Leivotteko te kaikki oikeesti?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Juno
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Juno

Aktiivinen jäsen
10.01.2006
1 769
0
36
kun täällä pyöräytellään omenapiirakoita ja täytekakkuja ihan ilman suunnitelmaa :D miten te osaatte?! ja miten te jaksatte?!? mie olen kaksi kakkua "leiponut" itse, miksi mie en osaa enkä jaksa?? meillä jäis vaan hirveet tiskivuoret ja sotku :ashamed: :saint:

Mulla yleensä iskee leipomisvimma silloin, kun olis jotain oikeasti tärkeempää tekemistä, jota ei vaan huvita yhtään tehdä... Silloin pyöräytän piirakan tms. :xmas:

Ei jää tiskivuorta, kun ukko hoitaa astioiden esipuhdistuksen ja heittää ne nuoltuaan koneeseen. :D

kotona saanu tehdä ihan pienestä saakka niin taitoa ja osaamista kertynyt ajan myötä pikkuhiljaa...on serkuksia miulla jotka ei oo saaneet mitään tehdä ja he ei ees kahvia osaa nyt keittää, aikuisia yli 30 vuotiaita ihmisiä :/

en todellakaan leivo. viimeks 6.12.2006 tein mokkapaloja (tuli jopa syötäviä) ja siitä tuliki sit leivontakiintiö täyteen ehkä seuraavaks kolmeks vuodeks :whistle: ja jouluks tein pellillisen torttuja, valmiista taikinasta tietenkin. sitä ei varmaan leipomiseks lasketa? :xmas:

Leivon, mut aika harvoin.
Tosin pojan synttärikakun tilaan varmaan jatkossakin konditoriasta, mun kärsivällisyyteni ei riitä turtleseihin sun muihin.. :whistle:
No viimeksi kyllä "leivoin" suklaakakun, eli paketin ostin kaupasta, siihen pari desiä vettä mukaan ja muutama pätkis sekä valkosuklaata, hyvää tuli. :p :D

Alkuperäinen kirjoittaja Perfekta:
kotona saanu tehdä ihan pienestä saakka niin taitoa ja osaamista kertynyt ajan myötä pikkuhiljaa...on serkuksia miulla jotka ei oo saaneet mitään tehdä ja he ei ees kahvia osaa nyt keittää, aikuisia yli 30 vuotiaita ihmisiä :/

Mäkään en kyllä osaa keittää kahvia. Tai siis en ilman, että pitää kysyä joltain, paljonko sitä vettä ja paljonko niitä poroja tulikaan.. :ashamed:

En juo kahvia, niin ei ole aktiivisessa käytössä tuo taito..

Sinänsä leipominen ei ole vaikeaa, noudattaa vain ohjeita :) Mutta itsekään en usein viitsi leipoa, kun yritän tässä laihdutella raskauskiloja pois ja niitä herkkuja tulee syötyä liikaa jos leipoo.. Välillä tulee sellainen into ja leivon pakastimen täyteen piirakoita ja kakkuja, välillä ei taas oikein ruokaakaan jaksaisi tehdä. :)

Voi, leivon. Usein- se on mun intohimoni, tykkään sitä ylikaiken! Eikä se mitenkään aikaavievää ole, jos valitsee helppoja ja simppeleitä reseptejä ja valitsee leipomisajankohdan oikein.

Tuo leipomisinto ja laihdutus on hmmm- huono yhdistelmä. :D

(tulossa lusikkaleipiä ja pullaa)

Silloin,kun saa leipoa yksin rauhassa niin se on mukavaa,jopa "terapiaa" mulle :saint:
Lapsen kanssa sitten noita pipareita,pullaa yms. kiva tehdä yhdessä.
ENNEN leivoin paljonkin,mutta jäänyt nyt vähemmälle.

Mä en leivo, ei oo nuo kyökkihommat mun juttu. Ne kamalat tiskivuoret ja sotku mikä leipomisesta tulee.. yöks... Jos on jotain juhlia niin niihin vaivaudun mutta vapaaehtoisesti en leipomaan rupea.

Meillä on pieni keittiö, mutta suhteellisen paljon laskutilaa mikä on hyvä (muuten menisi hermo). Ja kun on astianpesukone, niin ei tule tiskivuortakaan. :) (kun huuhtelee kipot heti koneeseen)

Mutta sekin on totta että jos lapset pyörii jaloissa, on kiire ja "pakko" leipoa jotain niin ei se välttämättä mikään nautinto ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Verokarhu laiskana:
Mä en leivo, ei oo nuo kyökkihommat mun juttu. Ne kamalat tiskivuoret ja sotku mikä leipomisesta tulee.. yöks... Jos on jotain juhlia niin niihin vaivaudun mutta vapaaehtoisesti en leipomaan rupea.

Siis mitä nää tiskivuorijutut on? Meillä on kyllä tiskikone, mutta en mä sitä leivontakulhoilla täytä! Teen yhden työvaiheen kerrallaan, tiskaan astian ja mahd. jatkan siihen samaan. Eikä ole tiskivuoria vaan ihan siisti keittiö leipomisen jälkeen. ;)

Se on organisointikysymys eikä sen takia kannata leipomatta jättää! :)

Yhteistyössä