Lemmikin nimi joulukortissa ärsyttää!

• Viestiketjun aloittaja marsipaani
  • Ensimmäinen viesti
Joo
Joo no en ole eläinrakas missään määrin eikä mulle lähettäjänä tule mieleenkään laittaa korttiin kavereiden eläimiä saajiksi. Ja vaikka olen lapsirakas niin ei kyllä tullu mieleenkään laittaa sillo odotusaikoina meijän masuasukkeja siihen lähettäjiksi :D

juu
Samaa linjaa tuli mieleen,että musta on myös outoa,että lemmikien nimet mainitaan syntyneet-palstan ilmoituksissa.Kerran esim. oli että kotona vauvaa odottavat Kimi ja Kalle (en siis muista oikeita koirien nimiä,mutta olivat ihmisten nimiä kuitenkin).Varmaan lukijat luulivat,että kyseessä perheen kolmas lapsi...Itse tiesin,että eka lapsi on ja koiria on kaksi...

Nyt tarvii myöntää, että miehen siskolle meni kerran joulukortti, jossa toivottajana oli meidän koira (oikealla kennelnimellään) perheineen.
Tämä siksi, koska sisko käski hankkia ko. koiralle kodin ja sanoi sitä saastaiseksi. Siis ihan v*ttuilumielessä toivotti hyvää joulua heille.

vieras
Joulukortissa on ok mutta jos koiran nimi mainitaan syntyneet-ilmoituksessa tyliin "sekä karvainen veli Musti" tai "Hau-veli" niin silloin ei vanhemmilla ole kyllä kaikki kotona.

Tässä tulee hyvin ilmi se miten ihmiset arvostaa lemmikkejä kaikki eri tavalla. Toisille se on perheenjäsen, toisille lemmikki. Mutta kyllä on mun mielestä mautonta kirjoittaa korttiin lemmikkien nimet jos vanhempienkaan nimiä ei laiteta. Olis jättänyt sit koirankin mainitsematta.

Alkuperäinen kirjoittaja Finttu:
Nyt tarvii myöntää, että miehen siskolle meni kerran joulukortti, jossa toivottajana oli meidän koira (oikealla kennelnimellään) perheineen.
Tämä siksi, koska sisko käski hankkia ko. koiralle kodin ja sanoi sitä saastaiseksi. Siis ihan v*ttuilumielessä toivotti hyvää joulua heille.
Huippua!

No mua ei ärsytä. Enemmän ihmetyttää yks kortti jossa luki viisi nimeä ja kaks niistä on ihmisten 3 koirien.
Mutta kun ne koirat on nimetty ihmisten nimillä niin, ei oikeen tienny mikä siinä järjestys oli.
Kai ne vois sit fiksusti pistää et t:Miia ja Miikka +karvakorvat tai jotain, eikä sekaisin Miia, Miisa, Maisa, Miikka ja Miro. (nimet on muutettu) :xmas:

Mun mielestä tohin lemmikkien nimiin korteissa pätee sama sääntö kun niihin lapsen kuva joulukortteihin. Lähettää niitä kortteja vain heille joiden tietää HALUAVAN sellaisen.
Korttia lähettäessä kun olisi aina hyvä ajatella myös kortin vastaanottajaa.
Esim mua ärsyttää saana joulukortteja jossa on joku Jeesuksen kuva ja toivotellaan siunattua joulua. Me ei tunnusteta kristinuskoa, joten ne kortit hieman riepoo.

MirriX
Voi mitä viilausta!
Kannattaa olla tyytyväinen jos se kortti yleensäkkin tuli!
Itse laitoin koirakortteja koiraihmisille, tiedän jos niitä olisi muille laittanut, sanomistahan siitä olis tullut.
En myöskään luetellut koko perheenjäsenten nimiä, ainoastaan yhden jotta kortti osaa perille, kyllä se silti on koko perheelle tarkoitettu, myös lemmikeille.
Meille tulee monenlaisia kortteja, mutta en vielä koskaan ole suurennuslasilla tutkinut onko siinä varmasti kaikkien nimet.

vieras
No joo, itse en laita koirien nimiä kortteihin mutta mulle nyt on ihan sama jos joku laittaa tai ei. Mun isän sisko, 60v vanhapiika kyllä toivottelee aina joulut kissansa kanssa eikä vie multa yöunia ollenkaan.

ei haittaa
Meille tulee joka joulu tuttavalta koirien kuvasta tehty joulukortti ja lähettäjinä ovat koirien nimet myös, ihan niin kuin meillä lasten. Mutta ymmärrän hyvin, heille koirat ovat ne lapset ainakin vielä :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja eeh:
Ja meille tuli kortti tyyliin toivoo pirjo, pertti ja masuasukki. Pitääkö se sikiökin korttiin kirjoittaa?
Se on yksinkertaisin tapa ilmoittaa niille ihmisille, joita ei juurikaan tapaa, että uusi vauva on tulossa.

hahhah
No mustakin on ehkä vähän hassua, kun toivottajina on pirjo, pertti ja musti. Mutta toisaalta, jos se musti on niille lapsen asemassa ja oikeasti nostettuna tasavertaiseksi perheenjäseneksi niin ehkä se sit sopii.

Mut nämä masuasukit on kyllä hölmöjä. Hölmöintä on, että jotkut olettaa syntymättömälle ostettavan myös joululahjoja! Olen molempia lapsiani odottanut joulun aikaan mutta ei olisi tullut mieleenkään pyytää syntymättömälle lahjaa tai lisätä toivottaja listaan. Vai toisaalta, voisinko lisätä myös haaveissa olevan kolmosen? Toivottaa: pertti, pirjo, mikko, matti ja pilke isän silmäkulmassa...

siis ei oo todellista miten pienet ja mitättömät asiat saa ihmiset näin ärsyyntymään. :eek: :/ siellä ei nyt varmastikkaan olla porukalla mietitty miten saataisiin Pirkkoa vähän ärsytettyä: "Hei, laitetaanpa koirien nimet korttiin!" :kieh:

enkä mä myöskään ärsyynny millään tavalla siitä että entinen naapurin pappa (jo lähemmäs 80v pappi) laittaa minulle itsetekemän kortin, johon on maalannut jeesuslapsen, vaikka itse olenkin ateisti. päinvastoin, se on mielestäni todella kaunis ja liikuttava ele tältä henkilöltä.

Vähän voisi sitä pipoa löysätä ja rauhottua. kaikkea ei tarvitse ottaa niin vakavasti. :flower:

Yhteistyössä