Leivotteko te kaikki oikeesti?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juno
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja Verokarhu laiskana:
Mä en leivo, ei oo nuo kyökkihommat mun juttu. Ne kamalat tiskivuoret ja sotku mikä leipomisesta tulee.. yöks... Jos on jotain juhlia niin niihin vaivaudun mutta vapaaehtoisesti en leipomaan rupea.

Siis mitä nää tiskivuorijutut on? Meillä on kyllä tiskikone, mutta en mä sitä leivontakulhoilla täytä! Teen yhden työvaiheen kerrallaan, tiskaan astian ja mahd. jatkan siihen samaan. Eikä ole tiskivuoria vaan ihan siisti keittiö leipomisen jälkeen. ;)

Se on organisointikysymys eikä sen takia kannata leipomatta jättää! :)

tässä on varmaan mun ongelma :D jaksan tehdä yhden asian kerrallaan, jos leivon niin leivon, tiskaan sitten myöhemmin. josta päästäänkin siihen etten voi sietää niitä tiskejä joten en myöskään leivo :D makes sense :whistle:

Leivon siksi paljon koska musta ne kaupan pulla/kakut on yököttäviä,mutta ne jotka niistä tykkää ja ei halua/jaksa leipoa niin kaupastahan saa.Voin lohduttaa että kaupassa töissä olleena että et ole ainoa joka ei halua/jaksa leipoa meinaten niitä valmis pullia ym..myydään todella paljon.Ei kaikkia kiinnosta leipominen ja sehän on hyvä että kaupasta saa.Minua ei kiinnosta yhtään käsityöt ei sitten tipan tippaa...eli näin me ihmiset ollaan erilaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja VanHelsing:
Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:
Alkuperäinen kirjoittaja Verokarhu laiskana:
Mä en leivo, ei oo nuo kyökkihommat mun juttu. Ne kamalat tiskivuoret ja sotku mikä leipomisesta tulee.. yöks... Jos on jotain juhlia niin niihin vaivaudun mutta vapaaehtoisesti en leipomaan rupea.

Siis mitä nää tiskivuorijutut on? Meillä on kyllä tiskikone, mutta en mä sitä leivontakulhoilla täytä! Teen yhden työvaiheen kerrallaan, tiskaan astian ja mahd. jatkan siihen samaan. Eikä ole tiskivuoria vaan ihan siisti keittiö leipomisen jälkeen. ;)

Se on organisointikysymys eikä sen takia kannata leipomatta jättää! :)

tässä on varmaan mun ongelma :D jaksan tehdä yhden asian kerrallaan, jos leivon niin leivon, tiskaan sitten myöhemmin. josta päästäänkin siihen etten voi sietää niitä tiskejä joten en myöskään leivo :D makes sense :whistle:

Juu, tämä tilanne makes sense tosiaan. Siis jos ei pidä leipomisesta, ymmärrän, ettei leivo. Mutta jos tosiaan haluaisi leipoa, muttei viitsi tiskin tms. sotkun tähden, siinä ei ole järkeä, koska voi tehdä yhden työvaiheen kerrallaan eikä kerryttää kattoon asti tiskivuorta. En minäkään tykkäisi siivota sellaista läjää kerralla. ;)

Mä en leivo =) No mitä nyt joskus jonkun tiikerikakun tai jauhelihapiirakan pyöräytän, mutta esim.pullaa en ole koskaan leiponut.Mun ei tarvi kun mulla on aivan ihana anoppi joka leipoo meillekin pullat :D (no kait sen nyt on pakko kun miniä on niin käsi ettei ite osaa tai edes viitti)

Leivon leivat sun muut itse.Meidän perheelle tulis kalliiksi ostaa kaupan pullat jen...Eli kakkuja,pullaa,kääretorttuja,leipää,tummaa sekä vaaleeta,rieskaa...Itse asiassa leipominen on minun henkireikä,rakastan sitä.=)

Te jotka ette leivo, ettekö myöskään syö mitään makeaa?

En minä mitenkään erityisesti rakasta leipomista, tai siis tykkäsin ennen lapsia, kyllä, mutta nyt kun pitää monta kertaa päivässä seistä lieden ja tiskipöydän ääressä ruoan vuoksi, ei todellakaan jaksaisi leipoa. Työtähän se on kun tarpeeksi joutuu keittiössä olla.

Mutta kun tykkään makeasta, pullasta ym. ja kaupan leivonnaiset ei maistu. Joten vähän kuin pakko leipoa.

mä rakastan leipomista ja kokeilisin mielellään aina kaikkia uusia juttuja ja reseptejä. aika vaan ei tahdo riittää kun isossa perheessä on pyörittämistä. lasten kanssa leipominen onkin sitten ihan oma lukunsa, sitäkin joskus harrastetaan mutta sotkuahan siitä tulee melkoisesti. ;)

nyt mulla on suht iso keittiö ja tiskikone, mutta tykkäsin kyllä leipoa silloinkin, kun asuttiin miehen kanssa kahdestaan keittokomerollisessa yksiössä ja tiskikone oli semmoinen kaurapuurolla käyvä versio. :D

Minäkin leivon aina kaikki itse,jotenkin paremman makuisia.Joskus onnistuu ja joskus ei onnistu =) Siivohan siitä tulee mutta mä heitän kaikki vermeet sitten yleensä astianpesukoneeseen jotta ei tartte tiskata.

Mie en tykkää leipoo! Ruokaa tykkään kyllä laittaa. Esim taikinan alustaminen on hirveetä. Nyt oon yrittäny ruveta leipomaan enemmän makeita ja suolasia piiraita ja sämpylöitä(ilman alustamista). Kyllähän tuo sujuu, muttei oo edelleenkään mieli puuhaa. Muutaman kerran kokeillu tehdä kuivakakun ja aina se on epäonnistunu. Ja äitin laitan leipoo pullaa meillä käydessä...voin avustaa :)

Leivon kun tulee fiilis ja katson mitä kaapeista löytyy, sen mukaan sitten väsään jotain.
Yleensä sämpylöitä, suolaisia piirakoita ja pasteijoita.
Makeaa hyvin harvoin.

Mulle välillä iskee semmoinen leivontakärpänen, ku tekee mieli jotain leipoa..tätä ei kyl tapahdu hirmu usein..saattaa mies haluta vähän pullantuoksuisemman vaimon, on ainakin hirveesti kehunut leipomuksiani, vaikka kyl itekkin oon huomannut ettei ne nyt aina oo ihan 100% onnistuneita..mut kiva että jolekin ees kelpaa :)
Nii ja siis rehellistä mielipidettä oon kysynyt, enkä oo kaulimella uhannut ees..:P

Tosi harvoin leivon, kun en osaa. Sämpylät on varmaan ainoita jotka onnistuu, joten niitä leivon, mutta muut ostan kaupasta. Kaupat ja leipomot on meitä varten jotka ei saa kakun näköistä kakkua tehtyä :D

joskus iskee inspis ja leivon. ei siihen aikaa niin kamalasti mene ja leipomaan olen oppinut leipomalla. mun ekat pullat oli kivipullia, mutta pikkuhiljaa olen oppinut ja nyt ne näyttävät ja maistuvat pullilta

Yhteistyössä