Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27342280:
Ok, jos vanhempainyhdistys maksaa, niin sitten tuo lienee ok. Mutta kummallista silti, että ette voi ajatella asiaa ikään kuin koko luokan yhteisenä projektina, vaan jokaisen tehtävänä on rahoittaa juuri tasan tarkkaan se oma natiaisensa sille matkalle.
Hei hetkinen...mä en kyllä ole misään kohtaa sanonut noin. Siis että mä en ajattelisi asiaa koko luokan yhteisenä asiana. Mä nimenomaan ajattelen, mutta olin ajatuksineni melko yksin, kun noista asioista päätettiin.
Mä koitin ehdottaa, että keräisimme yhteistä pottia ja järjestäisimme erilaisia tapahtumia joiden tuotto siirrettäisiin sitten sille "luokan" tilille. Mutta suurin osa ilmoitti jo heti alkuunsa, etteivät he ole kiinnostuneet järjestämään discoja tms., vaan he haluavat maksaa lapsensa osallistumisen rahana.
Toin esiin myös sen, että luokallamme on varmasti niitäkin lapsia, joiden vanhemmilla ei ole taloudellisia resursseja itse leirikoulua maksaa, joten olisi ihan äärimmäisen tärkeätä auttaa näitä perheitä keräämään rahaa. Vaan eipä se auttaminen ketään kiinnostanut. Ymmärrän kyllä sen pointin, että monilla kaikki illat on lasten harrastuksia täynnä jne. Mutta en sitä, etteikö voisi vaikka ennakkoon pussittaa discon nannoja tms. Mutta minkäs teet.
Ja mitä sitten siihen vain omalle lapselle korvamerkittyyn rahaan tulee, niin se on mielestäni kyllä sitten siinä kohtaa ihan reilua, jos joku maksaa sen 300 tilille tänään ja vuoden kuluttua hänen lapsensa vaihtaakin koulua...samaan aikaan kassassa saattaa olla muilta lapsilta vasta 30. Ei ole oikein, että tämä lapsi joka koulua vaihtaa, ei saa latin latia tai korkeintaan sen noin 30, eli oman prosentuaalisen osuutensa takaisin koska se ei ole ns. korvamerkittyä. Hänen kun kuitenkin tulee sitten taas siellä uudessa koulussa kerätä rahat retkeen, jos he retken tekevät.
Oli siihen muitakin näkemyksiä, jotka kuulostivat ihan järkeviltä. Ja koska meillä tilanne on tosiaan kuitenkin se, että jokainen pääsee mukaan joka tapauksessa, niin en pidä sitä korvamerkittyä rahaa pahana.