mulle todella läheisiä,kuten lapsillekkin,sytytetään kekrinä kynttilä puun alle kera koirien kuvan ja muistellaan lasten kanssa...
Ja vaikka luontoa rakastan niin tyttärellä on tai oli viisi rottaa,yhdelle tuli niin iso paise kurkkuun ettei enää pystynyt kunnolla käveleen ja muut rotat alkovat kiusaamaan,kuten luonnossa tapahtuu,että heikompia syrjitään,meillä ei ollut varaa käyttää missään riisto-pieneläinklinikalla,jossa meiltä olis viety lasten ruokarahat suurinpiirtein ja tiesin että jos tuo Helmi-rotta ei olis kuollu tohon paiseeseensa niin muut rotat olis sen tappanu parin päivän sisään,en halunnut lasten näkevän lempirottansa elimiä ympäri häkkiä,joten vedin pari whiski-paukkua ja otin vasaran ja kävin pihalla teurastamassa Helmen...rotan tuhkaaminen mielestäni meitin taloudellisessa tilanteessa olisi ollut liian kallista joten kääräsin kaverin pussiin ja heitin roskiin(pakanalliset rituaalit kuitenkin suoritin hällekkin =) )
Tiedän saavani nyt paskaa niskaani,"kun olen raaka"jne.Mutta sama koskee itteäni,oon vannottanu mieheni ettei anna mun joutua koneiden uhriksi kasviksena vaan antaa mulle rauhan...vaikka irrottamalla tepselin tmv.
Mää oon kasvanu ekat vuoteni maalla ja siihen aikaan (pappani kasvatti mut)jouduin näkemään pienestä syntymän ihmeen sekä kuoleman ihmeen ja oon ikusesti kiitollinen,että näin karun todellisuuden:eläin/ihminen syntyy ja kuolee se on varmaa,muu on arvailun ja tunteiden ja uskon aikaansaannosta.
Eiks ketään häiritte ne tuhannet ihmisen raadot esim Summassa sekä suomalaiset että venäläiset joita sodan aikana jäi sinne ja edelleen sieltä löydetään luunpalasia muttei niitä kyetä kasaan yhtenäiseksi ruumiiksi...siellä on todellinen ihmisten kaatopaikka! ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja Mielikki:
mnjaa-a eikö ketään lynkkaa mua!! :LOL:
Kun puhuu harvinaisen asiaa niin ei kukaan lynkkaa! :LOL:

Näin se homma etenee! :LOL:
Isoisäni joutu ampumaan yhden koiran,eikä se helppoo ollut hällekkään vaikka sodassa oli tappanu ihmisiä,isoisäni oli kova metsämies,ruuaksi hankki perheelleen...vituttaa niin sairaasti,että jotkut täällä tekee tollasesta toiminnasta jotenkin sairasta!! :kieh: Onhan se tietty helpompaa hakea lähikaupan hyllystä sitä sika-nautaa ja tehdä perheelle ateria tietämättä miten se sika että nauta siihen muovikelmuun on joutunu!Turhaa jeesustelua!!!
 

Yhteistyössä